Solaris Urbino 18

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 03 mar 2015, 22:19

fluger pisze:Czy kierownictwo MZA, ZTM , ktoś z urzędu miasta wie że te nowe dotykowe przyciski do pomyłka? Podobno miał to ich być testy w krótkich solbusach ale obecnie są we wszystkich nowych autobusach bez względu na producenta. Ciekawe czy TVNwarszawa nagłośni ten problem. Zastanawiam się jakie były by koszty wymiany tych przycisków na normalne?
Może i TVN nagłośni ale co z tego jak padnie odpowiedz:
Przyjrzymy się tej sprawie albo przekażemy do działu planowania, lub co najgorsze:
sprawa była analizowana w wnikliwie i podczas testów nikt nie zgłaszał problemów.

Jak ktoś nie zginie albo komuś nie urwie głowy nic się nie zmieni.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 mar 2015, 22:34

E tam, poddupki likwidują, to może i tym się zajmą na wniosek pasażerów. :)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 03 mar 2015, 22:53

Szeregowy_Równoległy pisze:Takie czasy, że prosić to można długo, a pasażer prośbę ma głęboko.
:arrow: Istnieje też możliwość, że pasażer nie robi tego przypadkowo, tylko celowo, bo ma frajdę, że sobie powkurza kierowcę. Takie czasy...

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 mar 2015, 10:36

MZ pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Takie czasy, że prosić to można długo, a pasażer prośbę ma głęboko.
:arrow: Istnieje też możliwość, że pasażer nie robi tego przypadkowo, tylko celowo, bo ma frajdę, że sobie powkurza kierowcę. Takie czasy...
E, bez przesady. Szansa oczywiście jest, ale moim zdaniem bardzo niewielka. Praktycznie zawsze jak zwracam uwagę pasażerom, że ktoś opiera się o przycisk, problem znika - a zdarzyło mi się nawet usłyszeć "przepraszam". Tyle że to głównie na nocnych liniach, może jeżdżą nimi lepiej wyćwiczeni w ogarnianiu guzików :)

W kwestii dotykowych przycisków zdanie mam takie jak Bastian. Trudno winić pasażerów za to, że jakiś skrajny kretyn dopuścił coś takiego do użycia.

A guziki NŻ naciskam zwykle dwa różne żeby mieć pewność że wysiądę. I będę tak robić dopóki w ZTM ktoś nie zauważy, że warszawskiej komunikacji brakuje ujednolicenia w bardzo wielu kwestiach, nawet tak pozornie błahych.
noidea

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 mar 2015, 10:39

Ja już zwracałem uwagę kiedyś na to, że w niektórych SU12 Mobilisu ciepły guzik to "STOP". A powinno być "STOP/DRZWI". Może drobiazg, ale to powoduje, że pasażerowie klikają co popadnie, byleby się zatrzymał.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 mar 2015, 10:59

reserved pisze:blablabla....ale to powoduje, że pasażerowie klikają co popadnie, byleby się zatrzymał.
I bardzo dobrze, że tak robią! Lepiej by naciskali wszystko co popadnie niż w ogóle nie naciskali.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 mar 2015, 12:05

I dlatego mamy efekt w postaci wielokrotnego naciskania przycisków "dla pewności".

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 mar 2015, 12:17

reserved pisze:I dlatego mamy efekt w postaci wielokrotnego naciskania przycisków "dla pewności".
I bardzo dobrze, kierowcy piknie to raz i jedyna grupa którym to przeszkadza to pasażerowie. Wolę gdy pasażerowie napieprzają w te przyciski niż żeby biedna duszyczka zapomniała i miała pretensje do mnie.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 mar 2015, 19:20

:arrow: To może po prostu trzeba to "ujednolicić" poprzez jakiś czytelny piktogram na słupku, informujący o tym, że w danym pojeździe to właśnie ten przycisk jest STOPEM.

archi0083
Posty: 58
Rejestracja: 16 gru 2014, 13:23
Lokalizacja: Targówek

Post autor: archi0083 » 22 maja 2015, 20:30

Czy ktoś wie dlaczego solarisyU18 serii 82xx i 84xx mają tak niskie przebiegi?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 maja 2015, 21:47

Może ze względu na umowę serwisową z Solarisem był jakiś limit?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 23 maja 2015, 19:39

archi0083 pisze:Czy ktoś wie dlaczego solarisyU18 serii 82xx i 84xx mają tak niskie przebiegi?
Nie rozumiem? że co ponad milion kilometrów to mało?
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 cze 2015, 13:47

archi0083 pisze:Czy ktoś wie dlaczego solarisyU18 serii 82xx i 84xx mają tak niskie przebiegi?
W pewnym momencie przy naprawach wymieniano im pulpity wraz zegarami, a co za tym idzie zerowano licznik przejechanych kilometrów.

Dlatego przebiegi są nie adekwatne do rzeczywistości...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 cze 2015, 13:49

Kacper R3 pisze:
archi0083 pisze:Czy ktoś wie dlaczego solarisyU18 serii 82xx i 84xx mają tak niskie przebiegi?
Nie rozumiem? że co ponad milion kilometrów to mało?
Hmm, bajki opowiadasz... Seria 82xx i 84xx nie ma przebiegu powyżej miliona kilometrów. Ponad milion na wóz obecnie mają autobusy z lata 2000-2002, czyli Urbino 15 oraz NG313. Ta seria Solarisów jest z roku 2005..., więc mają przejechane ok. 750-800 tysięcy kilometrów. Wg moich informacji największym przebiegiem z tych 80 sztuk cieszy się autobus o nr tab. 8414.
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

3405t
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2015, 23:00

Post autor: 3405t » 20 lis 2015, 7:41

Cud - mobilis wymienił zepsuty (zamast koloru białego, wyświetlał żółty) ekran z koralami w członie B w A720

ODPOWIEDZ