Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 wrz 2022, 5:54

fraktal pisze:
12 wrz 2022, 0:37
zxcvbnm pisze:
11 wrz 2022, 18:39
Spoko, tylko jak oni sobie wyobrażają eksplotację niemal 100% autobusów elektrycznych w przyszłości?.
Zwłaszcza, że cena prądu też ma od przyszłego roku wzrosnąć o co najmniej 100 procent. Wozy na LNG z R-3 w weekend jeździły, jest tańszy on chyba póki co trochę tańszy niż gaz CNG i trzeba na to paliwo postawić w przyszłości?
Kosztuje mniej więcej tyle samo co CNG.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 wrz 2022, 10:26

fraktal pisze:
12 wrz 2022, 0:37
Wozy na LNG z R-3 w weekend jeździły, jest tańszy on chyba póki co trochę tańszy niż gaz CNG i trzeba na to paliwo postawić w przyszłości?
W ilości 6 sztuk w sobotę i 5 w niedzielę, szaleństwo :lol:

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 wrz 2022, 13:28

fraktal pisze:Zwłaszcza, że cena prądu też ma od przyszłego roku wzrosnąć o co najmniej 100 procent.
Może być dużo gorzej niż +100%. Przykładowo Poznań w tym roku płaci 577,5 zł/MWh, a w przetargu na przyszły rok dostał jedną ofertę na 2700 zł/MWh (+370%). W zeszłym roku było ok. 300 zł/MWh i było to uznawane za drogo.
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... -75196.htm
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 12 wrz 2022, 14:20

A w sumie to samorządy nie mogą zaryzykować i zdecydować się na zakup po cenach giełdowych? I może też podjąć kroki w celu ładowania autobusów wtedy, kiedy chwilowa cena będzie niższa?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 wrz 2022, 8:01

Cena prądu jest niższa w nocy. Jednak elektrobusy trzeba ładować częściej niż raz na dobę (albo tę oszczędność już mamy).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 18 wrz 2022, 11:39

Oszczędności MZA cd
013/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie R13
015/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie T4

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 wrz 2022, 13:30

Skoro brygady kończą i zaczynają w Markach to chyba logiczne?

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 18 wrz 2022, 14:56

Jurand pisze:
18 wrz 2022, 11:39
Oszczędności MZA cd
013/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie R13
015/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie T4
I prawidłowo. Oby więcej takich. Ale widzę że niektórym to przeszkadza...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 18 wrz 2022, 15:24

Walas pisze:
18 wrz 2022, 14:56
Jurand pisze:
18 wrz 2022, 11:39
Oszczędności MZA cd
013/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie R13
015/112 z R11 przerwa pomiędzy dodatkami wóz na zakładzie T4
I prawidłowo. Oby więcej takich. Ale widzę że niektórym to przeszkadza...
Komu na przykład to przeszkadza🤔

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 18 wrz 2022, 15:47

Dodatkowiczom, którzy zostawiają auta na zajezdni :)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 18 wrz 2022, 15:54

ZielonyJamnik pisze:
18 wrz 2022, 15:47
Dodatkowiczom, którzy zostawiają auta na zajezdni :)
A to to z całą pewnością, ale firmy to raczej nie interesuje🤭

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 18 wrz 2022, 15:58

Dokładnie :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 30 wrz 2022, 10:46

Panie i Panowie Kierowcy
Przypominam, że od dnia 1 października każdy prowadzący ma
obowiązek nosić krawat.
Brak umundurowania wykazany przez kontrolę ZTM, traktowany jest jako
uchybienie i skutkować będzie pomniejszeniem premii wg taryfikatora ZTM
Czy ich w tym ZTM już zupełnie popierdoliło? Naprawdę najważniejszym problemem jest krawat? Przy takim jak obecnie braku kierowców? Jeśli by mi ktoś kazał jeździć cały dzień w krawacie (zwłaszcza za takie pieniądze), to bym go wyśmiał.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 30 wrz 2022, 10:51

A jak się nosi polówkę? Czy od października tylko w koszuli?
Za coś muszą ludziom zabierać ich pieniądze...

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 30 wrz 2022, 11:34

@kocur wrzuć na luz... Zawsze możesz ubrać krawat do polo 😂
A tak na serio to uważam, że to bardzo dobrze, niech zabierają za wszystko premię, to się jeszcze więcej ludzi zwolni i jeszcze więcej linii potną.
Zobaczcie, że w MPK Kraków w tym roku było już 1200zł brutto podwyżki, a i od stycznia się przymierzają żeby dać jeszcze 500zł i nagle ludzie się do pracy znaleźli i od października chcą przywracać te 4 linie, o które było tyle szumu w całej Polsce. A u nas poszło bodajże 8linii i cisza...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ