Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 gru 2007, 21:50

8-(
GAZETA WYBORCZA STOŁECZNA pisze: Na ulice Warszawy mogą niebawem wyjechać bardzo długie 20-metrowe autobusy. Chcą je kupić Miejskie Zakłady Autobusowe, bo zabierałyby o jedną czwartą pasażerów więcej niż przegubowce

O planach miejskiej spółki na najbliższe lata opowiadał wczoraj radnym z komisji infrastruktury szef MZA Mieczysław Magierski. Do 2012 r. firma ma kupić prawie 600 nowych autobusów. Wśród nich mogą to być właśnie te 20-metrowe pojazdy, które jeździłyby na najbardziej obłożonych trasach. Teraz najdłuższe przegubowce mają 18 metrów.

Gdyby udało się sprowadzić autobusy o dwa metry dłuższe, mogłyby zabrać o 25 proc. więcej osób. W takim pojeździe znalazłoby się 200 miejsc siedzących i stojących. Pierwszy taki autobus ma wyjechać na testy w styczniu. Będzie to mercedes. Potem będą sprawdzane kolejne marki i szefowie MZA podejmą decyzję, czy kupować dwudziestometrowce. - Może taki ekologiczny autobus będzie korzystniejszy do obsługi Tarchomina niż planowany na Modlińskiej tramwaj? - zastanawia się Magierski.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos twierdzi jednak, że na Tarchomin powinien jeździć tramwaj i to dwiema trasami: Modlińską i mostem Północnym. Problem w tym, że wciąż nie zdecydowano, jak te inwestycje będą finansowane - przez Tramwaje Warszawskie czy z budżetu miasta. Niektórzy specjaliści obawiają się, że miasto znowu postawi na autobusy. Tymczasem przy obecnych korkach komunikacja szynowa jest bardziej efektywna.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 129
Rejestracja: 16 sty 2006, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: Gość » 04 gru 2007, 22:10

:lol: Coś mi się wydaje, że nie brali na serio pod uwagę stosunku zysk/cena ;)

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 04 gru 2007, 23:51

Hmmm
Prawo o ruchu drogowym, art.62 pisze:4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane? :D

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 gru 2007, 0:42

Jak zwykle zabierają się od d. strony. Zamiast wywalić MANy (gnioty wśród przegubów) ze Stalowej. I tak pewnie te 20 metrów będzie miało układ 2+2. Zamiast zamówić 2+1, nawet 18m.

278223
Posty: 11
Rejestracja: 14 sty 2006, 23:49

Post autor: 278223 » 05 gru 2007, 9:04

Proboszcz pisze:HmmmPrawo o ruchu drogowym, art.62 napisał/a:
4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane?
Ten temat już wałkowano parę lat temu. Autobus przegubowy jest autobusem, a nie zespołem pojazdów. Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany. Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób. Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 05 gru 2007, 9:57

TGM pisze:Jak zwykle zabierają się od d. strony. Zamiast wywalić MANy (gnioty wśród przegubów) ze Stalowej. I tak pewnie te 20 metrów będzie miało układ 2+2. Zamiast zamówić 2+1, nawet 18m.
moim zdaniem zamawianie autobusów z układem siedzeń 2+1 to byłoby zabieranie się od d. strony - przede wszystkim trzeba tak rozbudowywać bazę autobusową i takie plany układać, by tłok w autobusach się zmniejszał, a nie autobusy dostosowywać do tłoku uznając, że jego obecność jest dana raz na zawsze.
poza tym, gdy mówisz o niskopodłogowcach, to przecież wiesz, że pod siedzeniami (za środkowymi drzwiami) są podesty - więc co by dały pojedyncze siedzenia, skoro i tak podest pod nimi jest szerokości dwóch siedzeń?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2007, 10:05

Te autobusy mają mieć miejsc siedzących mniej, a przy tym - by ciężar "z metra" nie był zbyt wielki - mają być węższe. 8-(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 05 gru 2007, 10:52

inż. Glonojad pisze:Te autobusy mają mieć miejsc siedzących mniej, a przy tym - by ciężar "z metra" nie był zbyt wielki - mają być węższe. 8-(
jedyny autobus tego typu jaki kojarzę, to man lion's city glx, a on z tego co wiem nie jest wcale węższy niż standard. o wspominanych w artykule mercedesach nie wiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2007, 11:43

Ja tam tylko piszę, co mówił prezes Magierski.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 gru 2007, 11:56

blinski pisze:jedyny autobus tego typu jaki kojarzę, to man lion's city glx, a on z tego co wiem nie jest wcale węższy niż standard. o wspominanych w artykule mercedesach nie wiem.
Mercedes Capacity był nieco wcześniej niż wspomniany przez Ciebie MAN
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2007, 12:04

Ale on też ma układ siedzeń 2+2.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 gru 2007, 15:46

278223 pisze:Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany.
Nie jest tak, na przykład w Ikarusach.
278223 pisze:Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób.
Tylną sekcję przegubowca trudno traktować jako przyczepę, prędzej to będzie naczepa czynna, jeśli o to chodzi.
278223 pisze:Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.
Zgadza się. Ale długość autobusu też jest ograniczona do 18,75 metra o ile się nie mylę :-k
Dantte pisze:Nawałnica Jelczy.
Jelcz to trup. No i nie sądzę, aby podołąli takiemu zamówieniu...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 gru 2007, 17:47

278223 pisze:
Proboszcz pisze:HmmmPrawo o ruchu drogowym, art.62 napisał/a:
4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m
Czyli co, niby te 20 metrowe autobusy będą pilotowane?
Ten temat już wałkowano parę lat temu. Autobus przegubowy jest autobusem, a nie zespołem pojazdów. Zwróć uwagę, że zespół pojazdów ma być ciągnięty przez pojazd silnikowy, a autobus jest pchany. Do tego jeszcze w przyczepie nie wolno przewozić osób. Dlatego , właśnie uznano, że autobus przegubowy należy traktować jako autobus. Przy okazji wyszło, że w takiej sytuacji, kierujący autobusem przegubowym nie musi posiadać prawa jazdy D+E.
ale już inne pod inne punkty i przepisy chyba załapuje się :>
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 30 kwietnia 2004 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 1.
3) § 2-5 otrzymują brzmienie:
"§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:
1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu - 12,00 m;
2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy - 12,00 m;
3) pojazdu członowego - 16,50 m;
4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;
5) autobusu przegubowego - 18,75 m;
6) autobusu dwuosiowego - 13,50 m;
7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m;
8) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy - 18,75 m;
9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy - 22,00 m;
10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą - 4,00 m.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 09 sty 2008, 10:24

Według dzisiejszego "Dzienika" w przyszły wtorek na jedną z tarchomińskich linii przyspieszonych na dwutygodniowe testy ruszy mega-przegubowiec Mercedes CapaCity. Po tescie ma być ogłoszony przetarg na dostawę 10 takich autobusów, które mają "zaleczyć rany" mieszkańcom Tarchomina po przesuwanym terminie rozpoczęcia budowy linii tramwajowej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 sty 2008, 10:25

Najpierw niech przepisy zmienią to pogadamy. A linia ta, to pewnie E-4 bo jaka inna...

ODPOWIEDZ