Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sty 2022, 12:36

Czyli wracamy do diesela?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 sty 2022, 15:12

Czyli może jednak trolejbusy nie są takie nierealne. :P

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 sty 2022, 15:21

fraktal pisze:
15 sty 2022, 15:12
Czyli może jednak trolejbusy nie są takie nierealne. :P
Elektryki, trolejbusy, metro i tramwaje podwyżka prądu dobija obecnie więc ropa najtańsza.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2022, 15:30

zxcvbnm pisze:
15 sty 2022, 12:36
Czyli wracamy do diesela?
To może hybrydy, żeby wyjść z twarzą. :P

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 15 sty 2022, 17:33

MZA zapowiadało o ile dobrze pamiętam, że nie będą już kupować autobusów na ON
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sty 2022, 17:50

No to autobusy na etanol. Wróć, alkohol też drogi :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 15 sty 2022, 18:36

vernalisadonis pisze:
15 sty 2022, 17:33
MZA zapowiadało o ile dobrze pamiętam, że nie będą już kupować autobusów na ON
Zasadniczo ZTM zapowiedział koniec ery diesla zarówno w MZA, jak i u ajentów.
Ponoć Otokary Arrivy były ostatnimi zakupionymi dieslami :?:

KR88
Posty: 165
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 15 sty 2022, 19:01

W sumie ostatnie zakupione to były wykupione niedawno w mza przeguby. Ale tak, otokary to ostatnie diesle które dołączyły do taboru. Ciekawie zapowiadają się podwyżki cen biletów, skoro gaz i prąd drogie, a kopcić ropą nie można "bo ekologia".

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 sty 2022, 19:04

Ta, ciekawe czy w takim razie wozy 9m będą elektryczne /gazowe. Jak wiemy zakupy mają charakter ideologiczny i ZTM może nie chętnie płacić więcej za gazówki midi które jeżdżą po tzw. zadupiach. Jakoś wątpię że tak będzie. Już ajwaj ze strony MZA było przez co 10 wozów CNG przeniesiono z R3 na R2. Dodatkowo ceny gazu i budowy elektryków zweryfikują plany, no chyba że unia za wszystko zapłaci. Naprawdę zbliżają się ciężkie czasy. Zresztą powinien już być jakiś przetarg za pozostałe szarpaki i 18xx bo podobno sprawiają problemy mechanikom. Pewnie się mylę, ale niestety mam smutne prognozy
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 sty 2022, 20:24

Flash8222 pisze:
15 sty 2022, 12:28
to jeszcze PSG poinformowało, że przez najbliższe dwa lata nie będzie podłączać gazu nowych odbiorców
Tak odchodząc na moment od tematu zbiorkomu: to się w głowie nie mieści że firma może ot tak sobie zablokować przyłącza dla całego kraju.
Dlaczego są monopolistą i kto tym zarządza że pozwolił na podjęcie takiej decyzji? I to jeszcze w okresie kiedy jest presja na wymianę ogrzewania w domach na ekologiczne oraz - jak sami widzimy - na wymianę taboru na ekologiczny.

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 sty 2022, 20:35

Kto tym zarządza i dlaczego PSG jest monopolistą - na to pytanie chyba łatwo sobie odpowiesz.

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 sty 2022, 20:38

A jakbyś miał wątpliwości, to poczytaj sobie ten artykuł:
https://wiadomosci.wp.pl/byl-kierowniki ... 568651296a

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 17 sty 2022, 0:30

zxcvbnm pisze:
15 sty 2022, 19:04
Zresztą powinien już być jakiś przetarg za pozostałe szarpaki i 18xx bo podobno sprawiają problemy mechanikom. Pewnie się mylę, ale niestety mam smutne prognozy
Jak na swoje przebiegi to nie sprawiają żadnych problemów. Główny problem dla warsztatu a raczej dla BTSu to elektryki.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 sty 2022, 10:51

Flash8222 pisze:
15 sty 2022, 12:28
MZA ma nie lada problem z pojazdami na CNG teraz. Cena za gaz obecnie wynosi 9,50zł/kg to jeszcze PSG poinformowało, że przez najbliższe dwa lata nie będzie podłączać gazu nowych odbiorców. Czyli można na chwilę zapomnieć o rozbudowie stacji CNG na Kleszczowej.
Daj spokój, przecież to czysta polityka. Za trzy dni wjedzie Pinokio na białym koniu i kasa dla PSG jak za kiwnięciem magicznej różdżki się znajdzie.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 18 sty 2022, 19:14

kveld pisze:
17 sty 2022, 10:51
Flash8222 pisze:
15 sty 2022, 12:28
MZA ma nie lada problem z pojazdami na CNG teraz. Cena za gaz obecnie wynosi 9,50zł/kg to jeszcze PSG poinformowało, że przez najbliższe dwa lata nie będzie podłączać gazu nowych odbiorców. Czyli można na chwilę zapomnieć o rozbudowie stacji CNG na Kleszczowej.
Daj spokój, przecież to czysta polityka. Za trzy dni wjedzie Pinokio na białym koniu i kasa dla PSG jak za kiwnięciem magicznej różdżki się znajdzie.
Pewnie kończą się drukować w PWPW :wink: :lol:

ODPOWIEDZ