[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 14 sie 2012, 21:36

beni pisze:Zaś co się tyczy 2441 to był on z pierwszej transzy z roku 1989.
2441/vin1102/WAB316P,WIA8548, WX52487/R8, 1995>R13/wpis 1989.04.14/NG1997/kas 09.06.2010.
Pozdrawiam.
Gwoli ścisłości: NG II 2003 - dostał nowe malowanie (zółto-czerwone + wnętrze po nowemu, czyli nie na biało, jak wcześniej) Ostatni wyjazd na trasę: 28 kwietnia 2010, 06/511(B) z Adamem8711 za kółkiem, zdjęty ze stanu 16.05.2010, wywieziony ze Stalowej na Redutową - II plac z karteczką na szybie "Autobus przeznaczony do naprawy w RT" :D 20.10.2010, wywieziony do huty - 02.2011.

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 14 sie 2012, 23:26

mobil one pisze:Jeszcze ciekawostka dotyczą Ikarusów 280 rocznik: 1989.Mało kto wie ,lub pamięta że wozy te przychodziły w dwóch transzach.I transze różniły się kompletacją detali.
W wozach z tego rocznika można było po raz pierwszy ujrzeć polskie komponenty,polskie części.Tak,tak-to nie pomyłka :) W jednej z transz wykorzystywano polskie szyby "BESPO" (skrót od : "Bezpieczne Szkło Polskie") o oznaczeniu "04 M 1989"-czyli wyprodukowane w kwietniu '89.W kolejnej transzy, w tychże drzwiach montowano już szyby węgierskiego producenta-firmy : "SICHOR".
http://www.oroshazaglas.hu/products.php
Polskie części były montowane już wcześniej między innymi oświetlenie wewnętrzne, tylne światła. O tych szybach nie wiedziałem.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 15 sie 2012, 14:09

Wielkie dzięki dla was :smile: A właśnie miałem spytać dlaczego na kloszach lamp wewnętrznych jest "Made in Poland" we wszystkich Ikarusach (w Lublinie też), ale wyprzedziliście pytanie ;-)

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 15 sie 2012, 20:00

Marcinos w pierwszym poście tego tematu pisze:Pod koniec lat 80-tych, ówczesnie MZK wspierało szkolnictwo wysyłając autobusy do przewozu dzieci. Dzieci z Bemowa woziły dwa autobusy: 2369 (za kierownicą którego siedział dzisiejszy szef związku) oraz jakiś autobus z inflanckiej, którego numerów nie pamiętam. Pomóżcie mi. Może ktoś z was ma zdjęcia tych autobusów.
Ehhh, mimo, że ja to małolat jestem i urodziłem się już po tym, jak przestało istnieć MZK, to miałem przyjemność jechać Ikarusami, które oznaczone były, jako "Szkolne". Raz miałem przyjemność jechać długim lewarem do kina z całą podstawówką (całą szkoła jechała, więc wzięli i przeguba i solóweczkę). W drodze powrotnej moja klasa wpakowała się do solówki. Pamiętam, że te wozy miały takie fioletowe tabliczki z białymi napisami "Szkolny" i narysowane chyba były pod tym takie dwa białe ludki. Innym razem, pod koniec trzeciej klasy (2006 rok) razem z całą moją klasą miałem przyjemność jechać 9021 (:!: :!: :!:) z uczącym się kierowcą za kółkiem do Pepelandu, czy jakoś tak (w każdym razie gdzieś w Dziekanowie). Na Pułkowej udało się wyciągnąć z 80 km/h. Jazda była fajna. Szkoda, że te czasy już nie wrócą... :-"

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 15 sie 2012, 20:14

Matrix2441 pisze:Raz miałem przyjemność jechać długim lewarem do kina z całą podstawówką
Ja też, ja też! :dance:
Jechaliśmy z SP63 na Płockiej do kina Świt na Wysockiego, pamiętam że był to przegub z drzwiami dzielącymi przedział pasażerski = nauka jazdy. Jeden z instruktorów OSK MZA potwierdza taką "działalność" i mówi, że sam też na tym jeździł. Niestety nie kojarzę znaków szczególnych oprócz "naukowych" drzwi w środku, żadnych tabliczek sobie nie przypominam, musiało to być na samym początku lat 2000-nych.
Matrix2441 pisze:razem z całą moją klasą miałem przyjemność jechać 9021 (:!: :!: :!: ) z uczącym się kierowcą za kółkiem
Oj, ale to chyba jest już nielegalne...?
Inna rzecz, że na basen jeździliśmy Ikarusem 25x - nigdy nie pamiętam co to za cudo - turystyk, prawdopodobnie podwójne oczy i popularne malowanie 250-tek, czyli w paski, ale nie wiem czy to też była własność MZA czy nie...

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 15 sie 2012, 21:09

MC pisze:Ja też, ja też! :dance:
Jechaliśmy z SP63 na Płockiej do kina Świt na Wysockiego, pamiętam że był to przegub z drzwiami dzielącymi przedział pasażerski = nauka jazdy. Jeden z instruktorów OSK MZA potwierdza taką "działalność" i mówi, że sam też na tym jeździł. Niestety nie kojarzę znaków szczególnych oprócz "naukowych" drzwi w środku, żadnych tabliczek sobie nie przypominam, musiało to być na samym początku lat 2000-nych.
Ja tak samo, jechałem wtedy do kina Świt! :D Co prawda trochę bliżej miałem (SP 114 ul, Remiszewska), ale dokładnie tak samo było, jeśli chodzi o wozy. Też takie jakby szkoleniówki. Teraz sobie przypomniałem, że solówka to był 9061! A ja na basen także jeździłem turystycznym Ikarusem chyba 256. :D :dance:

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 15 sie 2012, 21:10

Marcinos pisze:2369 (za kierownicą którego siedział dzisiejszy szef związku)
Zapewne 2369" z 1986 roku.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 15 sie 2012, 21:14

Matrix2441 pisze:Też takie jakby szkoleniówki
Nawet nie jakby, tylko normalne szkoleniówki, tylko będąc dziecięciem o tym nie wiedziałam ;)
Matrix2441 pisze:solówka to był 9061
Ech, gdyby MZA prowadziło archiwum wynajmów albo gdyby moja podstawówka robiła to samo... :-" Na numery nawet specjalnie nie patrzyłam wtedy.
Matrix2441 pisze:A ja na basen także jeździłem turystycznym Ikarusem chyba 256.
To może jednak MZA-owski?

Generalnie wiem, że wynajmy szkoleniówek dla szkół zaczęły się wtedy gdy OSK nie miał zbyt wielu kursantów i prozaicznym powodem była kasa... ;)

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 15 sie 2012, 21:17

Co do historii i związków polsko-węgierskich, taka mała ciekawostka ;) :
http://www.flickr.com/photos/hoszi/2462552670/

http://www.flickr.com/photos/rehvonwald/445538778/

...tyle że to już "[Historia] Ciężarówki", raczej...
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 26 sie 2012, 14:05

Mógłby mi ktoś napisać coś o "buraczkach"? Jakie nr taborowe, kiedy były produkowane, zajezdnie, itp.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 sie 2012, 14:09

Pokaż o jakie konkretnie wozy Ci chodzi np. na zdjęciu. Wtedy Ci podpowiem co nieco ze Stalowej i Pożarowej.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 26 sie 2012, 14:29

Zdjęcia to były na P, a co do zajezdni to były chyba tylko na R-10, ale 100% pewności nie mam.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 26 sie 2012, 17:15

Kojarzę wóz # 2629 (rocznik : 1984 ) , zajezdnia jak można się domyślić po nr tab. to R-10 ;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

2952
Posty: 224
Rejestracja: 13 sty 2006, 13:01
Lokalizacja: Z przed komputera.

Post autor: 2952 » 26 sie 2012, 17:52

ZEA_R-0 pisze:Mógłby mi ktoś napisać coś o "buraczkach"? Jakie nr taborowe, kiedy były produkowane, zajezdnie, itp.
Tzw. "buraczki" to były Ikarusy 280.26 z lat 1984-1985 po remontach w LZNS (w Lublinie) oraz składaki czyli 280-T4 składane również w Lublinie.
Stosowano tam właśnie taki ciemny odcień lakieru wpadający w buraczaną kolorystykę. Okraszono nim takie wozy jak chociażby #2389-#2392 (rocznik '85), #2614, #2617, #2618, #2619, #2620, #2621 (rocznik '84) #2626-#2629 (rocznik '85).
#2389-#2392 --> ZEA R-8 Pożarowa
Pozostałe to R-10 Ostrobramska. Wszystkie skasowane w większości w latach 1997-1998 poza #2627, #2628, #2629 i #2630, które skasowano zdecydowanie później.
Ikarus 280.37A #5411 - Najlepszy Ikarus na świecie :)

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 sie 2012, 20:05

Fakt, buraczki z Pożarowej były. W tym mój ulubiony 2391 - miał naklejkę PIRAT na tablicy rozdzielczej i wypalony ryczący wydech z niesamowitym brzmieniem :-D. Ale buraczki były też wcześniej - wymienię wszystko co pamiętam lecz bez lat produkcji.

Pożarowa:
2385,2386,2389,2390,2391,2392,2396,2397,2398,2400,2401,2406 (1 obsada), 2408 (1 obsada), 2468, 2475,2476,2479,2480,2486,2488 (1 obsada).
Stalowa:
3112,3113,3114,3115,3119 (1 obsada), 3130,3132,3134?,3135?,3137,3138,3139?,3147,3148,3149,3157,3159,3160.
Z Inflanckiej coś chyba było z zakresu 288x lub 289x.
Z Redutowej kojarzy mi się coś z zakresu 224x.

ODPOWIEDZ