...

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 11 sty 2009, 13:57

fluger pisze:Chyba o ile nie trudno się domyśleć najmniej problemów podczas mrozów sprawiały stare podciwe ikarusy w których niema aż tak dużo nowoczesności i pneumatyki?
W ikarusie pneumatyki jest tyle samo, co we współczesnych autobusach. Pneumatyczne są m. in.:
-układ hamulcowe
-układ otwierania drzwi
-zawieszenie

Największymi problemami są:
-osłabienie parametrów akumulatorów w niższych temperaturach - utrudnia to rozruch, gdyż rozrusznik w autobusach zasilany jest z akumulatorów
-osadzanie się wilgoci w przewodach pneumatycznych, zbiornikach sprężonego powietrza oraz zaworach, wynikająca z nieszczelności instalacji pneumatycznych. Woda w instalacji pneumatycznej utrudnia jej właściwe funkcjonowanie, w warunkach ujemnej temperatury zamarzająca woda prowadzi do niedrożności przewodów.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 14 sty 2009, 22:48

Może to śmieszna, ale ja się na tym nie znam, i zawsze mię to intrygowało. Czy ogrzewanie w autobusach działa na jakieś oddzielne paliwo, czy to są jakieś grzejniki/konwektory działając za pomocą energii elektrycznej czerpanej z akumulatorów autobusu, czy może jakimś innym olejem opałowym, itp.
Podejrzewam że ogrzewanie postojowe "webasto" jest napędzane paliwem z baku, ale czy to prawda? :-)

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 14 sty 2009, 23:16

fluger pisze:Może to śmieszna, ale ja się na tym nie znam, i zawsze mię to intrygowało. Czy ogrzewanie w autobusach działa na jakieś oddzielne paliwo, czy to są jakieś grzejniki/konwektory działając za pomocą energii elektrycznej czerpanej z akumulatorów autobusu, czy może jakimś innym olejem opałowym, itp.
Do ogrzewania wnętrza pojazdu wykorzystywana jest ciecz chłodząca silnik, która przepływa przez nagrzewnice.
fluger pisze:Podejrzewam że ogrzewanie postojowe "webasto" jest napędzane paliwem z baku, ale czy to prawda? :-)
Zazwyczaj tak.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 15 sty 2009, 13:45

A cha tak to działa. Dzięki.

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 16 sty 2009, 13:00

fluger pisze:Podejrzewam że ogrzewanie postojowe "webasto" jest napędzane paliwem z baku, ale czy to prawda? :-)
Dodam jeszcze, iż rozwiązanie z ogrzewaniem prosto z baku stosuje się w warunkach zimowych, przy zimnym silniku i niskich temperaturach wewnętrznych - specjalne urządzenie grzewcze pobierające paliwo z baku nagrzewa wówczas ciecz z układu chłodzenia silnika, ułatwiając uruchomienie pojazdu.

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 16 sty 2009, 20:02

Jacek Pudło pisze:
fluger pisze:Chyba o ile nie trudno się domyśleć najmniej problemów podczas mrozów sprawiały stare podciwe ikarusy w których niema aż tak dużo nowoczesności i pneumatyki?
W ikarusie pneumatyki jest tyle samo, co we współczesnych autobusach. Pneumatyczne są m. in.:
-układ hamulcowe
-układ otwierania drzwi
-zawieszenie
heh, w takim Saurerze były wycieraczki pneumatyczne :smile: ...ciekawe, czy sprawiały problemy
blam blam blam

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 16 sty 2009, 20:28

Jacek Pudło pisze:Dodam jeszcze, iż rozwiązanie z ogrzewaniem prosto z baku stosuje się w warunkach zimowych, przy zimnym silniku i niskich temperaturach wewnętrznych - specjalne urządzenie grzewcze pobierające paliwo z baku nagrzewa wówczas ciecz z układu chłodzenia silnika, ułatwiając uruchomienie pojazdu.
Zgadza się. Ikarusy wyposażone są w płomieniowe urządzenie rozruchowe Beru.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lut 2012, 2:19

Przeniesione z innego tematu, jeszcze otwartego, do miejsca, gdzie będzie na temat:
927 pisze:Nie byłem i nie jestem miłośnikiem, poruszam temat który zarówno mnie jak i innych kierowców nocnych interesuje.
Można siE śmiać i mówić że nie ma tematu ale zapraszam Cię do co nocnej pracy na U12 gdzie zimno jak na dworze, doliczając fakt iż podczas jazdy piździ w środku tak że po kilku minutach nie czujesz rąk i nóg.
No dobra, ale to w takim razie, czemu na N44 od kilku dni jeżdżą tylko U12? Czyżby to mobbing ze strony dyspozytorów R-1? I kierowcy siedzą cicho i nic o tym nie mówią? :-k Aha, a z tego co widziałem, kierowca jeździ w swetrze bez czapki. :razz:

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 04 lut 2012, 17:43

fraktal pisze:No dobra, ale to w takim razie, czemu na N44 od kilku dni jeżdżą tylko U12? Czyżby to mobbing ze strony dyspozytorów R-1? I kierowcy siedzą cicho i nic o tym nie mówią? :-k Aha, a z tego co widziałem, kierowca jeździ w swetrze bez czapki. :razz:
Powiem tak, ikarusami wyjeżdzają tylko ich zasłużeni właściciele, reszta wyjeżdza U12, dyspozytor mając w komputerze info że wóz sprawny i do ruchu nie wie i nie obchodzi go czy on jest ciepły czy nie.
Wśród kierowców jest podział, jedni poza ikarusem świata nie widzą a inni nie wyjadą czym innym jak solaris.
Ja też jeżdze bez czapki i kurtki, ale jak jestem ubrany ? Kilka warstw ubrań pod polarem, a i tak ledwo idzie wytrzymać.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lut 2012, 13:33

927 pisze:Powiem tak, ikarusami wyjeżdzają tylko ich zasłużeni właściciele, reszta wyjeżdza U12, dyspozytor mając w komputerze info że wóz sprawny i do ruchu nie wie i nie obchodzi go czy on jest ciepły czy nie.
A kierowcy nie mogą tego napisać po skończonej pracy, że nie działa ogrzewanie? A związki zawodowe nie mogą się tym zająć? Chyba coś robią, skoro są. Poza tym nie trafia do mnie argument, że nie można z tym nic zrobić. Bierze się wóz, robi diagnostykę, dlaczego nie grzeje, a gdy się znajdzie usterkę, naprawia i potem każe się kierowcom odpisywać wszystkie wozy z niesprawnym ogrzewaniem i w ten sposób identyfikujemy niesprawne wozy, a jak już znamy przyczynę usterki, to stopniowo wyłączamy z ruchu kolejne wozy i szybciutko naprawiamy. I jest git. Jeśli zwykli szeregowi kierowcy boją się zwolnienia, to od czego mają związkowców :?: Tylko że jeśli będzie to tak naprawione, jak w niektórych wozach Mobilisu (co Bartek - Szeregowy _ Równoległy - potwierdza), to nie będzie można gadać jaki to solaris jest be, a ikarus cacy. :razz: Bo tylko taki powód przychodzi mi na myśl. Albo to indolencja samego MZA.

TeRrahiel
Posty: 128
Rejestracja: 15 sie 2011, 18:47
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Post autor: TeRrahiel » 06 lut 2012, 13:56

fraktal pisze:A związki zawodowe nie mogą się tym zająć? Chyba coś robią, skoro są.
Taaa... jak wyrostek robaczkowy - też jest i "może coś robi" ;)

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lut 2012, 14:00

Rozumiem, że jak ktoś ma rodzinę na utrzymaniu, to boi się podpaść komuś tam, ale z drugiej strony, jeśli nikt nic nie zrobi, to potem jest właśnie tak jak jest. A ikarusy wiecznie jeździć na nocnych nie będą. Jeszcze dwie - trzy zimy max.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 06 lut 2012, 15:23

Pewnie wtedy ,,niespodziewanie okaże się'', że i w SU12 jak najbardziej mogą być ciepłe. Pewnie dziś ,,ci wpływowi, ustosunkowani'' jeżdżą ciepłymi wozami i nie ma komu naciskać. Przy okazji: związkowcy, którzy z obawy o własną dupę boją się odezwać, nie mają racji bytu.

[ Dodano: |6 Lut 2012|, 2012 15:24 ]

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lut 2012, 16:20

fraktal pisze:Tylko że jeśli będzie to tak naprawione, jak w niektórych wozach Mobilisu (co Bartek - Szeregowy _ Równoległy - potwierdza), to nie będzie można gadać jaki to solaris jest be, a ikarus cacy. :razz:
927 sam potwierdził, że w naszych SU12 jest ciepło. Dalej nie rozumiem czemu kierowcy godzą się na syberyjskie warunki pracy. Widzę takiego, siedzi w tym 81XX, czapka, kurtka, szalik, rękawiczki i śmiga, bo... Właśnie, bo co? W kolano mu strzelą jak zjedzie? Nieuzasadniony zjazd zrobią? A jeśli tak, to na jakiej podstawie?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lut 2012, 18:59

Wiesz, na Woronicza dyspozytorzy potrafią podobno walnąć tekst: "Jak się nie podoba, może Pan już u nas nie pracować". Nie wiadomo na ile poważne są to groźby, czy tylko tak pół-serio, ale jeśli ktoś ma rodzinę na utrzymaniu, to jasne, że się obawia. Zwłaszcza że nie wszędzie mogą zatrudnić na etat, zamiast na umowę śmieciową. Tym niemniej na pewno paru odważniejszych by się znalazło. I to jest w zasadzie jedyny sposób na zmianę tej sytuacji - powalczyć o ciepło w kabinie.

ODPOWIEDZ