[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
-
- Posty: 5799
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Łukasz, z Puławskiej w Madalińskiego skręca się łatwo, tramwaj ma zezwalające krótko, akurat na dwa składy. Zielone dla samochodów świeci się dłużej.
miłośnik 13N
Taaa, przy 50 km/h przepustowość jest największa także raczej zakładam odetkanie miasta niż zatkanie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Bardziej chodzi o nieprzekraczanie linii ciągłych, ustawianie się w kolejce (co spowoduje zmniejszenie przepustowości, bo co druga osoba skupia się na telefonie a nie na ruszaniu), niewjeżdżanie na żółtym świetle itd.kajo pisze:Taaa, przy 50 km/h przepustowość jest największa także raczej zakładam odetkanie miasta niż zatkanie.
Można mówić, że to niebezpieczne, ale w W-wie powszechne i konieczne.
ŁK
Aha. Ale to też źle Gdyby pojawił się priorytet, to musiałaby być faza. Zresztą kiedy już minął czas na dostosowanie sygnalizacji...Stary Pingwin pisze:Łukasz, z Puławskiej w Madalińskiego skręca się łatwo, tramwaj ma zezwalające krótko, akurat na dwa składy. Zielone dla samochodów świeci się dłużej.
ŁK
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tutaj jest temat: link
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Dzwonek w tramwaju nie jest sygnałem dźwiękowym tylko ostrzegawczym w myśl przepisów.
?
Byłem przekonany, że dzwonek zastępuje klakson. Oidp są wymagania dotyczące minimalnej jego głośności. I co jak co, ale na logikę dzwonek jest dźwiękowy...
Sygnał ostrzegawczy to może być błyskanie światłami (ale używanie tego bez potrzeby też jest zakazane, bo policja kiedyś łapała ostrzegających o kontroli drogowej).
Byłem przekonany, że dzwonek zastępuje klakson. Oidp są wymagania dotyczące minimalnej jego głośności. I co jak co, ale na logikę dzwonek jest dźwiękowy...
Sygnał ostrzegawczy to może być błyskanie światłami (ale używanie tego bez potrzeby też jest zakazane, bo policja kiedyś łapała ostrzegających o kontroli drogowej).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Mamy rację. Tzn. jak jest sam znak "ruch okrężny", to o pierwszeństwie rozstrzyga kodeks (tramwaj), ale to prawie się nie zdarza - a jak są znaki na wjeździe, rozstrzygają znaki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Z tego co mi wiadomo to właśnie te sygnały nie są równoważne, ale nie mogę znaleźć odpowiedniej podstawy prawnej. W skrócie, dzwonkowi tramwajowemu bliżej do syreny pociągu niż sygnału dźwiękowego w samochodzie ze strony prawnej. Samochodem nie trąbimy zbliżając się do skrzyżowania, przejścia itp, natomiast tramwaj może dzwonić/pociąg może trąbić.
Sygnały pociągowe nie są drogowe i obowiązują je w ogóle inne przepisy.
Zajrzałem do rozporządzenia ws. wymagań technicznych tramwajów i w par. 5 pkt 3) (s. 4124) jest mowa, że tramwaj musi być wyposażony w sygnał dźwiękowy o głośności minimum 85 dB(A) (90 dB od 2011 roku) - co jak rozumiem jest realizowane dzwonkiem.
Zajrzałem do rozporządzenia ws. wymagań technicznych tramwajów i w par. 5 pkt 3) (s. 4124) jest mowa, że tramwaj musi być wyposażony w sygnał dźwiękowy o głośności minimum 85 dB(A) (90 dB od 2011 roku) - co jak rozumiem jest realizowane dzwonkiem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36618
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale już ze Skierniewickiej nie wyjedziesz, czy to samochodem, czy to autobusem. Zielone dla Skierniewickiej zapala się w momencie, gdy cała Wolska jest upakowana samochodami stojącymi na światłach przed Płocką. Zatem wjeżdżasz na tory, na środek skrzyżowania i czekasz - możesz pojechać dalej dopiero w momencie, gdy Wolska już ma od dłuższej chwili zielone. Przynajmniej zazwyczaj puszczają.beni pisze: ↑17 maja 2019, 7:24To przy Dw. Centralnym gdyby nie znajomość świateł i ciut wcześniejsze dzwonienie i rozganianie sierot które się pakują na torowisko nie mając możliwości zjazdu tramwaje by stały do usra... śmierci. To samo tyczy innych skrzyżowań nie uczą kierowców że jak nie ma zjazdu ze skrzyżowania to się nie wjeżdża na nie i tyle w temacie.
Przesuniesz względem siebie fazy na skrzyżowaniach ze Skierniewicką i z Płocką - to samo ci się zrobi przy Płockiej. Przesuniesz w drugą stronę - tramwaje utkną.
Prawda jest taka, że przy dobiciu przepustowości do pełnej takie układy nie mają prawa działać, umożliwiając przejechanie zgodnie z regułami. Ruchu jest za dużo.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
1274 dostał przetwornicę statyczną.
Zaś Praskie 105Na biletomaty.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.