Los ikarusów

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 wrz 2012, 15:33

Autobus Czerwon pisze: Szczecin czy Gdańsk kupują też złomy zza zachodniej granicy. My też mamy tak robić dlatego że oni tak robią?
Te złomy reprezentują sobą często znacznie wyższy poziom niż podobne pojazdy używane w polskich miastach w podobnych rocznikach, żeby z przyzwoitości nie wspomnieć tu o wyrobach ś.p. (i Bogu dzięki, chociaż ich ostatnie autobusy wcale nie były aż tak tragiczne) Jelcza. To kwestia ekonomiczna - zamiast robić NG własnego autobusu można za porównywalne pieniądze ściągnąć niemiecki egzemplarz w lepszym stanie, który pojeździ dłużej i będzie lepiej służył pasażerom.
Ale to też kwestia znajomości danej generacji - w Gdańsku jeździły O405N zepsute przez Jelcza i przegubowe oryginały nie były dla ich mechaników jakimś wielkim zaskoczeniem.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 22 wrz 2012, 15:46

Akurat w Gdańsku pierwsze 0405 (całe 15 sztuk z 1994 r.) były oryginalne. To Gdynia kupiła dziesiątki mercejelczy, teraz przerabiane na trolejbusy.
Mam wrażenie, że gdańskie zakupy używek z Zachodu to właśnie był owczy pęd do pozbycia się wysokiej podłogi. Te używki nie powalają, często, jak nasze M181, mają wysoko z tyłu, w ogóle nie stanowią jakiejś sensownej oferty, ale dzięki nim można było się pochwalić 100% "niską" podłogą. Na tym tle wolę jednak po warszawsku - wolniejsza wymiana, ale na nowe pojazdy.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 wrz 2012, 15:53

chester pisze:To Gdynia kupiła dziesiątki mercejelczy, teraz przerabiane na trolejbusy.
Swoją drogą, przekleństwo Oksywia, dobrze, że mi najczęściej pasowało 197... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Peter
(Czepel)
Posty: 3468
Rejestracja: 10 cze 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » 22 wrz 2012, 16:03

px33 pisze:Szczecin czy Gdańsk kupują też złomy zza zachodniej granicy. My też mamy tak robić dlatego że oni tak robią?
Szczecińskie zajezdnie pozbyły części używanych autobusów, bo te nie odbiegały stanem technicznym od Jelczy i części ikarusów, które miały zastąpić, a one same zastąpione Solarisami. Jedynie część SU zastąpiła wycofane Volva B10MA - model nadal obecny ( choć coraz mniej ) w mieście, a przydatny - mam na myśli linię 52, która latem bardzo popularna, a niskacze nie mogą na niej jeździć przyczyn technicznych.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 wrz 2012, 16:08

chester pisze:Te używki nie powalają, często, jak nasze M181, mają wysoko z tyłu, w ogóle nie stanowią jakiejś sensownej oferty, ale dzięki nim można było się pochwalić 100% "niską" podłogą.
Większość GN-ów ma podłogę poprowadzoną podobnie jak w odkurzaczu (w 4. drzwiach albo na ich wysokości są 2 stopnie czyli koło 800-900 mm), ale za to chyba żaden nie ma stopni wewnątrz. Jedynym znanym mi O405GN z jednym stopniem w 4. drzwiach jest dawny tester, który w Łodzi jeździł jako 1797.
chester pisze:Na tym tle wolę jednak po warszawsku - wolniejsza wymiana, ale na nowe pojazdy.
Starsze używane da(ło) się dostać na tyle tanio, że były równoważne remontowi starocia, a nie zakupowi czegoś nowego. To tak jakby zamiast dawać kwadraty i gnioty na remont do Jelcza kupić NL222 i jakby zamiast remontować Ikarusy kupić NG272 albo jakieś pierwsze NG313

A dzięki takiemu a nie innemu podejściu do używek Gdańsk przy następnym zamówieniu na tramwaje pozbędzie się wszystkich konstali

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 22 wrz 2012, 16:42

marko80 pisze:Tylko, że inne miasta które eksploatowały ikarusy wycofały je, żadne miasto nie zostawiło rezerwy na powodzie i mecze. Niech ktoś z mądrych piszących tutaj to wyjaśni. Bo nikt się do tego nie odniósł. Kraków ma zero ikarusów, Poznań zero, Gdańsk zero, Szczecin zero. To może komunikacja miejska funkcjonować bez ikarusów jak się okazuje.
Niezupełnie zero, bo o dziwo mamy jeszcze Ikarusa 435, który nadal jeździ liniowo, a jego koniec wszyscy zwiastowali już jakiś rok temu. :D

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 22 wrz 2012, 17:25

Ale on chyba tylko na nocnych jeździ?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 22 wrz 2012, 23:20

Tak, tylko na nocnych go można spotkać.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 22 wrz 2012, 23:24

Peter pisze:mam na myśli linię 52, która latem bardzo popularna, a niskacze nie mogą na niej jeździć przyczyn technicznych.
Ten mit został obalony już grubo ponad rok temu. Na 52 niskopodłogowce śmigają codziennie, nie mając najmniejszych problemów.
noidea

Peter
(Czepel)
Posty: 3468
Rejestracja: 10 cze 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » 23 wrz 2012, 11:11

Adam G. pisze:niskopodłogowce śmigają codziennie
Tyle, że są to Neoplany N4011, krótsze od Jelczy M11, które królowały na tej linii. Chodziło mi o to, że autobus jednoczłonowy dłuższy niż mig nie pojedzie - i to było sprawdzone ( tak autobusem 12m ) - a IK280, czy B10MA mieszczą się bez problemu w wiadukcie przy MD SPC.

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 22 lis 2014, 14:20

Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale mam pytanko, czy wiadomo jaki los spotkał #5202? Gdzie trafił i czy w komplecie z silnikiem?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 lis 2014, 22:18

Gontar pisze:Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale mam pytanko, czy wiadomo jaki los spotkał #5202? Gdzie trafił i czy w komplecie z silnikiem?
Wydaje mi się, że złom w całości.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 23 lis 2014, 9:20

Ok Dzięki.

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 25 lis 2014, 6:17

Jeśli chciałeś go odkupić to chyba z deczka się spóźniłeś :>
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 25 lis 2014, 20:52

:D jasne :D

ODPOWIEDZ