Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 01 paź 2022, 16:21

Jak tak mówicie o tych butach to aż chyba sobie kupię białe Adidasy i sprawdzimy czy się czepiają. Chociaż do tej pory jeździłem w czarno-niebieskich to nikt nic mi nie mówił, a kontroli było w tym roku trochę.
Ostatnio jedyne co w kwestii ubioru się dało zauważyć to, że ZTM wziął się za amazonki, które przychodziły w swoich ciuchach do pracy i w wykazie kar jest np. napisane: "brak umundurowania u prowadzącego pojazd - różowa sukienka we wzorki", oczywiście one sobie i tak z tego nic nie robią
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 paź 2022, 16:30

Autobus Czerwon pisze:Krawat w komunikacji miejskiej jest przede wszystkim słaby z powodu bezpieczeństwa. Potencjalny agresor ma bardzo proste narzędzie żeby zrobić prowadzącemu krzywdę.
Krawat jest na gumkę, właśnie z tego powodu.
ŁK

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 paź 2022, 16:55

Autobus Czerwon pisze:
01 paź 2022, 14:58
fraktal pisze:
01 paź 2022, 14:54

Bo MZA ich nie narzuca, za to ZTM owszem. Na pewno w białych adidasach nie można, ale ponieważ buty zazwyczaj trudniej sprawdzić niż krawat z radiowożu, to pewnie raportów jest mniej.
Kilka razy zdarzyło mi się zobaczyć kierowcę MZA w białych adidasach (plus ubiór służbowy), lub w dżinsach i losowej koszulce, więc zdaje się że rygor jest mniejszy.
Ja natomiast słyszałem, jak się kierowca żalił na pętli, że miał buty... brązowe (zimowe), był z MZA i instruktor z ZTMu mu zwrócił, że buty powinien mieć czarne. Druga historia to już rzecz opowiedziana z drugiej ręki, że instruktor zwrócił uwagę kierowcy, że ma za jasne spodnie (jasnoniebieakie). Ale było to chyba tylko słowne zwrócenie uwagi. Tak czy siak, było to jeszcze przed pandemią, dobrych parę lat temu, więc możliwe, że takich nadgorliwców jest w ZTMie mniej.

Namawiam @ZielonyJamnik żebyś kupił sobie te białe adidasy i wtedy się przekonamy na stówę. ;)

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 01 paź 2022, 17:24

Autobus Czerwon pisze:
01 paź 2022, 11:59
Widocznie łatwiej wziąć się za uprzykrzanie życia kierowcom i motorniczym, niż za tworzenie dobrej komunikacji.
Mam podobne odczucia.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 paź 2022, 18:10

fraktal pisze:
01 paź 2022, 15:01
reserved pisze:
01 paź 2022, 14:57

No to dlaczego w Mobilisie w Mercedesach i Solarisach można mieć jakiekolwiek buty, ale w hybrydach już należy mieć czarne pantofle? Z tego co mówili, to kwestia kontraktu. W nowym kontrakcie zapisane jest jakie ma buty mieć kierowca. W starych jeszcze tego nie wymagano.
Była już o tym mowa w tym wątku. Gdybyś miał jakiekolwiek ciemne,, sznurowane, to dla ZTMu jest OK. Czarne pantofle w MANach to wymóg Mobilisu, który chyba wynika chyba z błędnej interpretacji umowy. Kierowcy Arrivy nie muszą mieć pantofli, a przecież to późniejsze kontrakty.
Na początku pierwszego kontraktu Arrivy(su12) wydawano służbowe obuwie w postaci czarnych pantofli.
Po pół roku się skończyły i nigdy więcej nikt o nich nie wspominał, a ponoć też były zapisane w warunkach przetargu?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 01 paź 2022, 18:19

Mi jako pasażerowi jest wszystko jedno jak ubrany(na) jest prowadzący(ca) pojazd. Dla mnie ważniejsze, jest przedostanie się z punktu A do punktu B. Współczuje prowadzącym, że oprócz tego, że muszą dbać o bezpieczeństwo pasażerów, to jeszcze muszą się ubierać pod dyktando ZTM, mimo że ubiór nie ma wpływu na jazdę pojazdu. Jak były konsultacje on-line ZTM, to każdy widział jak pracownicy biurowi byli poubierani. Czy to miało wpływ na gorszy styl rozmowy?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 paź 2022, 19:13

Kierowcy zasilający na UZ w PKS GM nie mają obowiązku posiadać służbowego stroju gdyż zasadniczo nie są pracownikami tej firmy.
No i bez służbowej koszuli i krawata udaje im się obsługiwać linie powierzonym taborem😁
Czyli jednak da się, tylko jak to wbić do tych tępych i pustych głów funkcjonariuszy ZTMu i INR i pseudo menagerów poszczególnych przewoźnikow 🤔

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 01 paź 2022, 19:17

Łukasz pisze:
01 paź 2022, 16:30
Autobus Czerwon pisze:Krawat w komunikacji miejskiej jest przede wszystkim słaby z powodu bezpieczeństwa. Potencjalny agresor ma bardzo proste narzędzie żeby zrobić prowadzącemu krzywdę.
Krawat jest na gumkę, właśnie z tego powodu.
Krawat na gumkę? No chyba nie w MZA.
Odnośnie butów, to w MZA nie ma żadnego wymogu, bo służbowych nie ma.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 paź 2022, 19:33

konri pisze:
01 paź 2022, 19:17
Łukasz pisze:
01 paź 2022, 16:30

Krawat jest na gumkę, właśnie z tego powodu.
Krawat na gumkę? No chyba nie w MZA.
Odnośnie butów, to w MZA nie ma żadnego wymogu, bo służbowych nie ma.
Dress code to nie to samo, co odzież robocza. ;) Tak czy siak, skoro wam nie powiedzieli, jakiego typu macie mieć buty, to znaczy, że ich nie wymagają w określonym kolorze. Z tym, że ciekawe jak to jest, gdy ktoś miałby białe buty. :)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 paź 2022, 21:14

Człowieku, nie ma żadnego rygoru odnośnie obuwia gdyż nie ma takiego zapisu w umowie wieloletniej! Słuchaj dalej plotek swoich kolegów z MZA.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 01 paź 2022, 21:30

fraktal pisze:
01 paź 2022, 16:55

Namawiam @ZielonyJamnik żebyś kupił sobie te białe adidasy i wtedy się przekonamy na stówę. ;)
Spoko, kupię.

Co do krawatów są zawiązywane. Jedyny ich plus to, że nie zapomina się ich wiązać.
A przy okazji jakby ktoś chciał to mogę oddać komuś😂
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 paź 2022, 21:35

To ja nie wiem, skąd wziąłem te gumkowe. Kiedyś były może takie? Czy może we wszystkich innych branżach są takie?
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 01 paź 2022, 21:37

Być może niektórzy kierowcy przerabiali sobie u krawca na gumkę, bo są tacy którzy proszą innych żeby im zawiązali
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 paź 2022, 9:54

Flash8222 pisze:
01 paź 2022, 21:14
Człowieku, nie ma żadnego rygoru odnośnie obuwia gdyż nie ma takiego zapisu w umowie wieloletniej! Słuchaj dalej plotek swoich kolegów z MZA.
Rozumiem, że Ty przestudiowałeś całą umowę. Może podzieliłbyś się wiedzą na temat stosowania klimatyzacji w wozach MZA, jakie powinny być warunki, żeby klimatyzacja była włączana przez kierowcę.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 paź 2022, 10:09

Jest K jest klima, nie ma K nie ma klimy, proste jak budowa cepa.

ODPOWIEDZ