Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 kwie 2022, 21:47

konri pisze:
13 kwie 2022, 19:28
fraktal pisze:
13 kwie 2022, 14:55

To może dajmy im od razu ikarusy, czy może tych też byłoby Ci szkoda? ZTCW autobusy mają być wykorzystane w regularnych przewozach, ale o tym czy tak będzie faktycznie, wiedzą władze Warszawy. Nie wiem, z jakich roczników przekazał autobusy na przykład Kraków lub inne podobnej wielkości miasta i nie odstawać od nich na minus.
O czym Wy mówicie? Przy taborze który dziś porusza się na Ukrainie, wszystkie warszawskie autobususy to są nówki! Powiem więcej, im starszy przekazany autobus tym lepiej, bo w ciężkich warunkach im mniej elektroniki tym lepiej. W warunkach wojny ostatnią rzeczą o której chcą myśleć przewoźnicy to dolewanie AdBlue i wypalanie DPFa. Te autobusy mają pojechać tam i robić robotę, a licytowanie się które miasto da nowsze jest żałosne.
Niektórzy miłośnicy myślą, że 14-letni 88xx to zajechany złom bo na kilku poręczach odlazła farba, a lakier już się tak nie błyszczy jak dawniej. Nie ma to jak ocena stanu technicznego "na oko" miłośnika.
Wiesz, czemu organizacje charytatywne nie chcą darów rzeczowych dla obywateli Ukrainy? Bo niektórzy, wychodząc z założenia, że wszystko się przyda postanowili przekazać dla uchodźców w darze niewypraną bieliznę, suknie ślubną, dużo "szpilek" - wszystko co było zbędne w szafie. Część z tych rzeczy trzeba było od razu wyrzucić. Lepiej żeby nie powtórzyła się podobna sytuacja z autobusami, bo serwisem też sobie głowy zawracać nie będą. I nie chodzi mi tu wcale o wozy z 2008 roku, które są jeszcze w dobrym stanie, ale ciekawe, czy nie będą chcieli wysłać najstarszych 82xx i 84xx z 2005 roku, które już nieraz zatrzymały ruch w Warszawie z powodu awarii.

A swoją drogą, widziałem transport uciekinierów w jednym z reportaży i byli oni przewożeni ZAZami bardzo przypominającymi te, które użytkuje na przykład Grodzio na elkach. Zatem nie wiem, czy rzeczywiście aż tak bardzo odstają taborowo od aglomeracji warszawskiej. Szkoda tych gdańszczaków, że zostały już sprzedane, bo świetnie by się tam sprawdziły.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 kwie 2022, 21:55

A masz jakieś statystyki odnośnie awarii 82xx/84xx w porównaniu do innych pojazdów? Przedsiębiorstwa oddają najstarsze pojazdy, których już nie potrzebują, a jeszcze mogą pojeździć zamiast zostać skasowane. PKM Jaworzno oddało SU15 z 2004 roku i 2xScanie OmniCity z 2010 roku, KM Płock 2xMANy NL223 z 1999 roku i 2 MANy NL263 z 2000 roku, PKM Katowice 3xMercedesy O530K z 2008 roku, PKM Sosnowiec Mercedesa O530 z 2004 roku, PKM Świerklaniec 2xSU12 z 2004 roku, PKM Tychy: SU18 z 2008 roku, 3xMAZy z 2013 roku, 3xMAZy 215 z 2013 roku. Podobnie Gdańsk (2xSU12 z 2006 roku), Gdynia (Volvo 7000A z 2003 roku i Volvo 7700 z 2004 roku) czy Kraków (5xSU12 z 2009 roku) oddały najstarsze autobusy. Przedsiębiorstwa oddają sprawne wozy, które do ostatnich dni były w eksploatacji, nie ma nic niestosownego w takim darze. Co więcej niektórzy zapakowali nawet części zamienne.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 kwie 2022, 1:12

ashir pisze:
13 kwie 2022, 21:55
A masz jakieś statystyki odnośnie awarii 82xx/84xx w porównaniu do innych pojazdów?
Wiem, że jeden z nich zablokował pas tramwajowo - autobusowy na trasie W-Z, czym sparaliżował całe miasto, drugi stosunkowo niedawno zablokował bodajże rondo De Gaulle'a - w każdym razie też rejon Alej. Tak spektakularne pod względem awarii były tylko Jelcze - odkurzacze. Do tego brak zadowalającej regulacji fotela dla kierowcy, co przy 8-godzinnej pracy bywa kłopotliwe. Wiem, że forach poświęconych komunikacji panuje opinia, że im starszy, tym lepszy - trudno, moim zdaniem, to nie były zbyt udane wozy, czemu zresztą nie trzeba się dziwić, bo to dopiero pierwsze próby z przegubami Solarisa.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 14 kwie 2022, 1:34

fraktal pisze:
14 kwie 2022, 1:12
ashir pisze:
13 kwie 2022, 21:55
A masz jakieś statystyki odnośnie awarii 82xx/84xx w porównaniu do innych pojazdów?
Wiem, że jeden z nich zablokował pas tramwajowo - autobusowy na trasie W-Z, czym sparaliżował całe miasto, drugi stosunkowo niedawno zablokował bodajże rondo De Gaulle'a - w każdym razie też rejon Alej. Tak spektakularne pod względem awarii były tylko Jelcze - odkurzacze. Do tego brak zadowalającej regulacji fotela dla kierowcy, co przy 8-godzinnej pracy bywa kłopotliwe. Wiem, że forach poświęconych komunikacji panuje opinia, że im starszy, tym lepszy - trudno, moim zdaniem, to nie były zbyt udane wozy, czemu zresztą nie trzeba się dziwić, bo to dopiero pierwsze próby z przegubami Solarisa.
Solarisy 54xx też często wracają na holu i co z tego. Wśród każdej serii raz na jakiś czas zdarzają się takie awarie, że wóz stanie na mieście i wraca na holu. A to czy zablokuje pół miasta zależy tylko od tego gdzie wóz będzie miał kaprys się zepsuć.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 kwie 2022, 6:42

konri pisze:
13 kwie 2022, 19:28
fraktal pisze:
13 kwie 2022, 14:55

To może dajmy im od razu ikarusy, czy może tych też byłoby Ci szkoda? ZTCW autobusy mają być wykorzystane w regularnych przewozach, ale o tym czy tak będzie faktycznie, wiedzą władze Warszawy. Nie wiem, z jakich roczników przekazał autobusy na przykład Kraków lub inne podobnej wielkości miasta i nie odstawać od nich na minus.
O czym Wy mówicie? Przy taborze który dziś porusza się na Ukrainie, wszystkie warszawskie autobususy to są nówki!
Zasadniczo to kilka lat temu zgodziłbym się z tą tezą, dzisiaj już jednak niekoniecznie. Np. we Lwowie najstarsze autobusy są z 2016 roku, a w Iwano-Frankiwsku z 2018. Trolejbusów wysokopodłogowych też już w niektórych miastach nie ma (np. Mariupol), bądź występują w śladowych ilościach (Połtawa).

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 kwie 2022, 7:07

fraktal pisze:
14 kwie 2022, 1:12
ashir pisze:
13 kwie 2022, 21:55
A masz jakieś statystyki odnośnie awarii 82xx/84xx w porównaniu do innych pojazdów?
Wiem, że jeden z nich zablokował pas tramwajowo - autobusowy na trasie W-Z, czym sparaliżował całe miasto, drugi stosunkowo niedawno zablokował bodajże rondo De Gaulle'a - w każdym razie też rejon Alej. Tak spektakularne pod względem awarii były tylko Jelcze - odkurzacze. Do tego brak zadowalającej regulacji fotela dla kierowcy, co przy 8-godzinnej pracy bywa kłopotliwe. Wiem, że forach poświęconych komunikacji panuje opinia, że im starszy, tym lepszy - trudno, moim zdaniem, to nie były zbyt udane wozy, czemu zresztą nie trzeba się dziwić, bo to dopiero pierwsze próby z przegubami Solarisa.
Przeczytaj wypowiedź prezesa KM Płock dlaczego wysłali do Lwowa i Żytomierza MANy z 1999-2000 roku to może wtedy zrozumiesz o czym mówi konri.
https://plockibus.pl/26654/plock-przeka ... a-ukrainy/

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 kwie 2022, 9:45

fraktal pisze:
13 kwie 2022, 21:47
I nie chodzi mi tu wcale o wozy z 2008 roku, które są jeszcze w dobrym stanie, ale ciekawe, czy nie będą chcieli wysłać najstarszych 82xx i 84xx z 2005 roku, które już nieraz zatrzymały ruch w Warszawie z powodu awarii.
fraktal pisze:
14 kwie 2022, 1:12
Wiem, że jeden z nich zablokował pas tramwajowo - autobusowy na trasie W-Z, czym sparaliżował całe miasto, drugi stosunkowo niedawno zablokował bodajże rondo De Gaulle'a - w każdym razie też rejon Alej. Tak spektakularne pod względem awarii były tylko Jelcze - odkurzacze. Do tego brak zadowalającej regulacji fotela dla kierowcy, co przy 8-godzinnej pracy bywa kłopotliwe. Wiem, że forach poświęconych komunikacji panuje opinia, że im starszy, tym lepszy - trudno, moim zdaniem, to nie były zbyt udane wozy, czemu zresztą nie trzeba się dziwić, bo to dopiero pierwsze próby z przegubami Solarisa.
Czy Ty starasz się o angaż na redaktora do jakiejś bulwarówki? Jedyna Twoja wiedza odnośnie stanu wozów to są Twoje własne oczy oraz to co usłyszysz od zaprzyjaźnionych kierowców. Patrząc co piszesz to tutaj to stwierdzam, że Twoi znajomi kierowcy mają niezłą wyobraźnię.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 kwie 2022, 14:40

Takie MPK Poznań przekazało dwa wozy z 2006:
https://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/4 ... -dla-lwowa

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 kwie 2022, 11:15

Natomiast MPK Kraków przekazało autobusy z 2009 roku wraz z kompletem części zamiennych:
https://krakow.tvp.pl/59188154/krakow-p ... ych-darami
Flash8222 pisze:
14 kwie 2022, 9:45
fraktal pisze:
13 kwie 2022, 21:47
I nie chodzi mi tu wcale o wozy z 2008 roku, które są jeszcze w dobrym stanie, ale ciekawe, czy nie będą chcieli wysłać najstarszych 82xx i 84xx z 2005 roku, które już nieraz zatrzymały ruch w Warszawie z powodu awarii.
fraktal pisze:
14 kwie 2022, 1:12
Wiem, że jeden z nich zablokował pas tramwajowo - autobusowy na trasie W-Z, czym sparaliżował całe miasto, drugi stosunkowo niedawno zablokował bodajże rondo De Gaulle'a - w każdym razie też rejon Alej. Tak spektakularne pod względem awarii były tylko Jelcze - odkurzacze. Do tego brak zadowalającej regulacji fotela dla kierowcy, co przy 8-godzinnej pracy bywa kłopotliwe. Wiem, że forach poświęconych komunikacji panuje opinia, że im starszy, tym lepszy - trudno, moim zdaniem, to nie były zbyt udane wozy, czemu zresztą nie trzeba się dziwić, bo to dopiero pierwsze próby z przegubami Solarisa.
Czy Ty starasz się o angaż na redaktora do jakiejś bulwarówki? Jedyna Twoja wiedza odnośnie stanu wozów to są Twoje własne oczy oraz to co usłyszysz od zaprzyjaźnionych kierowców. Patrząc co piszesz to tutaj to stwierdzam, że Twoi znajomi kierowcy mają niezłą wyobraźnię.
Flash, sam wywołałeś tę forumową burzę - zasugerowałeś bowiem, że autobusy z 2010 roku to nowe autobusy - skoro takie nowe, to czemu jeździsz autobusem z 2019, zamiast starym Conecto z 2014? Dla Ciebie są za stare? Tak właśnie zachowują się dziennikarze z Faktu, przekręcają czyjeś słowa, żeby wzburzyć czytelników. A od moich k=znajomych kierowców się odczep, może mają bujną wyobraźnie, ale przynajmniej nie przytrzaskują ludzi drzwiami przy pustym autobusie, tak jak to robisz Ty, żeby potem pisać na forum, że na linii takiej czy innej jest za dużo czasu.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 kwie 2022, 11:22

Buahahahaha, ale uśmiałem się do śniadania :) Wracając do tematu, to MZA ma oddać 5 sztuk U18 z 2005.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 21 kwie 2022, 13:47

jaką podstawę prawną ma ochroniarz zabraniający fotografowania zajezdni "zza płotu"? Jaka firma ochrania obiekty MZA Warszawa?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 21 kwie 2022, 14:25

kulikowski pisze:jaką podstawę prawną ma ochroniarz zabraniający fotografowania zajezdni "zza płotu"? Jaka firma ochrania obiekty MZA Warszawa?
Żadną, niestety niektórzy kierowcy i duża liczba ochroniarzy nie rozumieją pojęcia miejsca publicznego.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 21 kwie 2022, 16:12

AdamKlocusky pisze:
21 kwie 2022, 14:25
kulikowski pisze:jaką podstawę prawną ma ochroniarz zabraniający fotografowania zajezdni "zza płotu"? Jaka firma ochrania obiekty MZA Warszawa?
Żadną, niestety niektórzy kierowcy i duża liczba ochroniarzy nie rozumie pojęcia miejsca publicznego.
Dziękuję! Czyli dokładnie tak jak przypuszczałem, zwykłe "gwiazdorzenie" …
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88


Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 26 kwie 2022, 14:03

@Solaris dziękuję. Tyle że w tym wypadku dodatkowo miało miejsce utrudnianie przez ochroniarza wykonywania czynności służbowych przez dziennikarza obywatelskiego na służbie (art. 43 prawa prasowego).

---

Z innej beczki: czy, i jeśli tak to od kiedy funkcjonuje stacja tankowania CNG na Kleszczowej?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ