[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 15 wrz 2021, 21:17

Dzięki Koledzy za wyjaśnienia. Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 15 wrz 2021, 21:48

bentes pisze:
15 wrz 2021, 21:17
Dzięki Koledzy za wyjaśnienia. Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
Będzie wymówką.
Trzeba przecież znaleźć kasę na III linię metra

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 15 wrz 2021, 22:11

Rynce i cycki opadajo.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7653
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 15 wrz 2021, 22:35

bentes pisze:
15 wrz 2021, 21:17
Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
Po tym jak prosamochodowy radny Woli mieszkający na Bemowie zablokował przebudowę środki z UE przepadły.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

cezari
Posty: 22
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:55
Lokalizacja: z Saskiej Kępy, ale teraz mieszkam na Bielenach

Post autor: cezari » 16 wrz 2021, 13:58

Jeden radny zablokował?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7653
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 wrz 2021, 23:14

cezari pisze:
16 wrz 2021, 13:58
Jeden radny zablokował?
Radny był koalicyjny, do tego zmianowe pieski wtórowały i tak wyszło. Zresztą sporo w necie jest na ten temat.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 17 wrz 2021, 8:56

Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 18 wrz 2021, 23:54

gfedorynski pisze:
17 wrz 2021, 8:56
Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.
Były, w budżecie 2007-2013 był taki projekt

bentes
Posty: 85
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 19 wrz 2021, 13:12

Kiedy można liczyć na ten remont? 2024? 2025?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 paź 2021, 15:26

Dlaczego w Warszawie 105-ki w dwuskładach mają podniesione oba pantografy, a np w takiej Łodzi drugi wagon ma pantograf opuszczony?
Oszczędność czy jakaś inna przyczyna.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 05 paź 2021, 15:39

Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 05 paź 2021, 21:35

W Bydgoszczy w II wagonie, to nawet nie ma pantografu.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 paź 2021, 0:09

Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie. Ja słyszałem, że w latach 70. jakiś motorniczy poraził się prądem, gdy zajrzał do szafki wysokiego napięcia myśląc, że napięcie jest odłączone, bo pantograf jest opuszczony.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7653
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 paź 2021, 21:53

gfedorynski pisze:
05 paź 2021, 15:39
Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.
Ano są 2 szkoły - falenicka i otwocka. Jedna jeździ na jednym odbieraku i częściej wymienia nakładki, a druga jeździ na dwóch i robi to rzadziej. To są pozorne oszczędności tak naprawdę. Był taki czas (bardzo krótki), kiedy Warszawa jeździła składami 13N na jednym odbieraku (wyjątkiem był skład 201+251, który jeździł długo). Jazda na jednym czy dwóch była związana ze strefami zwrotnic i obszarami blokady. Zastosowanie drugich sanek (blokujących) dawało mniejszą liczbę podcięć na iglicach, czyli podnosiło bezpieczeństwo, a przypominam, że Warszawa miała przystanki podwójne i większe częstotliwości kursowania tramwajów od innych miast.
Pantograf OTK1 lub OTK2 dostosowany do prądu szczytowego w okolicy 1kA bez problemu przeciągnie prąd potrzebny 2 wagonom rodziny 105Na (i pochodnych) stąd dla samej pracy tramwajów nie ma to znaczenia.
Dziś ten podział jest już sztuczny i wynika z przyzwyczajeń w firmach tramwajowych.
KwZ pisze:
06 paź 2021, 0:09
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie.
Że co? Większe prądy i mniejsze zużycie? Siakieś bajki.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 paź 2021, 8:58

MisiekK pisze:
08 paź 2021, 21:53
KwZ pisze:
06 paź 2021, 0:09
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie.
Że co? Większe prądy i mniejsze zużycie? Siakieś bajki.
Raczej tarcie o drut w jednym miejscu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ