Autobusy San i inne pojazdy historyczne

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 29 gru 2019, 16:13

z okazji zbliżającego się 100-lecia warszawskich autobusów szykuje się gruby projekt: MZA Warszawa we współpracy z ABCars Oldtimer odbuduje autobus Somua Six (na bazie bliźnaczego modelu Renault TN6 z 1933 r., pochodzącego z Paryża). Szczegóły w materiale wideo poniżej.

Obrazek
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 29 gru 2019, 17:08

To będzie cała seria filmów, efekt może być godny.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 14 sty 2020, 17:12

SOMUA Six odc. 2 - początek rozbiórki:
Obrazek
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 10 lut 2020, 15:46

odbudowa cz.3:
Obrazek ABcars Oldtimers

Omni-bus.eu pisze:Pierwszy autobus marki Somua przyjechał do Warszawy prosto z Francji w roku 1928 roku. W niedługim czasie dołączyło kolejne 11 pojazdów. Łącznie do stolicy przyjechały 45 egzemplarzy. Autobusy posiadały 4-cylindrowy silnik benzynowy umieszczony z przodu pojazdu. Zastosowano hamulce mechaniczne na wszystkie cztery koła. Wyjście i wejście odbywało się z tyłu pojazd poprzez obniżoną platformę gdzie zainstalowano rozsuwane drzwi. Wewnątrz pojazdu znajdowały się 32 miejsca siedzące, dodatkowo na platformie można było przewieść 12 osób stojących. W czasie jazdy wyjście z platformy na jezdnię zabezpieczano łańcuchem. W przestrzeni pasażerskiej zastosowano okna uchylne ale jedynie po jednej stronie. Autobusy Somua kursowały na wszystkich liniach. II Wojnę Światową przetrwały jedynie cztery pojazdy o numerach 41, 42, 43 i 44. Po remontach skierowano je do obsługi linii w powojennej Warszawie. Kursowały one do 1949 roku.

Źródła: Omni-bus.eu
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 16 cze 2020, 2:03

SOMUA Six c.d.

odbudowa cz. 4 Drzewo:
Obrazek ABcar Oldtimers via Youtube

odbudowa cz. 5
Obrazek ABcarOldtimers via Youtube


Źródło: ABcarOldtimers.com via Youtube
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 wrz 2020, 10:38

Autobus jeździ na historycznej trasie i wozi pasażerów, a tu nic? Brak zachwytów, opisów, ochów i achów?
miłośnik 13N

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 wrz 2020, 12:20

Stary Pingwin pisze:
25 wrz 2020, 10:38
Autobus jeździ na historycznej trasie i wozi pasażerów, a tu nic? Brak zachwytów, opisów, ochów i achów?
Bo pasażerowie ściśle dobrani...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 25 wrz 2020, 12:39

Zapraszam na relację z prezentacji autobusu: https://www.youtube.com/watch?v=E_at_kC ... ZI0stgoxa4
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 27 wrz 2020, 20:19

Autobus nie jeździ "liniowo" i trzeba na niego kupić specjalny bilet u don fekalia.

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 02 lis 2020, 15:05

Zbieramy fundusze na odbudowę Przegubowego Ogórka w Warszawie: https://kmkm.waw.pl/przegubowiec
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 maja 2021, 20:09

Solaris Urbino 15 #8731 pozostaje w Warszawie jako pojazd historyczny KMKM Warszawa.

Jurand
Posty: 1058
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 maja 2021, 7:26

SławekM pisze:
10 maja 2021, 20:09
Solaris Urbino 15 #8731 pozostaje w Warszawie jako pojazd historyczny KMKM Warszawa.
Gdzie on się uchowal?
Czyżby cały czas gnil na T4 i nagle KMKM się zainteresował?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 11 maja 2021, 8:17

Jurand pisze:
11 maja 2021, 7:26
SławekM pisze:
10 maja 2021, 20:09
Solaris Urbino 15 #8731 pozostaje w Warszawie jako pojazd historyczny KMKM Warszawa.
Gdzie on się uchowal?
Czyżby cały czas gnil na T4 i nagle KMKM się zainteresował?
W skrócie można tak to określić :wink:

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 maja 2021, 8:41

Jurand pisze:
11 maja 2021, 7:26
Czyżby cały czas gnil na T4 i nagle KMKM się zainteresował?
Jeśli stanie pod dachem nazywa się gniciem to tak.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Jurand
Posty: 1058
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 maja 2021, 9:11

MisiekK pisze:
11 maja 2021, 8:41
Jurand pisze:
11 maja 2021, 7:26
Czyżby cały czas gnil na T4 i nagle KMKM się zainteresował?
Jeśli stanie pod dachem nazywa się gniciem to tak.
Tego nie wiedziałem że stoi pod dachem, stąd pytanie czy gnił/gnije.
Z wpisu Sławka wynikało że dopiero teraz KMKM się zdecydował na ten wóz.
Jeśli stoi od jakiegoś czasu pod dachem czyli wnioskuje że już wcześniej były plany związane z tym wozem?

ODPOWIEDZ