O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 paź 2016, 19:19

vernalisadonis pisze:
Walas pisze: Jak będzie odpowiedni wpis w karcie drogowej tak jak w przypadku włączania klimy.
Trzeba być kompletnym kretynem, żeby w taką temperaturę włączać grzanie kiedy jest wpis
Ale skoro organizator komunikacji (ZTM) nie wymaga włączania ogrzewania to go nie ma. ZTM pewnie nakaże po krzyku w mediach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2016, 19:25

Organizator wymaga określonej temperatury w pojeździe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 paź 2016, 20:25

pawcio pisze:Organizator wymaga określonej temperatury w pojeździe.
Jeżeli czytam post Walasa, który twierdzi że ogrzewanie (przynajmniej na Woronicza) jest włączane przy stemplu na karcie to w takim razie MZA sobie w kulki leci i ma gdzieś "wymaganie określonej temperatury" czekając na "nakaz z góry".

Walas
Posty: 17081
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 07 paź 2016, 20:27

SławekM pisze:
pawcio pisze:Organizator wymaga określonej temperatury w pojeździe.
Jeżeli czytam post Walasa, który twierdzi że ogrzewanie (przynajmniej na Woronicza) jest włączane przy stemplu na karcie to w takim razie MZA sobie w kulki leci i ma gdzieś "wymaganie określonej temperatury" czekając na "nakaz z góry".
Ja tak nie twierdze, że jest włączane przy stemplu tylko chodziło mnie o to, że wielu kierowców tak robi, ale zdarzają się tacy co i dziś i wczoraj mieli rano włączone ogrzewanie, bo sam na takich trafiłem i to właśnie z Woronicza.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 paź 2016, 21:29

Nie przeczy, że pieczątka jest absurdalna i na niektórych dopiero taka forma działa w celu realizacji obowiązków służbowych.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 08 paź 2016, 16:01

Tylko, że takie coś jest formą ochrony dla kierowcy. Ludzie są różni i włączysz klimatyzację to może przyjść jakaś paniusia że ma chore ucho i ją przewieje, włączysz ogrzewanie ktoś zrobi awanturę że jest gorąco i marnuje się paliwo itd.

Walas
Posty: 17081
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 08 paź 2016, 16:04

Jak włączysz ogrzewanie to zaraz pasażerowie otwierają okna...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Łukasz
Posty: 10541
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 paź 2016, 17:09

W xxi wieku umiemy nagrzewać wnętrze tylko piecami na węgiel?
ŁK

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 08 paź 2016, 17:49

Wpisy Walasiątka powinny być z automatu kasowane. Gość bredzi. Ostatnio grzałem. Sensownie, Walasie, bo pasażerowie ani razu nie otworzyli mi okna. Trzeba tylko umiejętnie ustawić 'grzanie', a nie tłumacząc się, że się nie da regulować temperatury, że to, że tamto.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 lis 2018, 18:41

8007 zero ogrzewania. Super się jedzie po ponad 40 minutach czekania na 717. :-?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 03 gru 2018, 19:54

To jest chyba trochę w temacie grzania i niegrzania. Może to pytanie zabrzmi jak od osoby, która pierwszy raz po Warszawie jeździ zimą autobusami, ale o co chodzi z blokowaniem pierwszych drzwi przez kierowcę? Na 736 notorycznie ciepły guzik nie działa, kierowca otwiera tylko jak ktoś próbuje pierwszymi drzwiami wysiąść.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 03 gru 2018, 20:59

plunio7 pisze:
03 gru 2018, 19:54
To jest chyba trochę w temacie grzania i niegrzania. Może to pytanie zabrzmi jak od osoby, która pierwszy raz po Warszawie jeździ zimą autobusami, ale o co chodzi z blokowaniem pierwszych drzwi przez kierowcę? Na 736 notorycznie ciepły guzik nie działa, kierowca otwiera tylko jak ktoś próbuje pierwszymi drzwiami wysiąść.
Kierowca nie chce marznąć. A pasażerowie niech biegają do tyłu.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 gru 2018, 21:20

Placuszek44 pisze:
03 gru 2018, 20:59
Kierowca nie chce marznąć. A pasażerowie niech biegają do tyłu.
To niech jeździ wozami z pełną kabiną. :P A na poważnie to nie problem pasażera, że kierowca ma niewydajne ogrzewanie. W styczniu (przy -10*C) miałem przypadek, że w 20-letnim Jelczu 120M (jeszcze w starej budzie) kierowca na krańcu otworzył na czas trwania postoju (5 minut) wszystkie drzwi... łącznie z połówką swoich drzwi. Ogrzewanie musiało być tak wydajne, że nawet kabinę postanowił przewietrzyć. :)

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2205
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 gru 2018, 22:38

ashir pisze:
03 gru 2018, 21:20
Placuszek44 pisze:
03 gru 2018, 20:59
Kierowca nie chce marznąć. A pasażerowie niech biegają do tyłu.
To niech jeździ wozami z pełną kabiną. :P A na poważnie to nie problem pasażera, że kierowca ma niewydajne ogrzewanie. W styczniu (przy -10*C) miałem przypadek, że w 20-letnim Jelczu 120M (jeszcze w starej budzie) kierowca na krańcu otworzył na czas trwania postoju (5 minut) wszystkie drzwi... łącznie z połówką swoich drzwi. Ogrzewanie musiało być tak wydajne, że nawet kabinę postanowił przewietrzyć. :)
Zawsze warto było pomyśleć o kierowcy, który siedzi w tym autobusie 10-12 godzin i wysiadać innymi niż I drzwiami. Niemniej, uważam, że nie otwieranie drzwi kiedy pasażer chce wysiąść nie jest najlepszym zachowaniem.
Otwieranie drzwi na postoju to jest jakiś dramat. Pomimo rozwoju technologi nadal kierowcy potrafią otworzyć drzwi bez pomyślenia i mieć w poważaniu to, że w pojeździe momentalnie temperatura spadła o 10 stopni. Niestety problemem jest, że wiele autobusów nie ma automatycznie zamykanych drzwi po upływie jakiegoś czasu albo brak możliwości pozostawienia włączonego CG przy wyjętym kluczyku. Choć zdarzali się tacy, że w gniotach potrafili otwierać drzwi kiedy ktoś na zewnątrz naciskał inwalidę.

Łukasz
Posty: 10541
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 gru 2018, 22:52

Właśnie jechałem woroniczańskim 81xx na 136, które nie korzystało z ciepłego guzika w ogóle. A podobno jest -1. W kabinie pewnie gorąco. Wysiadać mogę i ostatnimi drzwiami.
ŁK

ODPOWIEDZ