[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 sty 2020, 23:20

Michalk001 pisze:
16 sty 2020, 21:01
Jedynie brakuje charakterystycznych tabliczek znamionowych pomiędzy środkowymi drzwiami
Trzeba dorobić....
Michalk001 pisze:
16 sty 2020, 21:01
wydaje mi się że one z Konstalu wychodziły w jaśniejszym odcieniu czerwieni.
Czerwień była bardziej ceglasta. Tu jest RAL 3003 - 13N tak, te 105Na już miały inny odcień - malowano tym co zakład miał. Ale nie ma co się nad tym znęcać - wypłowieje.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 sty 2020, 23:43

Ten wóz jest z 1988r. Czy w tym czasie 105tki były już produkowane bez tych charakterystycznych szyb nad drzwiami oraz w kabinie motorniczego?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2020, 0:17

Jechałem za nim i zauważyłem,że kabina drugiego wozu jest w wersji oryginalnej(mała). A jak w pierwszym wagonie?
miłośnik 13N

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 sty 2020, 1:44

vernalisadonis pisze:
16 sty 2020, 23:43
Ten wóz jest z 1988r. Czy w tym czasie 105tki były już produkowane bez tych charakterystycznych szyb nad drzwiami oraz w kabinie motorniczego?
Tak, rzeczywiście dobrze odwzorowali ten tramwaj, mnie aż przeszedł dreszcz, jak go dzisiaj zobaczyłem, ponieważ podróży tramwajami w 1988 roku nie wspominam zbyt miło: ogromne tłoki, co było dolegliwe zwłaszcza w ciasnych parówkach, motorniczowie zostawiający tramwaj w trakcie pracy i wbiegający po coś do sklepu, dzwonienie dzwonkiem wewnętrznym, gdy ludzie jeszcze wsiadali, zamykanie drzwi po piętach (oczywiście przytrzaskiwanie drzwiami też się zdarzało, na szczęście dość rzadko. Sam nie wiem, czemu zacząłem się interesować KM po tym wszystkim, co widziałem w ówczesnej codziennej drodze do przedszkola. :razz:

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 17 sty 2020, 2:19

vernalisadonis pisze:
16 sty 2020, 23:43
Ten wóz jest z 1988r. Czy w tym czasie 105tki były już produkowane bez tych charakterystycznych szyb nad drzwiami oraz w kabinie motorniczego?
Szybki nad drzwiami miały tylko wozy 10xx, od 1100 były już takie jak obecnie jeszcze jeżdżą.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sty 2020, 6:46

A dzwonek wewnętrzny ma, czy ten piszczyk co miał przed renowancją?
ŁK

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 sty 2020, 15:48

Ma dzwonek.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 sty 2020, 20:08

Stary Pingwin pisze:
17 sty 2020, 0:17
Jechałem za nim i zauważyłem,że kabina drugiego wozu jest w wersji oryginalnej(mała). A jak w pierwszym wagonie?
W pierwszym jest normalna kabina w klimatyzacją włącznie.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2020, 21:32

Dzięki za info.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 sty 2020, 22:12

Pulpit jest trochę inny niż standardowy bo są zetki, stare kontrolki i przyciski czy jeden woltomierz z wyjątkiem elektronicznego prędkościomierza, mesita czy przycisku piasecznicy umieszczonego w innym niż standardowo miejscu bo w jednym rzędzie ze stacyjką. No i fotel jest taki jak w normalnych wagonach a nie stary.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2020, 22:56

Najlepsze są zetki-dzyń, bum i jedziemy. Nie ma ociągania się i trzymania drzwi.
miłośnik 13N

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 sty 2020, 21:30

Stary Pingwin pisze:
17 sty 2020, 22:56
Najlepsze są zetki-dzyń, bum i jedziemy. Nie ma ociągania się i trzymania drzwi.
Chyba że akurat drzwi ulegną awarii. :razz:

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 sty 2020, 11:25

Tam nie ma się co zepsuć.
miłośnik 13N

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 20 sty 2020, 19:52

Dziś trafił mi się na 15 - o ile faktycznie w pierwszym wagonie drzwi są wolniej ustawione, o tyle w 1251 trzaskają jak powinny. 😁 Resztę już inni dopisali, oryginalny dzwonek, wszystkie lampki, w 1252 duża kabina, w 1251 mała. Ale sama inicjatywa super, wagon żywcem wzięty z Konstalu (jedynie brakuje charakterystycznych tabliczek znamionowych pomiędzy środkowymi drzwiami).

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 sty 2020, 9:15

Jechałem tym cudakiem wczoraj, gdy zjeżdżał późnym popołudniem do zajezdni. Nie przerabiał zwrotnic. Ani na Wilsonie, ani na Marymoncie. Może dlatego był opóźniony, a motorowy próbował zabić prowadzony skład.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ