Quo vadis, MZA?
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
He, he, tak się walczyło o ekologię, a teraz ważniejsze jest oszczędzanie gazu i nówki stoją. Jeszcze się okaże że przy następnych zakupach wybiorą znowu diesle.
Warto zwrócić uwagę, że Kielckie gazowe MANy wciąż nie wyjechały na miasto, stoją od paru miesięcy na zajezdni.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Jaką ekologię? To tylko PR-owy pretekst. Jak się zaczęli interesować gazem to był po 3zł, a ropa po 5zł, więc rachunek prosty, nawet przy większej początkowej cenie autobusu, to zwrot gwarantowany. Teraz cena gazu w okolicach 15zł/kg...michael112 pisze: ↑28 sie 2022, 14:22He, he, tak się walczyło o ekologię, a teraz ważniejsze jest oszczędzanie gazu i nówki stoją. Jeszcze się okaże że przy następnych zakupach wybiorą znowu diesle.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
"Problemy są także z inwestycjami w nowy tabor niskoemisyjny. - Europejski Bank Inwestycyjny wycofał się z kredytowania zakupu autobusów gazowych - przekazała Strzegowska. Dodała, że w związku z tym problemem był kontrakt na gazowe autosany. - Jednak spółka została dokapitalizowana pieniędzmi miejskimi w wysokości 100 milionów złotych, żeby dokończyć dostawę autosanów"
Cytat z artykułu na tvn warszawa. Stąd Autosany takie mają opóźnienie.
Cytat z artykułu na tvn warszawa. Stąd Autosany takie mają opóźnienie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Biorąc pod uwagę, że 1 kg gazu obecnie kosztuje ok. 14 złotych, we wrześniu już pewnie będzie to 18 złotych to nic dziwnego.
Zużycie gazu to mniej więcej 1 kg do 1 litra oleju napędowego.
Zużycie gazu to mniej więcej 1 kg do 1 litra oleju napędowego.
Tam jest akurat problem z odbiorem stacji.
Tu nie chodzi o oszczędności.Flash8222 pisze: ↑28 sie 2022, 12:33Podobno jest jakiś nakaz nie wysyłania wozów CNG jeśli nie ma takiej potrzeby. Efekt jest taki, że dzisiaj w ruchu jest tylko 11 przegubowych MANów oraz 4 przegubowe Solarisy. Ostrobramska nie wypuściła dzisiaj na miasto żadnego gazowca. Oczywiście solówek z Kleszczowej nie liczę bo nie ma alternatywy w tym przypadku.
W sobotę na Ostrobramskiej padła stacja tankowania gazu. Wozy z R-3 przez cały weekend ganiały na Kleszczową na tankowanie, żeby dzisiaj zakład wyszedł z planem.
Ha Hakonri pisze: ↑05 wrz 2022, 22:09Tu nie chodzi o oszczędności.Flash8222 pisze: ↑28 sie 2022, 12:33Podobno jest jakiś nakaz nie wysyłania wozów CNG jeśli nie ma takiej potrzeby. Efekt jest taki, że dzisiaj w ruchu jest tylko 11 przegubowych MANów oraz 4 przegubowe Solarisy. Ostrobramska nie wypuściła dzisiaj na miasto żadnego gazowca. Oczywiście solówek z Kleszczowej nie liczę bo nie ma alternatywy w tym przypadku.
W sobotę na Ostrobramskiej padła stacja tankowania gazu. Wozy z R-3 przez cały weekend ganiały na Kleszczową na tankowanie, żeby dzisiaj zakład wyszedł z planem.
A mówiłem że Flash wie wszystko najlepiej ze wszystkich, na całym Wawkomie.
Teraz Czar prysł
Teraz Pan Walas wie wszystko najlepiej
Zapewne ???
Ale to było w ten weekend, a ja pisałem o poprzednim. Poza tym w ten weekend u nas w ruchu było 26 przegubowych gazowców na 80 wozów.konri pisze: ↑05 wrz 2022, 22:09Tu nie chodzi o oszczędności.Flash8222 pisze: ↑28 sie 2022, 12:33Podobno jest jakiś nakaz nie wysyłania wozów CNG jeśli nie ma takiej potrzeby. Efekt jest taki, że dzisiaj w ruchu jest tylko 11 przegubowych MANów oraz 4 przegubowe Solarisy. Ostrobramska nie wypuściła dzisiaj na miasto żadnego gazowca. Oczywiście solówek z Kleszczowej nie liczę bo nie ma alternatywy w tym przypadku.
W sobotę na Ostrobramskiej padła stacja tankowania gazu. Wozy z R-3 przez cały weekend ganiały na Kleszczową na tankowanie, żeby dzisiaj zakład wyszedł z planem.
Weź się odstosunkuj ode mnie trollu smierdzący.
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
Ktoś zamawiał wycieczki ad personam? Bo my nie. Spokój prosimy.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Szczerze mówiąc, to ja byłbym skłonny zrozumieć wycofanie gazowców. Ta podwyżka jest nie o 10 czy nawet 40%, a 400%. Zobaczymy za rok.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Byle nie ze szkodą dla jakości przewozów, czyli nie w sytuacji kiedy mamy do wyboru: albo wysłać gazowca, albo okroić liczbę wykonywanych kursów.
Tak w ogóle, to naprawdę jestem ciekaw, czy przy następnych zakupach MZA nie wróci jednak do diesli czy benzyniaków? Eksploatacja gazowca teraz droga, elektryk nieporęczny bo trzeba go doładowywać w ciągu dnia, więc muszą być ładowarki a na każdą linię już nie pojedzie. Z kolei hybryda i tak jest obecnie uważana za nieekologiczną (to moim zdaniem absurd, bo lepiej emitować zmniejszoną liczbę spalin niż taką jak pełny diesel - ale w przeróżnych strefach czystego transportu hybrydy są traktowane na równi z dieslami / benzyniakami).
Tak w ogóle, to naprawdę jestem ciekaw, czy przy następnych zakupach MZA nie wróci jednak do diesli czy benzyniaków? Eksploatacja gazowca teraz droga, elektryk nieporęczny bo trzeba go doładowywać w ciągu dnia, więc muszą być ładowarki a na każdą linię już nie pojedzie. Z kolei hybryda i tak jest obecnie uważana za nieekologiczną (to moim zdaniem absurd, bo lepiej emitować zmniejszoną liczbę spalin niż taką jak pełny diesel - ale w przeróżnych strefach czystego transportu hybrydy są traktowane na równi z dieslami / benzyniakami).
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z tego co czytałem w Stołecznej, prezes MZA zapowiedział, że z powodu wysokich cen gazu, spółka ma kupować w przyszłości autobusy elektryczne.
Spoko, tylko jak oni sobie wyobrażają eksplotację niemal 100% autobusów elektrycznych w przyszłości? To jest realne? Bo o ile w centrum zgoda, to nie wiem czy np. na takim 161 będzie to opłacalne. Wiadomo, że dla mnie jako MK-ma sytuacja taka gdzie miałbym do dyspozycji elektryczne Solarisy 4 gen. u siebie jest extra, ale powątpiewam w to trochę. Prędzej wrócimy do diesli. Chyba, że naprawdę prąd będzie tani, podciągniemy prąd z Ukraińskich elektrowni atomowych...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Jakimi benzyniakami? Takich silników już sie nie stosuje w pojazdach ciężkich od wczesnych lat 70-tych.michael112 pisze: ↑11 wrz 2022, 16:29Byle nie ze szkodą dla jakości przewozów, czyli nie w sytuacji kiedy mamy do wyboru: albo wysłać gazowca, albo okroić liczbę wykonywanych kursów.
Tak w ogóle, to naprawdę jestem ciekaw, czy przy następnych zakupach MZA nie wróci jednak do diesli czy benzyniaków? Eksploatacja gazowca teraz droga, elektryk nieporęczny bo trzeba go doładowywać w ciągu dnia, więc muszą być ładowarki a na każdą linię już nie pojedzie. Z kolei hybryda i tak jest obecnie uważana za nieekologiczną (to moim zdaniem absurd, bo lepiej emitować zmniejszoną liczbę spalin niż taką jak pełny diesel - ale w przeróżnych strefach czystego transportu hybrydy są traktowane na równi z dieslami / benzyniakami).
Współczesny przegub na benzyne paliłby ze 100l/100km.
Pomijając względy polityczno-ekologiczne tylko diesle są jakkolwiek opłacalne.
Zwłaszcza, że cena prądu też ma od przyszłego roku wzrosnąć o co najmniej 100 procent. Wozy na LNG z R-3 w weekend jeździły, jest tańszy on chyba póki co trochę tańszy niż gaz CNG i trzeba na to paliwo postawić w przyszłości?