[ĹťW] UĹźywane autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 10 sty 2006, 22:00

mobil one pisze:Ciekawi mnie,jaki otrzymają zakres numeracji (który i tak jest na wykończeniu i ledwo zipie...)
na takich na przykład R-7 & R-10.
Może zwolnione 30xx na R10 i 37xx na R7

Wujek_ed

Post autor: Wujek_ed » 10 sty 2006, 22:01

Siecool pisze:Nie jest to najlepszy pomysł, kupią jakieś autobusy, trzeba będzie je wyremontować, to są koszty, które będą rosnąć jeszcze w miarę ich eksploatacji, bo jednak autobusy, które kursowały po zachodnich drogach jak wjadą na polskie dziury to za długo nie pociągną... Aczkolwiek w obliczu konieczności wymiany najstarszych lewarków to zawsze jest jakiś pomysł, co nie zmienia faktu, że prywaciarz byłby lepszy.
Zgadzam się w 100% Jepszy używaniec z zachodu niż lewarek na R7

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 10 sty 2006, 22:18

Każdy ma swoje gusta. Dla mnie komfort jazdy midimanem=0, a takim Ikarusem=100...
Nie no jasne,ale raczej przyjęte jest,żeby już te Ikarusy powoli wycofywać.. :)

[ Dodano: 2006-01-10, 22:19 ]
Proboszcz pisze:
mobil one pisze:Ciekawi mnie,jaki otrzymają zakres numeracji (który i tak jest na wykończeniu i ledwo zipie...)
na takich na przykład R-7 & R-10.
Może zwolnione 30xx na R10 i 37xx na R7
Zalezy tez jaki tabor.Jak Many to zapewne 3XXX.A jak np.Mercedes to...eee... :roll:
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 10 sty 2006, 22:20

Piotrek pisze:No wiesz,nasz tabor moim zdaniem i tak nie wygląda tragicznie na tle innych miast.Często nawet tęsknie do naszych busów więc wiesz...Już tak nie rzucałbym słowami,że bezczynność kierownika MZA itd.Oczywiście aktywność powinna być dużo większa,to jednak racja.
Widocznie jeździsz nie do tych miast, co trzeba. Odnośnie Podsiadłego-już pare razy dał dowód swojego "opóźnienia w rozwoju". Ten człowiek nie ma metody na zarządzanie taką firmą.
15/12/2005-12/7/2019

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 10 sty 2006, 22:22

Proboszcz pisze:Bo nawet na prostych, niemieckich drogach te autobusy tyle nie potrafią wytrzymać. Zbyt niska jakość materiału użytego do produkcji, zbyt duże obciążenia i za dużo techniki...A taki Ikarus - prosta budowa, bardzo wytrzymałe materiały...
A to ciekawa obserwacja, bo np. pośród użytkowników samochodów osobowych panuje opinia, że samochody niemieckie są dobrej jakości, nawet, jeśli są używane, nie będąc przy tym pierwszej młodości. Dlaczego nie miałoby być tak, że również autobusy, te wyprodukowane w Niemczech (a nie w Polsce pod niemiecką marką) nie mogłyby być równie dobrej jakości. Zresztą i tak uważam, że prawda leży po środku, a wielbiciele Ikarusów częstokroć idealizują swe ulubione wozy, tak samo, jak wielbiciele innych marek pojazdów (także osobowych) również je wychwalają pod niebiosa.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 10 sty 2006, 22:23

TLG pisze:Widocznie jeździsz nie do tych miast, co trzeba.
Być może,dlatego ja nie narzekam tak strasznie na tabor.Mówie oczywiście o Polsce, a nie o zachodzie :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 10 sty 2006, 22:28

fraktal pisze:
Proboszcz pisze:Bo nawet na prostych, niemieckich drogach te autobusy tyle nie potrafią wytrzymać. Zbyt niska jakość materiału użytego do produkcji, zbyt duże obciążenia i za dużo techniki...A taki Ikarus - prosta budowa, bardzo wytrzymałe materiały...
A to ciekawa obserwacja, bo np. pośród użytkowników samochodów osobowych panuje opinia, że samochody niemieckie są dobrej jakości, nawet, jeśli są używane, nie będąc przy tym pierwszej młodości. Dlaczego nie miałoby być tak, że również autobusy, te wyprodukowane w Niemczech (a nie w Polsce pod niemiecką marką) nie mogłyby być równie dobrej jakości. Zresztą i tak uważam, że prawda leży po środku, a wielbiciele Ikarusów częstokroć idealizują swe ulubione wozy, tak samo, jak wielbiciele innych marek pojazdów (także osobowych) również je wychwalają pod niebiosa.
No ale skoro nawet w Niemczech się wymienia wozy co 5-10 lat, to by wskazywało na niską trwałość tamtejszych wozów...

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 10 sty 2006, 22:51

tak przy okazji to solarki u 18 też się będą sypać z powodu jakości polskich dróg. Dzisiaj jedna na 188 jechała po drodze z cegły na trasie łazienkowskiej i tuż przed al. Wielkopolski ładnie uderzyła podwoziem w nawierzchnię...
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

zadzior
Posty: 146
Rejestracja: 30 gru 2005, 11:19
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: zadzior » 11 sty 2006, 10:56

JacekM (2357) pisze:no ale do Trójmiasta sukcesywnie przyjeżdża mnóstwo używanych autobusów z Berlina :wink:
No i do Szczecina i Polic w hurtowych ilościach (jak na tamte warunki). Ostatnio SPAK kupił 5 Volvo B10L, a wcześniej SPAK, SPAD i SPPK kupiły sporo MANów 2. generacji 12- i 18-metrowych.

Pzdr
Zadzior

[ Dodano: 2006-01-11, 11:05 ]
Piotrek pisze:
no ale do Trójmiasta sukcesywnie przyjeżdża mnóstwo używanych autobusów z Berlina :wink:
No ostatnio do Gdańska Mercedesy.Jechałem nimi i faktycznie są w bardzo dobrym stanie,choć np.rozplanowane siedzenia nie są w nich przystosowane do naszych warunków<tzn.mało miejsca do stania,w tylnej części praktycznie w ogóle nie ma gdzie stać,wszędzie siedzenia>

Jeśli chodzi o pomysł sprowadzania do Wawy uzywanych busów to faktycznie jest on trafny,ale muszą dobrze wybrać,żeby naprawdę nie trafić na jakiś złom.

Z zajezdni obstawiam R-11,moze R-6.
Napewno nie R-11 ze względów technicznych. R-6 też raczej nie, bo w te okolice wchodzi nowy ajent. Ja sądzę, że będzie to R-10. Z kilku powodów:
1) w te okolice nie wchodzi żaden ajent, a jednocześnie następuje likwidacja Chełmskiej, więc będzie spora potrzeba obsłużenia ta,tego terenu przez R-10,
2) większość ik280 lewarów z Ostrobramskiej dostała tylko prowizozyczny remont w Wyględach, którego żywotność ocenia się na około rok,
3) w dodatku większości lewarów kończą się w tym roku badania techniczne, a remont może być już nieopłacalny,
4) poza tym wróbelki ćwierkają, że 57xx pójdą na Kleszczową, a 52xx, 53xx i 54xx na Stalową - zatem prawie nie zostanie na Ostrej przegubów.
Zatem, wobec powyższych wydaje się dość mocno prawdopodobne, że używańce trafią na R-10.

pzdr
zadzior

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 11 sty 2006, 11:23

Jest mocno prawdopodobne,że "używki" trafią również na R-7.
Tam również jest dużo fajansów-lewarków w krytycznym stanie (vide mój post:"Komora gazowa" nt:wozu #2067).
Zgodzę się że mogą trafić na te dwa, w PRZYSZłOśCi najważniejsze strategicznie dla MZA zakłady.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

zadzior
Posty: 146
Rejestracja: 30 gru 2005, 11:19
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: zadzior » 11 sty 2006, 11:36

TLG pisze:Gdzie by miały nie trafić są to zawsze używane. Kolejna prowizorka, która będzie nam służyć przez ładnych pare lat. Za powstałą sytuacje powinni wreszcie wymienić kierownictwo MZA. Nie podoba mi sie pomysł, ale to wynik kilkuletnich zaniedbań i podejście do taboru rodem z nieboszczki-komuny, gdzie nowe autobusy trafiały z rozdziału w ramach RWPG. Co obstawiamy? Jeżeli autobusy mają być pięcioletnie to do wyboru są w sumie tylko MAN III generacji i Citaro. Neoplana raczej bym nie przewidywał, bo Neoplanów Centrolinerów V generacji praktycznie nie ma w większych seriach. Na Zachodzie dominują trzydrzwiowe przegubowce. Manów II generacji czterodrzwiowych w Niemczech jest coraz mniej. Wynik? NG 313. Gdzie? Tam gdzie reszta.
hafilip84 pisze:zeby jeszcze TW wpadlo na ten sam pomysl...
Czy aby na pewno byś chciał zobaczyć 40-50 letnie GT6? Już nic głupszego TW by nie mogło zrobić. Nawet te nowsze Duwagi-N6/8 z rozruchem chopperowym by sie nie nadawały. TW powinno kupować nowe. Ale tego sie już nie da zrobić na "łapu-capu". Czas zacząć sie szykować na obchody 50-lecia wagonów 13N...
Wybacz, ale się z Tobą nie zgodzę. Krakowskie demobile są bardzo porządne i zadbane, aż sie nimi przyjemnie jeździ. Są dużolepsze i trwalsze niż 105-tki z lat 70. i 80.

pzdr
zadzior

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 sty 2006, 12:39

zadzior pisze:Napewno nie R-11 ze względów technicznych. R-6 też raczej nie, bo w te okolice wchodzi nowy ajent. Ja sądzę, że będzie to R-10. Z kilku powodów:
1) w te okolice nie wchodzi żaden ajent, a jednocześnie następuje likwidacja Chełmskiej, więc będzie spora potrzeba obsłużenia ta,tego terenu przez R-10,
2) większość ik280 lewarów z Ostrobramskiej dostała tylko prowizozyczny remont w Wyględach, którego żywotność ocenia się na około rok,
3) w dodatku większości lewarów kończą się w tym roku badania techniczne, a remont może być już nieopłacalny,
4) poza tym wróbelki ćwierkają, że 57xx pójdą na Kleszczową, a 52xx, 53xx i 54xx na Stalową - zatem prawie nie zostanie na Ostrej przegubów.
Zatem, wobec powyższych wydaje się dość mocno prawdopodobne, że używańce trafią na R-10.
Ok,zgadzam się.Jednak na Ostrobramskiej widzę tylko nowe przeguby,reszta raczej gdzie indziej,no i tu zalezy od modelu,jaki wezma na warsztat.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sty 2006, 12:43

mobil one pisze:Jest mocno prawdopodobne,że "używki" trafią również na R-7.
Tam również jest dużo fajansów-lewarków w krytycznym stanie (vide mój post:"Komora gazowa" nt:wozu #2067).
Zgodzę się że mogą trafić na te dwa, w PRZYSZłOśCi najważniejsze strategicznie dla MZA zakłady.
Powiedz czy ty aby nie masz jakieś mani na temat zajezdni "Woronicza"?? Cały czas twierdzisz że same nówki trafią właśnie na tą zajezdnię i niby skąd ta twoja pewność?? Zadzior akurat ma zawsze pewne informacje więc jakby nie patrzeć jemu można bardziej wierzyć niż tobie.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 11 sty 2006, 13:16

Tak Panie Pawłowski,trzeba zawsze trzymać właściwa stonę i schlebiać Panu Zadrożnemu.
Nieprawdaż :?: :lol: :lol:
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sty 2006, 15:00

mobil one pisze:Tak Panie Pawłowski,trzeba zawsze trzymać właściwa stonę i schlebiać Panu Zadrożnemu.
Nieprawdaż :?: :lol: :lol:
Bo to jest prawda. Wiekrzość twoich twierdzeń się nie sprawdza.

ODPOWIEDZ