Modernizacje tramwajĂłw

Moderatorzy: JacekM, Dantte

neoplan
Posty: 9
Rejestracja: 28 gru 2005, 20:19
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: neoplan » 31 gru 2005, 17:09

Coraz więcej wagonów ma takowe.Czy to jakaś większa akcja wymiany?Może niedługo zobaczymy je na wozach 13N.

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 175
Rejestracja: 15 gru 2005, 17:32
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: Banan » 31 gru 2005, 17:24

Jeżdżą już składy z takimi pantografami. Więcej tutaj

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 31 gru 2005, 17:36

z tym że napewno 706+707 po NG stracił połówki
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 31 gru 2005, 18:40

Pewnie z czasem znikną patyki pełne czyli tzw OTK1. Zostaną one zastąpione właśnie przez połówki czyli OTK2 i inne. Pantografy połówkowe są lzejsze i wbrew pozorom bardziej odporne na awarie niż pełne. Także kontakt z siecią jest stabilniejszy.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 01 sty 2006, 6:09

Od kiedy to ma wyświetlacze w środku? Jechałem właśnie na 22 i zauważyłem... ale były nieczynne...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 01 sty 2006, 8:54

ZTCP od zawsze, miał również zewnętrzne, ale wymontowali zewnętrzne a wewnętrzne świecą pustką #-o
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 01 sty 2006, 11:18

Ponoć miał testowo display boardy R&G.Ale widać TW postawiło na fajans-czyli BUSE.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 sty 2006, 12:01

mobil one pisze:Ponoć miał testowo display boardy R&G.Ale widać TW postawiło na fajans-czyli BUSE.
Wg mnie to system Buse jest bardzo dobry.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 sty 2006, 13:42

A co w nim takiego bardzo dobrego? Elektroniczne "korale" czy mały wyświetlacz wewnętrzny LED? System Buse w porównaniu z innymi to żadna rewelacja. Na obecnym etapie można by to zastąpić tablicami LED Pixela, ostatecznie R&G. Ale tak na prawde to żadna różnica
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 sty 2006, 19:59

Rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się w TW właśnie systemem wyświetlaczy. Stwierdził że takiej tandety jak produkuję R&G to on nie widział. Podczs eksploatacji występowały ciągłe problemy. Z systemem BUSE trudności raczej nie ma. Porównajcie zresztą to co się dzieje w busach i w tramwajach. Kiedy ostatnio widzieliście uszkodzone wyświetlacze w tramwaju?
Rzeczywiście "korale" nie są szczęśliwym rozwiązaniem, ale gdyby TW zamówiło inne czyli z większą ilością wyświetlanych przystanków to byłoby okey. A BUSE taką wersję oferuje.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 sty 2006, 20:30

Plesim pisze:Rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się w TW właśnie systemem wyświetlaczy. Stwierdził że takiej tandety jak produkuję R&G to on nie widział. Podczs eksploatacji występowały ciągłe problemy. Z systemem BUSE trudności raczej nie ma. Porównajcie zresztą to co się dzieje w busach i w tramwajach. Kiedy ostatnio widzieliście uszkodzone wyświetlacze w tramwaju?
Rzeczywiście "korale" nie są szczęśliwym rozwiązaniem, ale gdyby TW zamówiło inne czyli z większą ilością wyświetlanych przystanków to byłoby okey. A BUSE taką wersję oferuje.
Najlepszym wyjściem byłoby coś takiego, co kiedyś było w 3002 (zwykłe korale, tylko przystanek, na którym tramwaj aktualnie się znajduje był podświetlany).

A tak w ogóle, to może należałoby nagrać zapowiedzi do autobusów... bo podobno Warszawa ma być miastem przyjaznym niepełnosprawnym.
noidea

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 sty 2006, 20:35

Adam G. pisze:Najlepszym wyjściem byłoby coś takiego, co kiedyś było w 3002 (zwykłe korale, tylko przystanek, na którym tramwaj aktualnie się znajduje był podświetlany).
Także w 3004, ale system się nie przyjął gdyż ktoś stwierdził, że zmiana trasy tramwaju jest zbyt skomplikowana.
A tak w ogóle, to może należałoby nagrać zapowiedzi do autobusów... bo podobno Warszawa ma być miastem przyjaznym niepełnosprawnym.
Podobno wkrótce mają być nagrywane.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 01 sty 2006, 20:37

...do tego trzeba mieć wzmacniacz i potencjometr nagłośnienia,który posiadał do tej pory w MZA,JEDYNIE egzemplarz TESTOWY-czyli gazowy Vecto z MPK Rzeszów (#665).Nagłośnienie funkcjonowało,lecz nie miało "wgranych"(rzecz jasna) warszawskich przystanków.

Co do R&G :arrow: Na wewnętrznych podsufitowych displayach,jest czytelniejsza,merytorycznie znacznie lepiej opracowana edycja tekstu i trasy.
BUSE w porównaniu z displayami R&G,to FAJANS!
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 01 sty 2006, 21:10

A tak w ogóle, to może należałoby nagrać zapowiedzi do autobusów... bo podobno Warszawa ma być miastem przyjaznym niepełnosprawnym.
To by było fajne...aczkolwiek np.w gniotach czy neoplanach część głośników dawno wymontowano :-?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 01 sty 2006, 23:29

mobil one pisze:...do tego trzeba mieć wzmacniacz i potencjometr nagłośnienia,który posiadał do tej pory w MZA,JEDYNIE egzemplarz TESTOWY-czyli gazowy Vecto z MPK Rzeszów (#665).
Nieprawda. 995 swego czasu "gadał", a wydaje mi się, że i przegubowe MAN-y mogą.
noidea

ODPOWIEDZ