a ja mam 193 cm wzrostuSiecool pisze:Mój kolega mierzący ponad 1,90 m jadąc kiedyś na stojąco na tym alpinarium z braku innego miejsca musiał głowę trzymać pod kątem prostym, bo sufit był cokolwiek za nisko.Plesim pisze:Tak alpinarium w MAN-ach to jest to. Raz już spadłem z tego a innym razem o mało nie skręciłem nogi. Szczegolnie polecam w dużym tłoku. Obudowa silnika to kwestia tego co jest w środku a nie widzimisie producenta. W Connexie jest inny niż w U18.
Co do Solarek: generalnie rzecz biorąc podobają mi się, jest w nich ciepło, stylistycznie są ładne. Podpisuję się pod wspomnianymi minusami dot. siedzeń i dorzucę jednego: za cholerę nie mogę zrozumieć dlaczego MZA nie zażyczyło sobie żółtych poręczy, rozjaśniło by to trochę wnętrze, bo jak się tam wejdzie to ogarnia Cię wszechobecna szarość... co słabsze jednostki mogą w depresję wpaść.
Solaris Urbino 18
-
- Posty: 2114
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Minęło już trochę czasu od pojawienia się SU18 w Warszawie i jakie są skutki – autobusy notorycznie się psują, a już prawdziwą plagą są nie działające wyświetlacze – żadną sztuką jest spotkać SU18 bez wyświetlacza – a są to nowe autobusy.
Patrząc z perspektywy czasu widać wyższość MANów nad tymi wynalazkami – psują się one nieporównanie rzadziej, a i jakoś wyświetlacze im zawsze działają.
Nie ma to jak niemiecka myśl techniczna, a nie jakieś Polskie buble .
Patrząc z perspektywy czasu widać wyższość MANów nad tymi wynalazkami – psują się one nieporównanie rzadziej, a i jakoś wyświetlacze im zawsze działają.
Nie ma to jak niemiecka myśl techniczna, a nie jakieś Polskie buble .
na R-7 nie zauważyłem problemów z wyświetlaczami, za to jest u nas plaga zarysowań i kolizji przez co coraz więcej autobusów jest zabieranych do serwisu w Wyględach. Na razie z ruchu wycofano blisko 10 wozówPredator pisze:Minęło już trochę czasu od pojawienia się SU18 w Warszawie i jakie są skutki – autobusy notorycznie się psują, a już prawdziwą plagą są nie działające wyświetlacze – żadną sztuką jest spotkać SU18 bez wyświetlacza – a są to nowe autobusy.
Motorniczy Tramwajów Warszawskich
zasłyszane od kierowcy z R-7, kilka dni temu na 193..nowe wozy solarisa są cholernie awaryjne, kilka sztuk już w tej chwili stoi na warsztacie.......inną sprawą jest to że żaden kierowca sie nie garnie do prowadzenia nowych solarek.......potrafią klienci na zakładzie sprawdzać z latarkami czy nie ma jakiejś nawet milimetrowej draski itd.itp.
Przepraszam za próbę edycji. Pomyliły mi się przyciski a nie wiedziałem, że mam na to forum uprawnienia...
iGln
Przepraszam za próbę edycji. Pomyliły mi się przyciski a nie wiedziałem, że mam na to forum uprawnienia...
iGln
Większość kierowców nie darzy SU18III zbytnią sympatią. Oto podstawowe wady tego wozu:
1. Miękkie i niskie zawieszenie, powodujące stosunkowo częste przytarcia przegubem o ziemię.
2. Zły sposób dzielenia, który sprawia, że SU18III zachodzi jeszcze bardziej niż MAN NG 313.
3. Szyba od kabiny, która dochodzi prawie do przedniej szyby wozu, powoduje utrudnioną widoczność w prawym lusterku. Często kierowca nie wie, czy widzi obraz rzeczywisty, czy odbicie w szybie.
4. Kiepskie (trzęsące) zawieszenie.
5. Brak miękkich wkładek w fotelach.
Wóz ten posiada również swoje zalety, które jednak w moim mniemaniu w pełni nie rekompensują wad. Oto niektóre zalety:
1. Bardzo dobre przyspieszenie.
2. Cicha praca silnika od wewnątrz (lecz niestety głośna od zewnątrz).
3. Solidniejsza kabina niż w SU II generacji.
4. Hamulec przystankowy odblokowywany pedałem gazu.
Wóz posiada wprawdzie dobry system łączności z serwisem, lecz do końca nie zdało to egzaminu. Na przykład w przypadku awarii wyświetlaczy i zgłoszeniu tego do serwisu, kierowcy często otrzymują odpowiedź: "To załóż dechy!". Ale to jest w zasadzie tylko kwestia serwisu, a nie autobusu.
Moje zdanie o tym wozie napisałem głównie w oparciu o opinie kierowców. Na marginesie dodam, że z tym tematem, ściśle związany będzie nowy dział na mojej stronie.
Pozdrawiam,
Jamnik
1. Miękkie i niskie zawieszenie, powodujące stosunkowo częste przytarcia przegubem o ziemię.
2. Zły sposób dzielenia, który sprawia, że SU18III zachodzi jeszcze bardziej niż MAN NG 313.
3. Szyba od kabiny, która dochodzi prawie do przedniej szyby wozu, powoduje utrudnioną widoczność w prawym lusterku. Często kierowca nie wie, czy widzi obraz rzeczywisty, czy odbicie w szybie.
4. Kiepskie (trzęsące) zawieszenie.
5. Brak miękkich wkładek w fotelach.
Wóz ten posiada również swoje zalety, które jednak w moim mniemaniu w pełni nie rekompensują wad. Oto niektóre zalety:
1. Bardzo dobre przyspieszenie.
2. Cicha praca silnika od wewnątrz (lecz niestety głośna od zewnątrz).
3. Solidniejsza kabina niż w SU II generacji.
4. Hamulec przystankowy odblokowywany pedałem gazu.
Wóz posiada wprawdzie dobry system łączności z serwisem, lecz do końca nie zdało to egzaminu. Na przykład w przypadku awarii wyświetlaczy i zgłoszeniu tego do serwisu, kierowcy często otrzymują odpowiedź: "To załóż dechy!". Ale to jest w zasadzie tylko kwestia serwisu, a nie autobusu.
Moje zdanie o tym wozie napisałem głównie w oparciu o opinie kierowców. Na marginesie dodam, że z tym tematem, ściśle związany będzie nowy dział na mojej stronie.
Pozdrawiam,
Jamnik
- Solaris U10
- Posty: 2702
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Co ty gadasz.Ja dosc czesto jeżdze U18 i kierowcy ktorzy stosuja ciepły guzik nie musza recznie zamykac drzwi.Bez problemu drzwi sie same zamykaja.Solaris U10 pisze:Wóz ma jeszcze jedną wadę, o której nawet kierowcy mówią, otóż przy ciełym guziku drzwi się same nie zamykają tylko treba je ręznie zamykać i wpierwszych drzwiach CG jest tylko od wewnątrz.
P.S. Poza tym nie podoba mi się jego tył...
PRZY PIERWSZYCH DRZWIACH BRAKUJE Z ZEWNąTRZ tzw:"Ciepłego Guzika"
DISPLAY'E na ogół działają bez zarzutu-wyjątek:"trefny" #8209,w którym jest do tego stopnia spierniczony autokomputer,że przy programowaniu "ręcznym"(przez "czwórkę") co chwila wskakuje komenda:START.
Co do tzw: "odejścia",to sprawa wielce dyskusyjna.Zależy to moim zdaniem od konkretnego egzemplarza.Oraz od ustawienia przełożeń.Ogólnie są bardziej "mułowate" od MAN-ów NG 313.
Komfort prowadzenia i ergonomia była o wiele lepsza w MAN-ach NG 313.
SPRAWA OSTATNIA-z tymi dostawami dla MZA,to moim zdaniem SOLARIS postawił na ILOść A NIE NA JAKOść
DISPLAY'E na ogół działają bez zarzutu-wyjątek:"trefny" #8209,w którym jest do tego stopnia spierniczony autokomputer,że przy programowaniu "ręcznym"(przez "czwórkę") co chwila wskakuje komenda:START.
Co do tzw: "odejścia",to sprawa wielce dyskusyjna.Zależy to moim zdaniem od konkretnego egzemplarza.Oraz od ustawienia przełożeń.Ogólnie są bardziej "mułowate" od MAN-ów NG 313.
Komfort prowadzenia i ergonomia była o wiele lepsza w MAN-ach NG 313.
SPRAWA OSTATNIA-z tymi dostawami dla MZA,to moim zdaniem SOLARIS postawił na ILOść A NIE NA JAKOść
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Sorry! A jaki jest temat wątku? Na temat jakich wozów? Spojrzałeś chociaż?
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Dodatkowo to mechanicy nie garna sie do naprawiania tych cudeniek....span pisze:zasłyszane od kierowcy z R-7, kilka dni temu na 193..nowe wozy solarisa są cholernie awaryjne, kilka sztuk już w tej chwili stoi na warsztacie.......inną sprawą jest to że żaden kierowca sie nie garnie do prowadzenia nowych solarek.......potrafią klienci na zakładzie sprawdzać z latarkami czy nie ma jakiejś nawet milimetrowej draski itd.itp.
...bo od tego jest serwis firmowy SOLARIS-a,który to dyżuruje na zakładzie.Mechanicy nie mogą i nie chcą dotykać się do tych "nówek".Więc wasz teoria nt:sznureczków i lampek,jest o kant d..rzwi potłuc.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Jak wygląda ewentualna "naprawa" SU 18 na zakładzie? Mechanicy obchodzą wóz, sprawdzając czy jest cały i nic nie odpadło... A w grzebanie w bebechach się nie bawią, bo przeca te cudeńka na gwarancji są...
Ja bym się nie czuła zbyt bezpiecznie podczas jazdy polską myślą techniczną III generacji...
Ja bym się nie czuła zbyt bezpiecznie podczas jazdy polską myślą techniczną III generacji...
Nie ma mnie...