Solaris Urbino 18
Nowe solarki na szczęście wyparły Mana z kilku brygad 175. Niestety ludzi często trzeba siłą przepychać na środek przeguba a tam jest naprawdę sporo miejsca i jest się czego trzymać. Zapach....ujdzie w tłumie, jak pomyślę o bezdomnych i o żulach Minus-oczywiście twarde siedzenia.
PS. Drzwi się szybko zamykają co stwarza perspektywę zobaczenia solarki u18 na linii nocnej za jakieś 10-15 lat w sobotę np. na 611
PS. Drzwi się szybko zamykają co stwarza perspektywę zobaczenia solarki u18 na linii nocnej za jakieś 10-15 lat w sobotę np. na 611
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Jak dla mnie sporym minusem SU18 jest trzysiedzeniowa "kanapa" za przegubem. W Manie siedzenia umieszczone bokiem są tak wydzielone, w SU18 są one w miejcu, gdzie na zatłoczonych liniach stoi najwięcej ludzi. I wtedy ani nie jest wygodnie ludziom stać z nogami siedzących, aniu ludziom siedzieć bez żadnej ochrony od stojących tłumów. Czyli generalnie układ siedzeń taki niemiecki - nie na nasze tłoki IMHO.
Pzdr.
Pzdr.
W MANach na początku też się szybko drzwi zamykały. Teraz niestety dużo MANów ma problem z czujnikiem ostatnich drzwi co czasami może tak zdenerwować, że szkoda gadać...Karol pisze:...PS. Drzwi się szybko zamykają co stwarza perspektywę zobaczenia solarki u18 na linii nocnej za jakieś 10-15 lat w sobotę np. na 611
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
IMHO jest to plus, bo zajmują mniej miejsca niż standardowe 2*2 siedzenia w przód, czyli jest gdzie stać. A w MANie układ przy czwartych drzwiach wygląda tak, jakby projektujący nagle zorientowali się, że mają jeszcze fyfnaście schodków, które gdzieś muszą wcisnąć...Mahony2109 pisze:Jak dla mnie sporym minusem SU18 jest trzysiedzeniowa "kanapa" za przegubem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
A jechałeś kiedyś SU18 na naprawdę zatłoczonej linii siedząc na tej kanapie lub stojąc przy niej wcisnięty w siedzących (oba warianty równie niewygodne )? Ja się spotykam z SU18 głównie na 709 i 727 (na szczęście od niedawna, ale niestety tak już zostanie bo manów nam ubywa ) i przy tłoku na tych liniach to poprostu nie zdaje egzaminu.
Pzdr.
Pzdr.
Nie wiem na ile to prawda, ale informacja jest z bardzo wiarygodnego żródła. W Solarisach III generacji występują problemy z dachem. Jest on mniej wytrzymały od poprzedniej generacji. Już są podobno duże problemy z trolejbusami budowanymi na tych wozach (choć ilość ich jest śladowa). Ciekawe czy będzie znów powtórka z rozrywki.
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Właśnie nie bardzo można. Wisi się jakoś tak trzymając nad siedzącymi pasażerami. A stojący bliżej srodka busa nie mają się czego trzymać wcale. Tak, że w efekcie nie wchodzi dużo więcej osób. Dobrym rozwiązaniem byłyby pojedyńcze miejsce zamiast podwójnych, jak latami było w Ikarusach, ale teraz nastała moda na kanapyFikander pisze:Nie. Ale doceń to, że przynajmniej MOŻESZ tam stanąć - bo nie ma tam siedzeń.
Pzdr.
Mnie się ta trzymiejscowa kanapa podoba - i tak fotel wraz z osobą i jej nogami zajmuje mniej miejsca niż dwa fotele bokiem. Poza tym ułatwia dojście do przegubu, gdzie zawsze jest sporo miejsca. To zawsze dla mnie była zmora MANów - w przegubie stoją dwie osoby, a przy drzwiach tłok, bo nikomu nie chce się przecisnąć do środka/przecisnąć się nie można, bo na samym początku przejścia ktoś sobie radośnie stanął i ma w głębokim powarzaniu ludzi stojących przed drzwiami.
No i jest plus - nie ma schodków z tyłu.
A swoją drogą - w praskich Karosach (chyba tylko tych nowych) jest niezły patent - fotele opuszczane. Może to by się sprawdziło zamiast kanapy?
No i jest plus - nie ma schodków z tyłu.
A swoją drogą - w praskich Karosach (chyba tylko tych nowych) jest niezły patent - fotele opuszczane. Może to by się sprawdziło zamiast kanapy?
a mnie zastanawia tak rzecz, czemu we wszystkich nowych autobusach trzecie drzwi nie sa umieszczone za przegubem, robia tak wszyscy producenci, więc albo to kwestia konstrukcyjna, albo przygotowania jednej konstrukcji karoserii do ustawienia drzwi "niemieckiego" ub z dodanymi czterodrzwiowego
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Dzisiaj mialem farta dwa SU18 za jednym zamachem
http://gw.livenet.pl/ppk/forum/album_pic.php?pic_id=519
http://gw.livenet.pl/ppk/forum/album_pic.php?pic_id=518
http://gw.livenet.pl/ppk/forum/album_pic.php?pic_id=519
http://gw.livenet.pl/ppk/forum/album_pic.php?pic_id=518
To może niedługo zobaczysz ich więcej, albowiem już jutro R-7 wzbogaci się o kolejne 10 wozów. Tym samym będzie ich 39 a ostatni autobus, jak już pisałem na WKM przyjedzie już w nowym roku. Od swoich poprzedników będzie go wyróżniać silnik - jak się dowiedziałem nieoficjalnie - będzie oznaczony symbolem EURO 4.maciek8610 pisze:nom, ale nie spodziewałem sie że o tej godzinie zastane az dwa na STB
Motorniczy Tramwajów Warszawskich