Dziwne że się Mpk nie obkupilo na wyprzedaży w Krakowie?
A tu nagle 28 wozów na jeden strzał
W Krakowie w przypadku solówek za bardzo nic ciekawego nie było do kupienia. Scanie CN113CLL i OmniCity odpadały, Jelcze M121MB były z 2002 roku (ostatnie gnioty w Lublinie są z 1999 roku), a gazowe Mastera odpadały. Sporo SU12 było do kupienia, ale II generacja z 2004 roku, co mogło zniechęcać, a nie wiadomo jak było z ich stanem technicznym. A oferta zakupu warszawskich autobusów była bardzo atrakcyjna, ponieważ 28 Jelczy kupili za 1/3 ceny jednego nowego autobusu. Pomimo tego, że to Jelcze od nieistniejącego producenta, to jednak przewoźnikowi są one doskonale znane, są dosyć młode (2007-2008 rok) i sprzedawane jako sprawne, zatankowane i z ważnym przeglądem. Poza tym to była niespełniona miłość MPK Lublin do tych Jelczy. Przypomnę, że w 2011 roku kupiło od syndyka 3 szkielety autobusów, z myślą o odbudowie swoich gniotów. Z planów nic nie wyszło i zostały trolejbusami, a teraz się marnują na zajezdni. Poza tym era Jelczy w Lublinie zostanie podtrzymana najdłużej jak się da.
Tak zgadza się 8013, 8717, 8720, 8738 i 8759 papa.
8717, 8720 i 8759 nie mają już ważnego OBT. Więc jak mogą wyjechać.
Widziałeś go, czy spisałeś z RealBusa lub LiveBusa? Stał na Stalowej bez numerów, więc jego powrót byłby sensacją.