Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 lut 2023, 21:33

fraktal pisze:
10 lut 2023, 21:00
Mówisz tak, jakby tylko wózki dziecięce i inwalidzkie mogły się w autobusie przewrócić. A zapewniam Cię, że przewracają się też pasażerowie stojący (liczysz ich?), a także siedzący na siedzeniach. Postulujesz wprowadzenie pasów dla pasażerów w autobusach miejskich? Może po prostu wystarczy jechać wolniej, to skutki gwałtownego hamowania nie będą tak poważne, żeby ktokolwiek chciał jakieś odszkodowanie od Ciebie?
Z czym ja się mierzę... Zrób prawko, pojeździj, pogadamy.

@Kelly jakiś czas temu pokazywali na szkoleniu film ze 114, które miało 7km/h jak zahamowało i też ktoś się przewrócił
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 10 lut 2023, 22:25

fraktal pisze:
10 lut 2023, 18:28
W Warszawie w najnowszych pojazdach są po dwie osobne rzeźnie, w większości tych starszych też są 2 miejsca - jedno dla wózka dziecięcego,,drugie dla inwalidzkiego. Wskazują na to dwa osobne przyciski.więc warszawscy kierowcy nie powinni się martwić na zapas. Postulaty kierowców są słuszne, ale niekoniecznie muszą przenosić wszystkie przykłady z innych miast na warunki warszawskie.
Nie każda rzeźnia jest dostosowana do przewozu wózków o czym świadczą chociażby naklejki zakazujące w danym miejscu przewozić wózek. To, że są różne przyciski to też żaden argument, bo oddzielne są oznaczone wózkiem dziecięcym i oddzielne wózkiem inwalidzkim z dość prostego względu - znajdują się na różnych wysokościach. Dziwne byłoby aby inwalida nie wiadomo jak wysoko sięgał ręką albo osoba z wózkiem dziecięcym nienaturalnie się schylała, ale co kto lubi #-o
ObrazekObrazek

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 lut 2023, 22:37

ZielonyJamnik pisze:
10 lut 2023, 21:33
fraktal pisze:
10 lut 2023, 21:00
Mówisz tak, jakby tylko wózki dziecięce i inwalidzkie mogły się w autobusie przewrócić. A zapewniam Cię, że przewracają się też pasażerowie stojący (liczysz ich?), a także siedzący na siedzeniach. Postulujesz wprowadzenie pasów dla pasażerów w autobusach miejskich? Może po prostu wystarczy jechać wolniej, to skutki gwałtownego hamowania nie będą tak poważne, żeby ktokolwiek chciał jakieś odszkodowanie od Ciebie?
Z czym ja się mierzę... Zrób prawko, pojeździj, pogadamy.
Chcesz by osoba o kulach prowadziła autobus, zwolnij szatanie :twisted:

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 lut 2023, 22:54

W DLA takie rzeczy przechodziły :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 lut 2023, 23:26

Kelly pisze:
10 lut 2023, 21:25
Przy 10km/h też zlecisz z fotela przy gwałtownym hamowaniu.
To co postulujesz?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 lut 2023, 23:48

ZielonyJamnik pisze:
10 lut 2023, 21:33
Z czym ja się mierzę? Zrób prawko, pojeździj, pogadamy
Tu Was może zaskoczę, ale mam prawo jazdy kategorii B i nie wiem, jak Was, ale mnie instruktor uczył, że jak się jedzie wolniej, mamy wiecej czasu na reakcję i ryzyko bardzo gwałtownego hamowania maleje Na autobusy uczą inaczej?. Co do rzeźni, część rzeczywiście nie jest dostosowana, bo w momencie, gdy autobus był wyprodukowany, nie obowiązywała dyrektywa "Autobusy i autokary". Ale to nie znaczy, że tam nie można było przewozić wózków wedle przepisów, które obowiązywały wówczas. Zawód kierowcy czy motorniczego w ogole wiąże się z odpowiedzialnością za pasażerów, tak po prostu jest. Choćbyś kazał wszystkim pasażerom grzecznie siedzieć, zawsze się może coś stać. O ile mi wiadomo, wypadki z dziećmi albo osobami na wózkach nie są jakieś masowe w autobusach, a czytając wpisy Zielonego Jamnika odnosi się wrażenie jakby miały miejsce kazdego dnia.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 11 lut 2023, 1:00

ZielonyJamnik pisze:
10 lut 2023, 20:39
I się pytam ciebie, kto ma brać odpowiedzialność za to?

Wiadomo, że wypadek się zdarzy 1 na milion, ale rozumiem, że ty chętnie będziesz za mnie płacić odszkodowanie?
@fraktal dziwne, że muszę siebie cytować, ale niech będzie. Może mi odpowiesz.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 lut 2023, 8:15

Koledzy rozwodnili temat. Chodzi o fakt karania kierowców za wszystko-ktoś nie wziął drugiego wózka, skarga i kara. Ktoś wziął dwa wózki, skarga(bo ciasno pasażerowi)i kara. Kierowca jest karany za wszystko, w/g uznania przełożonych. Kierowca ma bezpiecznie prowadzić autobus z pasażerami, a nie zastanawiać się, co dzisiaj nie spodoba się przełożonym. Ja mogę na Centralnym stać 10 minut i czekać na wszystkich dobiegających-oni i tak wyjdą na Rondzie ONZ. Co z pasażerami, którzy przyszli punktualnie i patrzą, jak ucieka im przesiadka, ważne spotkanie czy wizyta lekarska?
miłośnik 13N

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 11 lut 2023, 13:16

Stary Pingwin pisze:
11 lut 2023, 8:15
Koledzy rozwodnili temat. Chodzi o fakt karania kierowców za wszystko-ktoś nie wziął drugiego wózka, skarga i kara. Ktoś wziął dwa wózki, skarga(bo ciasno pasażerowi)i kara. Kierowca jest karany za wszystko, w/g uznania przełożonych. Kierowca ma bezpiecznie prowadzić autobus z pasażerami, a nie zastanawiać się, co dzisiaj nie spodoba się przełożonym. Ja mogę na Centralnym stać 10 minut i czekać na wszystkich dobiegających-oni i tak wyjdą na Rondzie ONZ. Co z pasażerami, którzy przyszli punktualnie i patrzą, jak ucieka im przesiadka, ważne spotkanie czy wizyta lekarska?
1. No bo żyjemy w popierd... czasach gdzie wszyscy się gdzieś spieszą i to nie ważne czy emeryt, student czy pracujący a ja się pytam w głowie po co?
2. Mamy coraz bardziej roszczeniowe społeczeństwo im młodsi tym gorzej, uważają że wszystko na tacy ma być podane ale do pracy to nie bardzo.
3. Jest spora grupa społeczna która uważa że za bilet to kur... powinna być biznes klasa, poczęstunek i hostessy.

Co do rodzaju skarg to czasem kabaret, ktoś czasem niezłe zioło pali.

Najlepsze poematy pisze Pan z Żoliborza. Jemu to ku.. wszystko przeszkadza. Nawet przetwornica wirowa.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

BrdzJkb
Posty: 192
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 lut 2023, 9:47

Patrząc w drugą stronę mamy też coraz bardziej "świadomych i włączających myślenie" kierowców, którzy najpierw naczytają się głupot na fejsie, a potem opowiadają brednie o homologacji, wózkach, naklejkach, rowerach, prokuratorze zamiast po prostu stosować sie do przepisów które przedstawia mu pracodawca i z pracodawcą rozwiewając wątpliwości, a nie z randomami w internecie.
Jakoś kierowcy którzy stosują się do regulaminów nie tracą premii czyż nie? Ile było przypadków utraty premii za stosowania sie do regulaminów i przypadkowe zdarzenia typu skarga pasażera, że nie poczekał czy przytrzasnął drzwiami?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 lut 2023, 17:43

Chodzą słuchy, że na samej Kleszczowej tylko 48 kierowców złożyło wypowiedzenia 😏 Czyżby wysokość podwyżki nie spodobała się? 🤔

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 lut 2023, 18:59

Dziwne nie? W końcu dostaniemy od kwietnia 1200zł podwyżki 🤣🤣🤣. A tak naprawdę, nie we wszystkich przypadkach chodzi o pieniądze. Czasem chodzi o atmosferę, która szczególnie na R-2 jest coraz gęstsza. Jeden (z tych 48))kierowca mówił, że się zwalnia i idzie na mechanika do WKD za znacznie mniejsze pieniądze.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 lut 2023, 19:11

Flash8222 pisze:
17 lut 2023, 17:43
Chodzą słuchy, że na samej Kleszczowej tylko 48 kierowców złożyło wypowiedzenia 😏 Czyżby wysokość podwyżki nie spodobała się? 🤔
Chodzą słuchy... Takie słuchy chodzą już dobrych kilka lat. Tylko za każdym razem jest inna liczba. Mimo to autobusy jeżdżą

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lut 2023, 20:14

Ogólnie rotacja w firmach zawsze jakaś jest.
ŁK

Walas
Posty: 17070
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 lut 2023, 20:22

Flash8222 pisze:
17 lut 2023, 17:43
Chodzą słuchy, że na samej Kleszczowej tylko 48 kierowców złożyło wypowiedzenia 😏 Czyżby wysokość podwyżki nie spodobała się? 🤔
Sporo z tych kierowców przenosi się do TW, sam osobiście o kilku słyszałem i znam-chociażby jeden z "właścicieli" 6207.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ