O chłodzeniu i niechłodzeniu
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5291
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Bo jak przyszły Neoplany i Solarki bez klimy i z wąskimi okienkami to był raban (zresztą słuszny bo latem wiadomo co było). Więc nowe wozy musiały mieć klimę, a duże okna zapewne jako rezerwa (jakby się klima zepsuła albo co). Tyle że ludzie nauczeni jazdą w Neo i SU-15, otwierają okna. A zamknięcie na klucz kwadratowy to żadne zamknięcie...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Jak sa duze okna to klimatyzacje mozna sobie darowac. Warszawa jest miastem w ktorym wogole nie powinno byc klimatyzacji w autobusach, tylko duze okna. Zreszta przy zakupie chyba nikt sobie nie zdawal sprawy z tego ile jest zamieszania z klimatyzacja i ze trzeba to czesto czyscic, co jest upierdliwe.MZ pisze: Bez sensu było zamawianie dużych przesuwnych okien w autobusach z klimatyzacją. W urbiniątkach Mobilisu coś takiego się sprawdza, ale tutaj już nie. No chyba, że ktoś wymyślił to w ten sposób, że jak ludzie będą otwierać okna, to na klimatyzacji będzie można trochę zaoszczędzić.
To w jakich miastach powinna być klimatyzacja? Jakoś nawet w Skandynawii w autobusach ją montują i nie narzekają że się nie przydaje.MisiekK pisze: Jak sa duze okna to klimatyzacje mozna sobie darowac. Warszawa jest miastem w ktorym wogole nie powinno byc klimatyzacji w autobusach, tylko duze okna. Zreszta przy zakupie chyba nikt sobie nie zdawal sprawy z tego ile jest zamieszania z klimatyzacja i ze trzeba to czesto czyscic, co jest upierdliwe.
- Solaris U10
- Posty: 2703
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Już kiedyś wspominałem, że układ klimatyzacja + duże okna to wynik pośpiechu i bałaganu. Najpierw w warunkach przetargu były duże okna, a jak się wkurzyły ówczesne władze to kazały do zamówienia dołożyć klimatyzację a okien już nie zmieniono. Klient chciał, klient dostał.MZ pisze: Bez sensu było zamawianie dużych przesuwnych okien w autobusach z klimatyzacją. W urbiniątkach Mobilisu coś takiego się sprawdza, ale tutaj już nie. No chyba, że ktoś wymyślił to w ten sposób, że jak ludzie będą otwierać okna, to na klimatyzacji będzie można trochę zaoszczędzić.
I na przyspieszone linie, gdyż mają mniej przystankówTGM pisze:Powinno być tak, że na wiosnę klima zamknięta, okna otwarte. I ze wzrostem temperatury stopniowo zamykać okna włączać klimę i wysyłać takie wozy na linie, które najbardziej na korki są narażone (brak przewiewu).
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".
We wtorek jechałem solarką U18 na 175. Temp. zewn. wynosiła 22 st., czyli w sumie typowa dla naszego klimatu w miesiącach letnich. Większość okien była pootwierana i podróż była naprawdę komfortowa i podejrzewam, że nawet potencjalnym moherom mogłoby wiać za bardzo.
Reasumując, przy temp. powiedzmy do ok. 26 st. można zaoszczędzić na klimie. Powyżej w/w [temperatury] zamknąć okna na kwadrat (mówicie, że to żadne zamknięcie, ale nie sądzicie chyba, że przeciętny pasażer ma kwadrat i jeszcze w dodatku z nim jeździ <ja np. nie mam>) i włączyć klimę. Ot co.
A jeśli chodzi o "zimny guzik", to już dawno byłem zdania, że powinien on obowiązywać przez cały rok. BTW., niejednokrotnie obserwowałem sytuację, gdy starsi ludzie wyciągają rękę do przycisku. Przyzwyczaili się w końcu (po dwóch latach, niech żyje postępowość ), piktogram wisi, a przycisk nie działa. No comments
Reasumując, przy temp. powiedzmy do ok. 26 st. można zaoszczędzić na klimie. Powyżej w/w [temperatury] zamknąć okna na kwadrat (mówicie, że to żadne zamknięcie, ale nie sądzicie chyba, że przeciętny pasażer ma kwadrat i jeszcze w dodatku z nim jeździ <ja np. nie mam>) i włączyć klimę. Ot co.
A jeśli chodzi o "zimny guzik", to już dawno byłem zdania, że powinien on obowiązywać przez cały rok. BTW., niejednokrotnie obserwowałem sytuację, gdy starsi ludzie wyciągają rękę do przycisku. Przyzwyczaili się w końcu (po dwóch latach, niech żyje postępowość ), piktogram wisi, a przycisk nie działa. No comments
No cóż, od zawsze byłem zdania, że trzeba być konsekwentnym i na coś się zdecydować z przyciskiem do drzwi.levar pisze:We wtorek jechałem solarką U18 na 175. Temp. zewn. wynosiła 22 st., czyli w sumie typowa dla naszego klimatu w miesiącach letnich. Większość okien była pootwierana i podróż była naprawdę komfortowa i podejrzewam, że nawet potencjalnym moherom mogłoby wiać za bardzo.
Reasumując, przy temp. powiedzmy do ok. 26 st. można zaoszczędzić na klimie. Powyżej w/w [temperatury] zamknąć okna na kwadrat (mówicie, że to żadne zamknięcie, ale nie sądzicie chyba, że przeciętny pasażer ma kwadrat i jeszcze w dodatku z nim jeździ <ja np. nie mam>) i włączyć klimę. Ot co.
A jeśli chodzi o "zimny guzik", to już dawno byłem zdania, że powinien on obowiązywać przez cały rok. BTW., niejednokrotnie obserwowałem sytuację, gdy starsi ludzie wyciągają rękę do przycisku. Przyzwyczaili się w końcu (po dwóch latach, niech żyje postępowość ), piktogram wisi, a przycisk nie działa. No comments
Z tą oszczędnością na klimie nie przesadzajmy, jak się już kupiło takie busy to należy jej używać ciągle z jakąś nastawioną temperaturą (np. 22 st.) i wtedy drzwi koniecznie na przycisk.
Z tym kwadratem to jego otwarcie to żaden problem, nie trzeba mieć tego klucza kwadratowego, wystarczy zwykły Yale albo coś wąskiego i blokada daje się zwolnić, sprawdziłem w sobotę jak jechałem U18 z włączonym ogrzewaniem i nie działającą klimą (chyba, że tak działa, iż jest niewyczuwalna). Pytany kierowca twierdził, że ogrzewanie się włączyło bo coś tam w programie nie tak - czy to prawda ?.
Cóż było robić , wyjąłem klucz do bramy i otworzyłem okno (o jaka była radość wśród innych pasażerów, zwłaszcza nieco starszych).