O chłodzeniu i niechłodzeniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 cze 2019, 18:24

Pewnie jeszcze serwisu nie było. A przy dobrej woli to SU18 bez klimy można dawać na dodatki czy podmiany a na całki maksymalnie wykorzystywać tabor klimatyzowany. Tak samo i w tramwajach, czy cztery Swingi muszą marnować się na dodatkach na 2 zamiast iść na linie typowo stopiątkowe? Oczywiście muszą się marnować bo ktoś pomylił 105Na z Jazzem. Kiedyś mnie też zastanawiało puszczanie zimą 13N kiedy na zakładzie stały 105Na wyposażone w ogrzewanie. Po prostu zakład co ma wypuszczać to wypuszcza a ZTM już nie raz pokazywał, że pasażerów ma gdzieś.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2019, 20:57

2bis musi być niskie bo lud nie zauważa inaczej kursów skróconych. To samo z 17 czy 9.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2019, 21:00

8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 cze 2019, 21:25

Łukasz pisze:
13 cze 2019, 21:00
8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.
Wolałbyś, żeby został posłany na brygadę całodzienną?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 cze 2019, 21:41

Łukasz pisze:
13 cze 2019, 21:00
8701 zjeżdżał właśnie z jakiegoś dodatku 012. To jest już po prostu zbrodnia ludobójstwa.
Wg strony realbus.pl 8701 do chwili obecnej jeździ na 1/174 czyli jeszcze lepiej :)
Może 8703 ? Na 012/148 był wedle tej strony.
Ogólnie to faktycznie, o ile Kleszczowa wypuszcza już pojedyncze SU15 i raczej na dodatki (np. dziś po południu tylko po jednym na 121, 124, 401) to Woronicza nieco chyba przesadza, dziś 2 całki na 174 i 1 na 193 + 4 dodatki, a mają przecież tylko 11 sztuk.
Chociaż to i tak nie ma porównania z tym co było jeszcze kilka lat temu, np. całe 105 i 109 tylko SU15 i Neoplany bez żadnej klimy, a jednak przynajmniej parę dni upałów ok. 30 stopni jednak się co roku trafia.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2019, 22:03

Możliwe ze 8703. Ale ze 8701 jeździł cały dzień to jeszcze gorzej.

Btw: https://www.rp.pl/Kadry/306139967-Mozes ... paragraph4
ŁK

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 13 cze 2019, 22:44

Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 13 cze 2019, 22:51

pawcio pisze:
13 cze 2019, 20:57
2bis musi być niskie bo lud nie zauważa inaczej kursów skróconych. To samo z 17 czy 9.
A jaki problem aby to było 42
tatra

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2019, 6:48

Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 cze 2019, 7:13

Łukasz pisze:
13 cze 2019, 22:03
Możliwe ze 8703. Ale ze 8701 jeździł cały dzień to jeszcze gorzej.
Na 174 tak naprawdę obojętnie od brygady to jeżdżą autobusy tylko jedną zmianę. Dla każdej brygady jest zjazd do zajezdni na ładowanie. Wskazany pojazd rano miał dodatek, a po południu wyjechał za elektryka, co jest normą.
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48
Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
To właśnie SU15 jeżdżą m.in. zamiast solówek, których brakuje. Największe braki ma Woronicza i Kleszczowa, ale i Ostrobramskiej zdarza się wypuszczać nadmetrażowy pojazd. Powinieneś zrozumieć, że procentowy udział pojazdów klimatyzowanych w sieci WTP cały czas rośnie, a mieszkańcy innych miast mają pod tym względem gorzej, a mimo wszystko dają radę korzystać z komunikacji miejskiej. W ostateczności sam możesz taki pojazd przepuścić. ;)

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2019, 8:08

Przeciętny pasażer nie wie, że wejście do U15 grozi śmiercią. Ok, jest jeszcze mnóstwo starych ng313, więc rzeczywiście problem jest większy. Nie wiem, jak to jest w innych miastach, ale już takie 81xx nie grożą zejściem pasażera.

Jakoś tylko nie chce mi się wierzyć, że na Woronicza jedyne sprawne wozy, które zostały na podmianę za elektryki, to U15.
ŁK

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 cze 2019, 9:02

Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48
Walas pisze:Niestety ale gdzieś te U15 muszą jeździć.
Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 cze 2019, 9:10

fraktal pisze:
14 cze 2019, 9:02
Łukasz pisze:
14 cze 2019, 6:48


Bez przesady. Na pewno jest jakaś rezerwa pojedynczych sztuk, nawet lepiej puścić solówkę niż piekarnik - albo nawet nic. ZTM też to powinien rozumieć.
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.
Nie wyjeżdżają rzadko bo od wczorajszego ranka jeżdżą.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 cze 2019, 9:30

Łukasz pisze:
14 cze 2019, 8:08
Przeciętny pasażer nie wie, że wejście do U15 grozi śmiercią. Ok, jest jeszcze mnóstwo starych ng313, więc rzeczywiście problem jest większy. Nie wiem, jak to jest w innych miastach, ale już takie 81xx nie grożą zejściem pasażera.

Jakoś tylko nie chce mi się wierzyć, że na Woronicza jedyne sprawne wozy, które zostały na podmianę za elektryki, to U15.
Strasznie dramatyzujesz. Zachęcam do przejażdżki komunikacją miejską w innych miastach, zwłaszcza taborem bez żadnego uchylnego okna i bez sprawnej/wydajnej klimy. :)
fraktal pisze:
14 cze 2019, 9:02
Oczywiście, że mają. Dostali ostatnio 3 przegubowe Solbusy z Kleszczowej, z tym że na razie rzadko wyjeżdżają - muszą przecież pozmieniać naklejki z symbolem zajezdni, więc muszą swoje odstać. Myślę, że problem desek rozwiąże się za kilka dni, gdy wejdą w życie rozkłady wakacyjne.
Za to wcześniej oddali Ostrobramskiej kolejne SU18...

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 cze 2019, 9:45

W sumie to w tej chwili SU15 teoretycznie powinny jeździć na liniach które:
- mają często przystanki, aby móc się szybko ewakuować w razie czego,
- mają dużą częstotliwość, żeby przepuścić taki piekarnik i nie czekać na następny zbyt długo,
- nie mają zbyt dużej frekwencji,
Problem w tym, że nie przychodzi mi do głowy żadna linia, która spełniałaby wszystkie te warunki i była odpowiednia dla tej wielkości taboru :)
ashir pisze:
14 cze 2019, 9:30
Strasznie dramatyzujesz. Zachęcam do przejażdżki komunikacją miejską w innych miastach, zwłaszcza taborem bez żadnego uchylnego okna i bez sprawnej/wydajnej klimy. :)
To że inni mają gorzej, to żaden argument, niech też narzekają :)

ODPOWIEDZ