[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 02 sty 2019, 10:13

Ale dla takiej Łodzi z kolei skupienie i zmodernizowanie Helmutów będzie dużo tańsze, niż kupno nowych pojazdów, zaplecze dla Duwagów już jest, a są to pojazdy pojemne, wygodniejsze niż Konstale, a GT8 w środkowym członie nawet niskowejściowe.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 sty 2019, 11:21

W Łodzi w tej chwili nie ma za bardzo klimatu na stare albo wysokopodłogowe używańce, za to są całkiem poważne nadzieje, że uda się solidnie przyspieszyć wymianę taboru tramwajami klasy NF6D (chociaż niekoniecznie tylko tego typu). Osobiście uważam, że nie zaszkodziłoby kupić jakąś generację M, ale na razie bez kosztownej modernizacji, żeby mieć trochę wagonów do przerobienia jeśli lepsze zakupy nie wyjdą, ale w tej chwili nastawienie jest raczej takie żeby od razu iść po lepsze.
Niestety w czasach, kiedy warto było inwestować w wagony GT i M, Łódź wolała trzepać kolejne kiepskie modernizacje konstali, które ostatecznie dawały dużo gorszy efekt. No i zakup M8C z jakiegoś powodu nie wyszedł, miało być 40 tramwajów a przyszło 14.

Przy czym Łódź to jedna z większych sieci 1000mm w Europie i jedna z niewielu gotowych na natychmiastowe przyjęcie dużej liczby nowoczesnych tramwajów, na normalnym torze konkurencji jest dużo więcej

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sty 2019, 19:52

Yelonker pisze:
02 sty 2019, 10:13
Ale dla takiej Łodzi z kolei skupienie i zmodernizowanie Helmutów będzie dużo tańsze, niż kupno nowych pojazdów, zaplecze dla Duwagów już jest, a są to pojazdy pojemne, wygodniejsze niż Konstale, a GT8 w środkowym członie nawet niskowejściowe.
Łódź jest w zupełnie innej sytuacji niż Warszawa. Tam nie ma takiej perspektywy na szybką wymianę najstarszego taboru.
px33 pisze:
02 sty 2019, 11:21
Przy czym Łódź to jedna z większych sieci 1000mm w Europie i jedna z niewielu gotowych na natychmiastowe przyjęcie dużej liczby nowoczesnych tramwajów, na normalnym torze konkurencji jest dużo więcej
Coś ostatnio słyszałem że Helsinki będą pozbywały się 40 swoich Variobahnów. Pewnie są poza zasięgiem finansowym Łodzi, albo ktoś inny je już zaklepał.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 sty 2019, 20:14

Tego za bardzo nikt kupić nie chce, ale z tego co wiem Bombardier życzy sobie dużo. Może kiedyś?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2019, 21:19

Bombardier ledwie uniknął zwrotu tych tramwajów, a sam model odziedziczył z dobrodziejstwem inwentarza AdTranzu, więc raczej nie będzie zainteresowany ich odświeżeniem i ponowną sprzedażą.

Skoro 70 niskaczy z Bremy, z dużo bardziej udanej serii GTxN/M, idzie na złom, to Variatów raczej nikt niestety nie przygarnie. Choć promieni łuków jak w Helsinkach nie ma w Łodzi, więc może by tak szalały..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 02 sty 2019, 23:40

Autobus Czerwon pisze:
02 sty 2019, 1:28
czy jest jakikolwiek sens w inwestować w wagony z lat 80-tych, w obliczu przetargu na 213 nowych tramwajów. Moim zdaniem nie ma.
Które w/g moich prywatnych obliczeń i tak nie pokryją zapotrzebowania. Sens jest i wspomniane przez Glonojada tramwaje GT8N na kolejne 15 lat za mniejszą cenę byłyby wręcz idealne.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 04 sty 2019, 15:41

Skład 1122+1123 jest już po NG. Został przemalowany w nowe barwy, a także dostał połówkowe pantografy i ledowe kierunkowskazy.

Krokiet
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 04 sty 2019, 19:14

Cześć!

Ostatnio jak jechałem mini Jazzem 3-członowym to ujrzałem coś takiego:

Obrazek


Cóż to za urządzonko? Przypadek chyba jednostkowy, bo w innych Jazzach nie zaobserwowałem. Występuje takich miniskrzyneczek kilka na pojazd, co najmniej jedna w członie. Część po prawej stronie, część po lewej - ale wszystkie wysoko!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 sty 2019, 22:14

Wyglada jak jakiś minirouterek, ale nie wiem :p
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 sty 2019, 23:29

Krokiet pisze:
04 sty 2019, 19:14
Cóż to za urządzonko? Przypadek chyba jednostkowy, bo w innych Jazzach nie zaobserwowałem. Występuje takich miniskrzyneczek kilka na pojazd, co najmniej jedna w członie. Część po prawej stronie, część po lewej - ale wszystkie wysoko!
Czujnik temperatury wysyłający mierzone dane co ok. 30 sekund do koncentratora ukrytego w jednej z szaf. Dane z pojazdu są dostępne zdalnie. Są 2 komplety tego systemu pomiarowego i już od ponad roku jeżdżą sobie na różnych tramwajach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2019, 1:10

To ma mierzyć, czy klima dobrze chłodzi, a ogrzewanie dobrze grzeje? To nie za wysoko wisi?
ŁK

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 05 sty 2019, 2:14

Łukasz pisze:
05 sty 2019, 1:10
To ma mierzyć, czy klima dobrze chłodzi, a ogrzewanie dobrze grzeje? To nie za wysoko wisi?
Ciepłe powietrze idzie do góry - w zimie ok, bo ma być ciepło, w lato też - im mniej ciepłego, tym lepiej. Fizyka jest wspaniała

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 05 sty 2019, 2:16

Jeśli dostęp ma do tego ZTM to sprytne - będzie wychodzić że klima działa wydajniej niż się pasażerom wydaje.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2019, 10:21

Sebastian pisze:Jeśli dostęp ma do tego ZTM to sprytne - będzie wychodzić że klima działa wydajniej niż się pasażerom wydaje.
Problem był raczej taki, że w wagonie była lodówka. Jeśli jest wysoko, to pewnie pokazywało, że i tak jest ciepło. W zimie z kolei jest zimno, a to coś pokazuje, że jest ok.
ŁK

Krokiet
Posty: 32
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 05 sty 2019, 10:53

Dobra, dzięki za odpowiedzi!

ODPOWIEDZ