Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 24 maja 2023, 13:19

@px33 Nie wiem na ten moment, co steruje zewnętrznymi tablicami.
@michael112 tak, jak napisałem. Autobus jeździ z klimą cały dzień i jeszcze zostaje mu 36% na tej brygadzie. To prawda, że kierowcy nie mają kluczyka, ale to powiadamia się CR i przyjeżdża wtedy ktoś z kluczem, jednak nie ma takiej potrzeby.
@kveld realny zasięg z klimą to 350km. Nie pamiętam jakiej mocy są plug-in na R-4, ale kierman mówił, że od 20 do 100% ładuje w 2,5h, więc jest naprawdę dobrze.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 maja 2023, 13:27


ZielonyJamnik pisze: [mention]kveld[/mention] realny zasięg z klimą to 350km. Nie pamiętam jakiej mocy są plug-in na R-4, ale kierman mówił, że od 20 do 100% ładuje w 2,5h, więc jest naprawdę dobrze.
Ja nie twierdzę, że jest źle. Twierdzę za to, że naładowanie jednego takiego to nie jest problem, ale jakbyś miał na zakładzie 100 takich do naładowania między zjazdem i wyjazdem na całkę, to musiałbyś dysponować solidną mocą.



kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 24 maja 2023, 14:57

Co do absurdalnych ilości w pierwszym artykula jaki napotkałem była mowa o 120 tysiącach elektryków w 2017 roku. Ci to mają rozmach!!
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 maja 2023, 15:07

michael112 pisze:
24 maja 2023, 12:53
Powiedziałbym tak:
System z doładowywaniem na pętli ma takie oto wady:
1) Musisz postawić ładowarki na pętli.
2) Ograniczona elastyczność:
2a) Możesz wysłać autobusy tylko na te linie, które mają ładowarkę na pętli.
2b) Nie możesz ot tak zmienić trasy tej linii (chodzi o zmianę pętli).
3) To co wspomniał @px33: problem w przypadku opóźnienia, którego nie można zredukować kosztem postoju na pętli.

Nie przesądzam, który system jest lepszy. Jedynie wskazuję wady tego z pętlami.
Przy czym przy długotrwałych utrudnieniach można przenosić ładowarki na inne krańce, co uczynił już Rzeszów. ;-)

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 24 maja 2023, 15:12

ashir pisze:
24 maja 2023, 15:07
michael112 pisze:
24 maja 2023, 12:53
Powiedziałbym tak:
System z doładowywaniem na pętli ma takie oto wady:
1) Musisz postawić ładowarki na pętli.
2) Ograniczona elastyczność:
2a) Możesz wysłać autobusy tylko na te linie, które mają ładowarkę na pętli.
2b) Nie możesz ot tak zmienić trasy tej linii (chodzi o zmianę pętli).
3) To co wspomniał @px33: problem w przypadku opóźnienia, którego nie można zredukować kosztem postoju na pętli.

Nie przesądzam, który system jest lepszy. Jedynie wskazuję wady tego z pętlami.
Przy czym przy długotrwałych utrudnieniach można przenosić ładowarki na inne krańce, co uczynił już Rzeszów. ;-)
U nas postawienie ładowarek w zaplanowanych od dawna miejscach poszlo gorzej niż krew z nosa, więc o jakichś przenosinach to można w ogóle zapomnieć. To nie jest budka z hot dogami żeby się dało przestawiać od tak sobie.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 maja 2023, 15:25

To prawda, aczkolwiek w Warszawie jest wiele problemów nie do pokonania, które sprawnie udaje się rozwiązać w innych miastach. ;-)

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 maja 2023, 15:57

reserved pisze:
24 maja 2023, 9:02
Mnie zaskoczył dodatkowy bieg L na którym można jeździć do 30km/h i pozwala on zaoszczędzić trochę energii.
Z jednej strony to dobrze, bo na ulicach tempo 30 można włączyć tę opcję. Z drugiej - jak się trafi kierowca lubiący oszczędną jazdę kosztem rozkładu jazdy i włączy tę opcję na całą zmianę, to tak będzie nieciekawe :| :-k
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.
Na razie jest lato, co też wpływa na eksploatację. Poczekajmy na sezon jesienno-zimowy, jak będzie włączone ogrzewanie. Ciekawe, czy wtedy starczy mu prądu na całą zmianę?
Glonojad pisze:
24 maja 2023, 11:31
Europa przegrywa we własnej grze.
Może komuś na tym zależy? :twisted:
michael112 pisze:
24 maja 2023, 11:44
Jeśli z powodów politycznych nie można już kupować diesli, natomiast eksploatacja gazowców okazała się zbyt droga to chyba takie Yutongi to dobry wybór.
Zasadniczo argument z wydajnością baterii jest racjonalny, ale czy z powodów politycznych warto wiązać się z kapitałem kraju, który ma wobec Tajwanu podobne plany, jak Rosja wobec Ukrainy i tak samo jak Rosja darzy niechęcią świat zachodni? Potem takie zależności ciężko zerwać, a w razie zerwania dochodzi ewentualny problem z wymianą części zamiennych :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 maja 2023, 16:03

primoż pisze:
24 maja 2023, 15:57
Zasadniczo argument z wydajnością baterii jest racjonalny, ale czy z powodów politycznych warto wiązać się z kapitałem kraju, który ma wobec Tajwanu podobne plany, jak Rosja wobec Ukrainy i tak samo jak Rosja darzy niechęcią świat zachodni? Potem takie zależności ciężko zerwać, a w razie zerwania dochodzi ewentualny problem z wymianą części zamiennych :-k
Na to pytanie niech sobie same władze miejskie odpowiedzą. Ja bym tylko apelował żeby nie tworzyć sobie zbyt wielu ograniczeń politycznych. Już jedno mamy, moim zdaniem absurdalne: nie można kupić diesli, bo ekologia.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 maja 2023, 16:33

Zawsze można kupić hybrydy. W końcu na nie nakleja się napisy "jestem hybrydowy". :P

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 maja 2023, 16:47

primoż pisze:
24 maja 2023, 15:57
Poczekajmy na sezon jesienno-zimowy, jak będzie włączone ogrzewanie.
Ogrzewanie działa na prąd czy tak jak w dotychczasowych elektrykach będzie kopcenie spalinami z oleju napędowego? :P
Nie zawsze poważne opinie :wink:

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 24 maja 2023, 16:52

ashir pisze:
24 maja 2023, 15:25
[...] w Warszawie jest wiele problemów nie do pokonania, które sprawnie udaje się rozwiązać w innych miastach. ;-)
Ja bym to ustawił na belce forum, bo nic lepiej nie opisuje komunikacji w tym mieście :-D

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 maja 2023, 21:47

primoż pisze:
primoż pisze:
24 maja 2023, 15:57
Poczekajmy na sezon jesienno-zimowy, jak będzie włączone ogrzewanie.
Ogrzewanie działa na prąd czy tak jak w dotychczasowych elektrykach będzie kopcenie spalinami z oleju napędowego? :P
Z tego, co wyczytałem wynika, że tylko elektryczne.



fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 maja 2023, 23:44

ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
mb112 pisze:
17 maja 2023, 10:42
Dobra, niech go przez rok potestują solidnie, może się przez ten czas rozleci, to wtedy będzie argument, żeby chińskich nie kupować.
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. (....)
Jak wyczytałem Youtongi szturmem zdobywają mniejsze miejscowości, gdzie służą jako autobusy szkolne i wycieczkowe a to właśnie na duży zasięg baterii i bardziej przystępną cenę. W sumie szkoda, że to chiński produkt, bo może w Polsce zyskiwać na popularności.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 maja 2023, 10:15

kveld pisze:
24 maja 2023, 12:12
michael112 pisze:
24 maja 2023, 11:44

Chcesz powiedzieć że ten autobus nie musi się doładowywać w ciągu dnia służby na całce? Gdzieś słyszałem że kierowca nie ma dostępu do ładowania w tym autobusie (ma chodzić o jakiś klucz którego nie udostępniono kierowcy).
Jeśli to się potwierdzi, to technologicznie ten autobus bije na głowę te przewspaniałe Solarisy, które, dopóki im nie pobudowano ładowarek na mieście, mogły obstawiać tylko dodatki albo zjeżdżać w ciągu dnia na ładowanie na zajezdnię.
Yutong U12 ma naprawdę przyzwoity zasięg ok. 400 km.
Na pewno nie ma takiego zasięgu. Gdzieś widziałem fotkę pulpitu który przy 77% pokazywał zasięg rzędu ok 170km.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 maja 2023, 10:17

Dość sporo tego jeździ w mniejszych miasteczkach, ale na normalnej komunikacji. Szkolne czy miedzymiastowe autobusy elektryczne, a już szczególnie dotowanie ich to dzisiaj totalny bezsens. W autobusie, który trzepie masę kilometrów po centrum miasta, redukując zanieczyszczenia i hałas, zyski są, ale dopłacanie gigantycznych pieniędzy do autobusu szkolnego, który jeździ sobie kilka kursów po zadupiach, gdzie ani hałas (dwa razy dziennie) ani zanieczyszczenia transportowe nie są aż takim problemem, to jest kasa w błoto.

ODPOWIEDZ