TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 sty 2023, 9:28

Dobry prowadzący w składzie 1184-1185-1194, tak samo jako 1184-1185. Dokonał żywota.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 07 sty 2023, 17:15

Przez ostatnie ~2 lata w tym składzie na krzyżakach przygasało światło, albo w ogóle gasło do następnych krzyżaków. Po co było naprawiać, przecież "zaraz idzie do kasacji"...

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 sty 2023, 23:43

Na to był sposób. Nie w całym składzie, tylko w pierwszym wagonie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 08 sty 2023, 12:38

W drugim także, czasem niezależnie od pierwszego.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 sty 2023, 10:57

1256+1255 skreślony 17.01.2023
1243 też już wycofany.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 21 sty 2023, 7:08

1243, 1280 i 1348-47 > kasacja
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 22 sty 2023, 14:34

beni pisze:
21 sty 2023, 7:08
1243, 1280 i 1348-47 > kasacja
Whaaaat? Trupy z 1985 itd nadal w ruchu a dobre wozy z 1991 na złom?!

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 24 sty 2023, 13:10

1348-47 nie ostatni do huty z tej serii po NG3.

Zgodnie z infografiką na profilu TW plan na 2024 zakłada 434 niskie i 147 składów wysokich.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 24 sty 2023, 23:30

Zobaczymy. Polityka taborowa tw jest mega dziwaczna. Do dziś nie pojmuje hipolitow i 2k2/2000
Ani tego ze do dziś ich nie sprzedano.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 sty 2023, 23:44

Po co sprzedawać najmłodszy tabor wysokopodlogowy gdy wciąż są stopiątki z lat 80tych oraz 90tych :|

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 25 sty 2023, 0:02

Pablo-waw pisze:
24 sty 2023, 23:30
Zobaczymy. Polityka taborowa tw jest mega dziwaczna. Do dziś nie pojmuje hipolitow i 2k2/2000
Ani tego ze do dziś ich nie sprzedano.
Zakup wagonów 105N2k/2000 i 123N był głównie skutkiem kilku nieudanych przetargów na tabor niskopodłogowy z początku lat 2000 i bardzo silną chęcią pozbycia się 13N oraz najstarszych stopiątek za wszelką cenę. Natomiast co do ich ewentualnego wycofania, to raczej zrozumiałe jest, że w pierwszej kolejności pozbywa się starszych wagonów. Aczkolwiek też uważam, że zwłaszcza 123N w ogóle nie powinny być kupowane i dziwi mnie też, że UE dofinansowało zakup wagonów wysokopodłogowych będących de facto nieco nowszą stopiątką.

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 25 sty 2023, 13:04

Pablo-waw pisze:
24 sty 2023, 23:30
Zobaczymy. Polityka taborowa tw jest mega dziwaczna. Do dziś nie pojmuje hipolitow i 2k2/2000
Ani tego ze do dziś ich nie sprzedano.
To dopiero byłaby gruba niegospodarność.

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 sty 2023, 16:03

Raczej próba ucięcia błędnego zakupu póki to jeszcze ma jakąś wartość na rynku. Przy czym mam wątpliwości czy w tej chwili znajdzie się jakikolwiek klient a za moment obawiam się że to będzie tramwaj kompletnie niesprzedawalny.
Być może jeśli dałoby się je postawić na wózki od Tatr i polska skrajnia nie będzie niewygodna to ktoś na Ukrainie mógłby być chętny ale to raczej w niedużych pieniądzach. Z tym że oni też mogą woleć kupić Tatry z kawałkiem niskiej podłogi, które niedługo powinny pojawić się na rynku

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 25 sty 2023, 17:06

Za wszystkie bulwy i hipolity wziąłbyś łącznie mniej, niż kosztuje jeden wagon niskopodłogowy. I to pewnie krótki. Na tę chwilę nie ma żadnego powodu, żeby je wycinać przed końcem amortyzacji (rzeczywistej, nie księgowej). Jeśli na częstej linii co jakiś czas pojawi się wysoki skład (w dodatku wskazany w rozkładzie i na tablicach), to nijak nie psuje to ogólnej dostępności.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 25 sty 2023, 22:35

gfedorynski pisze:
25 sty 2023, 17:06
Za wszystkie bulwy i hipolity wziąłbyś łącznie mniej, niż kosztuje jeden wagon niskopodłogowy. I to pewnie krótki. Na tę chwilę nie ma żadnego powodu, żeby je wycinać przed końcem amortyzacji (rzeczywistej, nie księgowej). Jeśli na częstej linii co jakiś czas pojawi się wysoki skład (w dodatku wskazany w rozkładzie i na tablicach), to nijak nie psuje to ogólnej dostępności.
Już nie. Ale 5-10 lat temu?

ODPOWIEDZ