TW - skreślenia ze stanu, kasacje, sprzedaż taboru

Moderatorzy: JacekM, Dantte

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 17 mar 2016, 17:23

Wydawało mi się, że plastikowe tarany nie pojawiły się od razu i np. 1381 czy 1300+1299 były po NGIII ze starymi taranami.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 mar 2016, 9:41

Tak było.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 24 mar 2016, 2:33

Kolejne trzy trupy do piachu. Na tramwarze dokladne info.
Pytanie, kiedy R3 wreszcie zacznie te swoje zabytki kasowac?

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 24 mar 2016, 5:11

Pytanie co za inteligent postanowił po jednym składzie 105Nb i 105Nf przenieść z Mokotowa na Żoliborz? :shock:
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 24 mar 2016, 7:15

Teraz to jest jeden standard, 105 NG III.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 24 mar 2016, 8:16

W TW nie ma standardu nawet w obrebie podobnych numerkow z tej samej dostawy - wszystko zalezy od jakiegos Mietka i jego koncepcji dnia. Jesli kazdy pulpit jest inny, to strach myslec co sie w bebechach dzieje...

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 24 mar 2016, 9:43

Kiedyś jak zabierali bociany z R-4 by je grupować na R-2 i R-3 to była wersja, że to jest inny typ i różnią się od 105Na aparaturą.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 27 mar 2016, 12:31

drobert pisze:Wydawało mi się, że plastikowe tarany nie pojawiły się od razu i np. 1381 czy 1300+1299 były po NGIII ze starymi taranami.
Zgadza się. Pod adresem http://tramwar2.republika.pl/tw105przeb ... tandardng3 w tabelce (trochę w dół strony) można znaleźć listę wagonów po NGIII z klasycznymi zderzakami.

Dodano po 23 minutach 55 sekundach:
Pablo-waw pisze:W TW nie ma standardu nawet w obrebie podobnych numerkow z tej samej dostawy - wszystko zalezy od jakiegos Mietka i jego koncepcji dnia. Jesli kazdy pulpit jest inny, to strach myslec co sie w bebechach dzieje...
Wychodząc z NGIII wagony mają identyczną aparaturę - to już właściwie ujednolicony typ wagonu. Nawet "bocian" przestaje być "bocianem". Różnice dotyczą drobnych elementów poprawianych w trakcie przeprowadzania remontów - pulpity (są dwie wersje bo w pierwszej durnowato umieszczono niektóre przyciski), zderzaki, obecność/brak drugiego przekształtnika (bo zrezygnowano z tablic elektronicznych dla których byłby niezbędny), obudowy szafek (bo plastikowe są tańsze niż stalowe i nie rdzewieją przy podłodze), odwrócenie wnętrza szafki aparatowej (dzięki czemu motorniczy nie musi wychodzić z kabiny by zająć się bezpiecznikami).
Jedyne większe różnice dotyczą elementów obecnych przed remontem - ex-105Nb i ex-105Ne mają wózki 2NNa, ex-105Nf wózki 2NNf, ex-105Nm - wózki 2NNf i przetwornice statyczne. Ale pamiętajmy że w stopiątce podmienić wózek i przetwornicę można bardzo łatwo

Dodano po 44 sekundach:
drobert pisze:Kiedyś jak zabierali bociany z R-4 by je grupować na R-2 i R-3 to była wersja, że to jest inny typ i różnią się od 105Na aparaturą.
Bo przed NGIII różnice były większe

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 27 mar 2016, 19:01

Dziękuję za szczegółowe wytłumaczenie. Może na twojej stronie warto było by zmienić typy wagonów w spisach?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 kwie 2016, 10:35

Jeździłem wczoraj potrójniakiem i naszła mnie myśl, że produkt czasów niedoboru PRL wozi warszawiaków już ponad 30 lat i robi lepszą robotę jak wózki HELI. Jak za 30 lat będzie wyglądał Tramicus i pochodne? Co jeszcze można wymyślić w tramie, aby był wygodniejszy, oszczędniejszy (?) i bardziej niezawodny?
miłośnik 13N

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 21 kwie 2016, 16:48

Można dużo zmienić:
fotele skórzane z masażem by było wygodnie oraz z podgrzewaniem by w zimę było ciepło
natrysk zimną wodą by w lato było chłodniej
silniki z napędem bateryjnym by z sieci tylko się doładować jak trzeba będzie
wymyślać można dużo tylko czy stać kogoś będzie na taki wyrób i czy użytkownicy to uszanują bo już widzę trolla w skórzanym ciepłym fotelu jak się sfajta pod siebie #-o
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 kwie 2016, 19:56

Beni ironizuje.
Obrazek
NMSP, EOT.
15/12/2005-12/7/2019

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 maja 2016, 17:03

Trzy sztuki 105Na poszły z Żoliborza w piach.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

drobert
Posty: 1424
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 06 maja 2016, 18:58

Dwa z nich to 1199+1210 a trzeci 1207

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 07 maja 2016, 0:50

Hehe, kiedys malo mi w bok 1199 nie wjechal na Woronicza - ja mialem 31, on 16. Czy jak to tam sie przed 41 zwalo?
Pytanie, kiedy Mokotow wreszcie potnie swoja trupiarnie?

ODPOWIEDZ