Naprawy i remonty autobusów

Moderatorzy: JacekM, Dantte

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 16 sty 2011, 11:19

5690 pisze:hali od strony konduktorskiej
To go aż pod "Warszawiankę" wywiezli ? ;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 sty 2011, 9:07

Mam pytanie - może nie w najlepszym temacie lecz dotyczące remontu 5254. Czy jest na tym forum osoba która dodaje zdjęcia na "Przegubowcu" właśnie z remontu tego wozu? (tam ma nick bodajże 3872). Chciałbym się z nią skontaktować na pw. Za pomoc z góry dziękuję. Ogólnie chodziłoby o dodanie kilku fotek ze szczegółów technicznych tego wozu, które do tej pory były pominięte.

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 27 sty 2011, 18:11

Obrazek

dlaczego Jelcze, a nawet Ikarusy remontuje się bardzo starannie, a w Neoplanach wszystko wygląda jak na tym obrazku - z jednej strony nowe laminaty i obicia siedzeń, z drugiej - rdza, obdrapane rurki i prowizoryczne mocowania? Czy może razem z nowym malowaniem przyszły nowe standardy?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 27 sty 2011, 18:19

Szop pisze:dlaczego Jelcze, a nawet Ikarusy remontuje się bardzo starannie, a w Neoplanach wszystko wygląda jak na tym obrazku - z jednej strony nowe laminaty i obicia siedzeń, z drugiej - rdza, obdrapane rurki i prowizoryczne mocowania? Czy może razem z nowym malowaniem przyszły nowe standardy?
Full opcja sosna i te obsrane rurki kojarzą mi się tylko z jednym wozem - 6876 ;] I pewnie on jest na zdjęciu ;) Spokojnie, to taki standard by Oddział Reanimacji Taboru :P

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 27 sty 2011, 19:09

Szop pisze:[url=http://img46.imageshack.us/img46/5117/neoko.th.jpg]Obrazek[/URL]

dlaczego Jelcze, a nawet Ikarusy remontuje się bardzo starannie, a w Neoplanach wszystko wygląda jak na tym obrazku - z jednej strony nowe laminaty i obicia siedzeń, z drugiej - rdza, obdrapane rurki i prowizoryczne mocowania? Czy może razem z nowym malowaniem przyszły nowe standardy?
Czy Jelcza remontuje się staranniej? Porównywalnie... Każdy remont (z wyjątkiem Ikarusów) odbywa się na zasadzie demontażu wszystkiego, co przymocowane do podłogi, potem to wraca na swoje miejsce (w Ikarusie demontuje się wszystko :P). W Jelczach, jeśli poręcz jest lakierowana, to nadal odbywa się to pędzlem na czarno. Niedługo znów będziemy oglądać obłażące poręcze niczym w Ikarusach po remontach.
W Neoplanie masz nowe obicie fotela, ale że wymiany gąbki w standardzie nie ma, to jest nadal ta sama. Dla pasażera to i tak jest nowy fotel. Poza tym - z okna nie cieknie, nic się nie tłucze, autobus wygląda nieco świeżej. Grunt, że parę lat pojeździ. I tak to jest "pomyłka dziejowa".

Spojrzałem jeszcze raz na zdjęcie: wydaje mi się, że coś jednak z gąbką zrobiono, fotel się spłaszczył. W sumie prawda, gąbka zużyła się tylko na górze, po co cała jej reszta ma się marnować? :P

Prowizoryczne mocowanie... Prowizorka, ale estetyczna. Wynika zresztą z zamontowania sosenki, która ma nadruk jedynie po jednej stronie, zatem trzeba było użyć dwóch laminatów, żeby sosenka była z obu stron. Żeby uniknąć prowizorki należałoby skleić te laminaty ze sobą, a że klej się kiedyś rozklei, sosenka przez to rozejdzie i trzeba by było w tym grzebać, to użyto mocowania szyby z Ikarusa. Dobrze, że to mocowanie jest żółte. Gorzej jak pod ręką będzie pomarańczowe z 1997 r. :term:

Zresztą wolę prowizorkę z ORT niż prowizorkę z Kleszczowej - w jednym z Urbino 15 (ex. Redutowa) zbiła się lewa szyba (wiatrołap) obok drzwi środkowych. Zastąpiono ją innym wiatrołapem... Rodem z lewara. Nie mieścił się cały, więc został zwężony. Nie zajął również całej przestrzeni po szybie (w pionie), zatem dodatkowym elementem mocującym go jest fragment poręczy również z lewara. Poręcz jest czarna, ale czarnego mocowania do poręczy pionowej już nie było pod ręką, więc zamontowano żółte. I jest pięknie. :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 27 sty 2011, 19:33

Dziś widziałem odremontowane cudo odkurzacza przegubowego Jelcza na linii 171.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 sty 2011, 19:45

fluger pisze:Dziś widziałem odremontowane cudo odkurzacza przegubowego Jelcza na linii 171.
Ja też go widziałem. :grin: On jeździ na 4/171.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 27 sty 2011, 21:27

Ja go widziałem bodajże w poniedziałek na 382 - wygląda lepiej w tym malowaniu, ale im z racji wyglądu niewiele jest w stanie pomóc. Łódź zmądrzała i wywaliła to w ....... . Za to na 167 straszył ostatnio 7690.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 28 sty 2011, 12:12

ashir pisze:
fluger pisze:Dziś widziałem odremontowane cudo odkurzacza przegubowego Jelcza na linii 171.
Ja też go widziałem. :grin: On jeździ na 4/171.
Wydawało mi się, że raczej na 14/171. Enyłej jechałem nim kawalek - z zewnątrz może wyglądać inaczej, ale w środku szału nie ma. Wymieniono podsufitkę, jakieś laminaty i tego typu bajery, najbardziej rzucają się w oczy czarne obramówki szyb, szczególnie w drzwiach - są naprawdę czarne. Śladem po tych malunkach są także czarne plamki w różnych miejscach na szybach ;)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2011, 12:32

Tyrystor pisze:
Zresztą wolę prowizorkę z ORT niż prowizorkę z Kleszczowej - w jednym z Urbino 15 (ex. Redutowa) zbiła się lewa szyba (wiatrołap) obok drzwi środkowych. Zastąpiono ją innym wiatrołapem... Rodem z lewara. Nie mieścił się cały, więc został zwężony. Nie zajął również całej przestrzeni po szybie (w pionie), zatem dodatkowym elementem mocującym go jest fragment poręczy również z lewara. Poręcz jest czarna, ale czarnego mocowania do poręczy pionowej już nie było pod ręką, więc zamontowano żółte. I jest pięknie. :term:
Oj tak, jechałem tym cudem, z każdą taką akcją nabieram większego szacunku do mechaników z zajezdni tramwajowych a zwłaszcza T3, z wyłączeniem R4.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 28 sty 2011, 16:15

Dziś w jednej z deskorolek urwało się jedne ze skrzydeł środkowych drzwi.
Autobus taki przy otwartych drzwiach nie ruszy ponieważ włącza się blokada. Niech bieglejsi się wypowiedzą na ten temat. Taka mała awaria, a unieruchamia cały pojazd.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 sty 2011, 17:40

fluger pisze:Dziś w jednej z deskorolek urwało się jedne ze skrzydeł środkowych drzwi.
Autobus taki przy otwartych drzwiach nie ruszy ponieważ włącza się blokada. Niech bieglejsi się wypowiedzą na ten temat. Taka mała awaria, a unieruchamia cały pojazd.
Dziwi mnie, że nikt kierowców nie informuje oficjalnie jak się rozłącza przystankowy, żeby zjechać do zakładu o własnych siłach. Swoją drogą czy te nowsze SU z MZA mają awaryjny wyłącznik przystankowego w kabinie?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 sty 2011, 17:43

Szeregowy_Równoległy pisze:Dziwi mnie, że nikt kierowców nie informuje oficjalnie jak się rozłącza przystankowy, żeby zjechać do zakładu o własnych siłach.
Ktoś kto o tym zadecydował, doskonale wie, do czego wykorzystałaby tę wiedzę część kierowców ;)
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 sty 2011, 17:56

Adam G. pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Dziwi mnie, że nikt kierowców nie informuje oficjalnie jak się rozłącza przystankowy, żeby zjechać do zakładu o własnych siłach.
Ktoś kto o tym zadecydował, doskonale wie, do czego wykorzystałaby tę wiedzę część kierowców ;)
To przez paru, dalej wierzę, że niewielu, idiotów wozy mają stać na awariach zamiast zjechać? Dla mnie to bez sensu. Chociaż łatwiej w ten sposób, niż tępić kretynów jeżdżących z odpiętą blokadą.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 28 sty 2011, 17:59

Szeregowy_Równoległy pisze:
Adam G. pisze:Ktoś kto o tym zadecydował, doskonale wie, do czego wykorzystałaby tę wiedzę część kierowców ;)
To przez paru, dalej wierzę, że niewielu, idiotów wozy mają stać na awariach zamiast zjechać? Dla mnie to bez sensu. Chociaż łatwiej w ten sposób, niż tępić kretynów jeżdżących z odpiętą blokadą.
Myślę że w przypadku zgłaszania awarii drzwi dyżurny poinformuje, jak w danym wozie wyłączyć blokadę :)
noidea

ODPOWIEDZ