[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sty 2023, 10:02

ZielonyJamnik pisze:
beni pisze:
29 sty 2023, 8:12
- biletomaty w DUO mają być dwa po co ?
Bo nie wszyscy ogarniają, że jadą DUO, a tym bardziej czy aktualnie jedzie w przód człon A lub B i by się zdziwili, że w jednych tramwajach biletomat z przodu, a w drugich z tyłu. To akurat bardzo dobra decyzja
W Krakowie chyba jest naklejka nad drzwiami, gdzie jest biletomat.
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 29 sty 2023, 11:48

Pasażerowie nie czytają tablic kierunkowych, a Ty chcesz żeby czytali naklejkę nad drzwiami...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 29 sty 2023, 12:03

Skakać z drugiego wagonu do pierwszego umieją a ty uważasz że wagon DUO to labirynt i nie znalazł by pasażer. A zapomniałem biletomat jest ukryty za szafką na klucz 🤣, a w tej szafce jest kolejna szafka na szyfr i w niej biletomat. Proszę nie rób z ludzi idiotów choć obserwując ludzi to czasem ciężko zrozumieć ich tok pojmowania.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 sty 2023, 12:05

Z tego co pamiętam, to w Krakowie biletomaty są w stałych miejscach w zależności od typu taboru. W Duo to byłaby loteria. I ciężko, aby pasażer odszukał naklejkę i biegł wzdłuż przystanku na przeciwny koniec, bo w środku może już załapać się na kontrolę.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 29 sty 2023, 12:19


beni pisze:Skakać z drugiego wagonu do pierwszego umieją a ty uważasz że wagon DUO to labirynt i nie znalazł by pasażer.
Szczególnie jak tramwaj jest wypchany po brzegi? :term:
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 29 sty 2023, 14:05

beni pisze:
29 sty 2023, 12:03
Proszę nie rób z ludzi idiotów
Ja robię? To tylko wnioski z obserwacji. Ile to już razy było ostatnio na Znanej: "a to Pan nie jedzie na os. Górczewska?", wcześniej 105 analogicznie "a to nie jedzie na Browarną?". I to można mnożyć i mnożyć...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 29 sty 2023, 16:20

Ale ty beni za przeproszeniem pieprzysz. Dużo można ZTMowi zarzucić, ale dobrze że precyzuje wiele parametrów.
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Wracając do meritum, przypominam, że mamy rok 2023, a nie 1993 i możemy sobie pozwolić na dostosowanie parametrów pojazdu do własnych wymagań, by posiadać tabor jak najbardziej dopasowany do warszawskich warunków, a nie to co producent wraz z przewoźnikiem sobie akurat wymyślą (bo tak jest taniej).

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 29 sty 2023, 16:35

SU89 pisze:
29 sty 2023, 16:20
Ale ty beni za przeproszeniem pieprzysz. Dużo można ZTMowi zarzucić, ale dobrze że precyzuje wiele parametrów.
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
Wracając do meritum, przypominam, że mamy rok 2023, a nie 1993 i możemy sobie pozwolić na dostosowanie parametrów pojazdu do własnych wymagań, by posiadać tabor jak najbardziej dopasowany do warszawskich warunków, a nie to co producent wraz z przewoźnikiem sobie akurat wymyślą (bo tak jest taniej).
Co do biletomatów i innych wymagań odnośnie wyposażenia taboru, to dobrze że są konkretne wytyczne, ale akurat z czcionkami to według mnie miał rację. Co komu przeszkadzała klasyczna tramwajowa czcionka, która (z pewnymi wyjątkami) była stosowana od wielu lat, że nagle trzeba było koniecznie zmienić na Frutigera. A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 29 sty 2023, 16:48

Krzysztof_J pisze:
29 sty 2023, 16:35
A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.
Od pewnego czasu nowo dostarczane tramwaje mają już naklejone numery "po nowemu". Wcześniejsza czcionka to też był Frutiger ale z poświatą charakterystyczną dla klasycznej czcionki i to najwyraźniej się komuś nie spodobało.
ObrazekObrazek

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 29 sty 2023, 17:11

Bywalec pisze:
29 sty 2023, 16:48
Krzysztof_J pisze:
29 sty 2023, 16:35
A już najbardziej nie rozumiem tego, że wagony przychodzą z fabryki z już naklejonymi numerami (co prawda nie jest to ta tradycyjna czcionka, ale nawiązująca), a w Warszawie zaraz je zmieniają. Nie wspominając już o autobusach, gdzie od lat jest już stosowany Frutiger.
Od pewnego czasu nowo dostarczane tramwaje mają już naklejone numery "po nowemu". Wcześniejsza czcionka to też był Frutiger ale z poświatą charakterystyczną dla klasycznej czcionki i to najwyraźniej się komuś nie spodobało.
To był Frutiger? https://tramwar.pl/u4202-1081.html

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 29 sty 2023, 17:30

Dobra, cofam to. Na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że to Frutiger z cieniem ale na zbliżeniu widzę, inne wykończenie cyfr.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sty 2023, 6:48

Oddzielny kolor autobusów "L" to jest akurat dobry pomysł w sytuacji, gdy nie obowiązuje w nich pełna taryfa ZTM (co jest pomysłem złym akurat).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 sty 2023, 11:18

SU89 pisze:
29 sty 2023, 16:20
Choć w mojej opinii nie do końca się udaje to potem przypilnować. Przykład - SIL w Skodach. Do tej pory nie ma komunikatów głosowych dwujęzycznych przy dogodnych przesiadkach, no i słynne "This is:". Takich drobnych, ale zauważalnych niedociągnięć możnaby wypisać więcej przy wszystkich nowych dostawach.
A w nowych pociągach SKM też nie ma dwujęzycznych komunikatów z tym, że jest wgrana tylko wersja angielska, co jest jeszcze dziwniejsze niż w pociągach metrach. Tak jakby nie wiedzieli, jak wgrać dwie wersje w tych nowych SIL-ach.

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 30 sty 2023, 12:05

beni pisze:
29 sty 2023, 8:12
Ile zostaje operatorowi wyboru co do wyglądu i parametrów wagonów.
Kurcze nie wiem. Wszystkie parametry eksploatacyjne.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 15 lut 2023, 15:33

Dziś na pętli Banacha został zatrzymany pijany motorniczy który przejął zmianę na linii 1 i po zameldowaniu się na ekspedycji i dmuchnięciu w alkomat wyszło że jest pijany.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ