Strona 83 z 84

O grzaniu i niegrzaniu

: 04 gru 2019, 17:32
autor: Krzysztof_J
Mam kilka pytań do ogrzewania w Swingach:
1) Czy motorniczy ma możliwość zmiany mocy grzania, czy tylko opcję włącz/wyłącz?
2) Czy motorniczy ma informację o temperaturze panującej w części pasażerskiej?
Pytam dlatego, że wczoraj rano (ok. 7:30) w wagonie 3294 na linii 41 ogrzewanie działało zdecydowanie za mocno, termometr w moim telefonie pokazywał 22 stopnie. Zakładając, że pomiar był zawyżony (raczej na pewno był), to myślę że mogło być gdzieś ok. 15-17 (na zewnątrz w tym czasie było ok. 0, czyli różnica według mnie zdecydowanie za duża).

O grzaniu i niegrzaniu

: 04 gru 2019, 21:42
autor: drobert
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.

O grzaniu i niegrzaniu

: 04 gru 2019, 22:18
autor: Krzysztof_J
drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.

O grzaniu i niegrzaniu

: 05 gru 2019, 3:15
autor: Walas
Krzysztof_J pisze:
04 gru 2019, 22:18
drobert pisze:
04 gru 2019, 21:42
Motorniczy ma możliwość regulacji ogrzewania jak również ma podgląd temperatury na wagonie. Najniższą jaką może ustawić to 15⁰C. Poza tym jeśli niedługo wcześniej wyjechał z zakładu to ogrzewanie działa z maksymalną mocą do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury i niejednokrotnie na wagonie wydaje się być gorąco a komputer pokazuje np. 12⁰C bo ciepło jeszcze nie dotarło do termostatów, których w Swingach jest kilka.
Wtedy to ten wagon już od około dwóch godzin był na mieście, więc ciepło raczej na pewno zdążyło już dotrzeć do termostatów. I nie da się ustawić niższej temperatury niż 15⁰C ? Przy takich temperaturach, jak obecnie to myślę, że spokojnie wystarczyłoby ok. 10⁰C.
Nie da się.

O grzaniu i niegrzaniu

: 05 gru 2019, 11:53
autor: beni
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy. Często klimatyzatory walą za gorącym powietrzem od góry stąd taki efekt. Że mimo pokazywania 17 czy 16 na pokładzie odczuwalna jest około 21.

O grzaniu i niegrzaniu

: 07 sty 2020, 21:09
autor: Łukasz
Dlaczego w swingach jest gorąco w drugim członie a w trzecim i czwartym mega zimno? To wyglada na powtarzalne, więc obstawiam wadę fabryczną. Chyba że to jak kiedyś w ikarusach za przegubem...

O grzaniu i niegrzaniu

: 07 sty 2020, 22:06
autor: Kelly
Bo znakomity tabor z pesy ma takie doskonale czujniki temperatury.

O grzaniu i niegrzaniu

: 07 sty 2020, 22:15
autor: Łukasz
I czujniki w kolejnych członach są gorsze? Czy jest jeden? Bo gdyby były takie same, to by nie działały losowo chyba :/

O grzaniu i niegrzaniu

: 07 sty 2020, 23:46
autor: MisiekK
beni pisze:
05 gru 2019, 11:53
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy.
Akurat klimatyzatory w tym okresie nie działają - ich wyłączenie niewiele zmienia.
Kelly pisze:
07 sty 2020, 22:06
Bo znakomity tabor z pesy ma takie doskonale czujniki temperatury.
Raczej średnio udane oprogramowanie. Trzymanie się tzw. krzywej komfortu, gdy jest to oparte na dachowych urządzeniach klimatyzacyjno-nagrzewających walących prawie +40st z górnych kratek.

O grzaniu i niegrzaniu

: 08 sty 2020, 8:30
autor: beni
MisiekK pisze:
07 sty 2020, 23:46
beni pisze:
05 gru 2019, 11:53
Ostatnio jak mi Swing przy ustawieniu minimum 15 przegrzewał salonke dla pasażerów to wyłączyłem klimatyzatory pozostawiając tylko nagrzewnice dolne i było ok wtedy.
Akurat klimatyzatory w tym okresie nie działają - ich wyłączenie niewiele zmienia.
Jak nie jak tak no ale Misio wie lepiej.

Klimatyzator czy tam urządzenie chłodząco grzewcze.
W lato chłodzi w zimie grzeje. Nawet na PIXI jest ikona czy klimatyzator grzeje czy chłodzi. Więc jak wyłącze klimatyzatory na dachu to nie grzeją salonu. Można też na odwrót. Nagrzewnice wyłączyć i zostawić tylko klimatyzatory.

O grzaniu i niegrzaniu

: 09 sty 2020, 0:38
autor: MisiekK
MisiekK pisze:
07 sty 2020, 23:46
Jak nie jak tak no ale Misio wie lepiej.
To pisz, że nagrzewnice wyłączasz, a nie klimatyzatory. HVAC ma 2 moduły. Klimatyzator tylko chłodzi. Grzeje nagrzewnica.
BTW - potem jakiś pasażer napisze, że mu było w głowę zimno, szybka kontrola rejestratora i bat po kostkach, bo nagrzewanie motorowy wyłączył.

O grzaniu i niegrzaniu

: 09 sty 2020, 14:51
autor: drobert
Łukasz pisze:
07 sty 2020, 21:09
Dlaczego w swingach jest gorąco w drugim członie a w trzecim i czwartym mega zimno? To wyglada na powtarzalne, więc obstawiam wadę fabryczną. Chyba że to jak kiedyś w ikarusach za przegubem...
W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.

O grzaniu i niegrzaniu

: 09 sty 2020, 23:38
autor: MisiekK
drobert pisze:
09 sty 2020, 14:51
W lecie podobnie jest z chłodzeniem. W członach B i D są klimatyzatory na dachu i one tłoczą powietrze do środka i najwięcej tłoczą gdzie mają najbliżej. W skrajne i środkowy człon powietrze idzie poprzez kanały, które jak widać nie dają rady z równomiernym rozprowadzaniem powietrza.
Swingi mają źle wykonane rozprowadzenia. Kanał wzdłuż pudła jest od spodu w pełni otwarty co powoduje, że największa ilość powietrza jest wtłaczana od razu w miejscu wyjścia z kanału urządzenia zamiast rozprowadzać po całej długości kanałów.

O grzaniu i niegrzaniu

: 10 sty 2020, 19:48
autor: fluger
Przecież one niedługo będą miały 10 lat.

O grzaniu i niegrzaniu

: 13 sty 2020, 22:33
autor: MisiekK
fluger pisze:
10 sty 2020, 19:48
Przecież one niedługo będą miały 10 lat.
Przejeździły 10 lat, to kolejne 20 tak przejeżdżą.