[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 30 kwie 2012, 7:15

Na prywatnym parkingu starych samochodów na ul. Mozaikowej w Wawrze, gdzie stoi m in. San H100 pożar strawił kilkanaście staroci, od Syren, po Uaza i Skody. Na szczęscie z tego co było widac na zdjęciach TVN Warszawa pożar nie naruszył autobusu.
Artykuł

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 15 maja 2012, 20:15

Jakie autobusy jako pierwsze stacjonowały w Piasecznie i z jakich zajedni były tam przerzucane oraz ile ich tam przerzucono?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 15 maja 2012, 20:41

Na początku przerzucono tam 39 Ikarusów 280.11 z Woronicza (numery 2001-2039, przenumerowane po roku na 3001-3039). Solówki były fabrycznie nowe: 801-840 z rocznika 1982 i 841-880 z rocznika 1983. Dodatkowo, solówki z 1982 przed dostarczeniem do docelowego zakładu i nadaniem numeru stały przez pewien czas na R-12; wozy 321-324 i 651-665 pierwotnie również garażowały w R-12, gdzie nadano im numery z zakresu 841-859, a nawet eksploatowano przez kilka tygodni w ruchu liniowym.
Edit: wozy 2001 i 2003 to był typ 280.26.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 maja 2012, 21:59

1982
801-840 fabrycznie nowe
841-872 i 15 nie ponumerowanych trafiły w 1983 na inne zajezdnie
prze numerowane w 1984 roku na 30xx.
3001-3003 ex 2001'', 2002'', 2003''
3004-3008 ex 2004-2008 z R7
3009 ex 2039 z R7
3010-3012 ex 2010-2012 z R7
3014-3038 ex 2014-2038 z R7

2009 i 2013 spalone przed przekazaniem na R12.

1983
841-880 fabrycznie nowe
119 sztuk nie ponumerowanych stało czekając na miejsce w innych zajezdniach pod koniec roku wszystkie rozdysponowano
prze numerowany w 1984 roku na 30xx
3013 ex 2642 z R11

1984
881-900 fabrycznie nowe
901-992 oczekiwały na rozdysponowanie na inne zajezdnie
1604, 1605, 1611, 1618, 1620, 1621, 1624, 1625, 1626, 1628 czekały na otwarcie R13 z czego 1604, 1624, 1626, 1628 kursowały przez rok na liniach R12 reszta czekała.
1999 i 2000 prze numerowane na 3039 i 3040
1979-1998 fabrycznie nowe prze numerowane na 3041-3060

1985
15 sztuk stało i czekało aż do 03.1987 na miejsce na innych zakładach w tym:
864'', 865'', 866'', 1111, 1112, 1114, 1498, 1499, 1332, 1333, 1334, 1335 te wyjechały ale trzy dla R9 sprzedano do PKS-u.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 16 maja 2012, 8:54

beni pisze:3013 ex 2642 z R11
Na początku jeździł z oryginalnym, kleszczowym numerem bocznym.
A co do serii przegubów z 1984 r. tylko 1999-2000 ukazały się ze swoimi pierwotnymi numerami, pozostałe wyjechały na miasto już jako 3041-3060.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 16 maja 2012, 17:54

Dzięki bardzo :)
beni pisze:901-992 oczekiwały na rozdysponowanie na inne zajezdnie
Im zostały nadane tylko numery, ale nie wyjeżdżały?

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 16 maja 2012, 18:05

Tak w dokumentach były tylko.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 26 lip 2012, 4:11

Jakiś czas temu podawano tu numery rejestracyjne ikarusów. Czy byłby ktoś w stanie podać też numery berlietów i ogórków (zarówno krótkich jak i przegubów)?

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 13 sie 2012, 16:58

Jeszcze ciekawostka dotyczą Ikarusów 280 rocznik: 1989.Mało kto wie ,lub pamięta że wozy te przychodziły w dwóch transzach.I transze różniły się kompletacją detali.
W wozach z tego rocznika można było po raz pierwszy ujrzeć polskie komponenty,polskie części.Tak,tak-to nie pomyłka :) W jednej z transz wykorzystywano polskie szyby "BESPO" (skrót od : "Bezpieczne Szkło Polskie") o oznaczeniu "04 M 1989"-czyli wyprodukowane w kwietniu '89.W kolejnej transzy, w tychże drzwiach montowano już szyby węgierskiego producenta-firmy : "SICHOR".
http://www.oroshazaglas.hu/products.php
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 13 sie 2012, 18:17

A nie wiesz z której transzy był #2441 :-k

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 14 sie 2012, 16:37

Jeszcze w nawiązaniu do węgierskich firm,produkujących kiedyś szyby do Ikarusów :
http://www.youtube.com/watch?v=Tc9IFVvMd9Y
Dzisiaj też całkiem nieźle sobie radzi i jest firmą z ogromną, bo 110-letnią tradycją-mowa o firmie SALGGLAS.
http://www.salgglas.hu/english/gyartortenet.php
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 14 sie 2012, 17:55

2441 to był '88 lub '89 rok.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 14 sie 2012, 18:09

2441 to był rocznik 1989.Która transza-niestety,przykro mi,ale już się tego nie dojdzie.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 sie 2012, 18:42

mobil one pisze:2441 to był rocznik 1989.Która transza-niestety,przykro mi,ale już się tego nie dojdzie.
Może napraw sobie spację? :evil: Ewentualnie przyswój, że stawia się ją po przecinkach i kropkach. Ja wciąż wierzę, że człowiek po trzydziestce jest się w stanie jeszcze czegoś (choćby tego) nauczyć...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 14 sie 2012, 19:14

W roku 1989 przyszło na stan 131 Ikarusów 280.26.

Pierwsza transza 90 wozów była wpisywana na stan od 21.03.1989r do 14.04.1989r.
Druga transza 41 wozów była wpisywana na stan od 13.10.1989r do 21.12.1989r.

Czyli jeśli szyby były z oznaczeniem "04 M 1989" to wypada że choć część wozów z transzy drugiej może posiadała polskie szyby.

Zaś co się tyczy 2441 to był on z pierwszej transzy z roku 1989.
2441/vin1102/WAB316P,WIA8548, WX52487/R8, 1995>R13/wpis 1989.04.14/NG1997/kas 09.06.2010.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ