Skreślenia ze stanu - kasacje, sprzedaż

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 07 mar 2019, 12:36

Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

marco_wawa
Posty: 152
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 07 mar 2019, 14:48

^

Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 mar 2019, 16:06

marco_wawa pisze:
07 mar 2019, 14:48
^

Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Na Stalową ma przejść 20 kebabów z zakresu 22xx
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Jurand
Posty: 1060
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 mar 2019, 16:54

wincenty pisze:
07 mar 2019, 16:06
marco_wawa pisze:
07 mar 2019, 14:48
^

Z tego co pamiętam na Kleszczowej jest 40 desek, a gazowych Manów przegubowych ma być 60? Więc coś trzeba zrobić, żeby te przeguby się zmieściły.
Na Stalową ma przejść 20 kebabów z zakresu 22xx
Dlaczego nie wszystkie Kebaby zarówno stare, jak i nowe nie mogą przejść na Stalową?
Rozumiem że seria 52XX jest nie do ruszenia z R11 ze względu na serwis, podobnie jak seria 54XX z R13?
Czy Solbusy 73XX też są nie do ruszenia z R10?

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 07 mar 2019, 18:37

Szkoda, że te gazowce nie poszły na Stalową, a ta oddałaby solowe Mercedesy na Kleszczową. Byłby ład z markami, a tak Kleszczowa będzie miała razem z MANami cztery marki.. :-? Tak w ogóle ta informacja o przerzucie dwudziestu Mercedesów na Stalową wydaje mi się niepewna. :roll: Z tego co widziałem, to nie jest o tym w ogóle wspomniane w Klaksonie marcowym. Jeżeli zaś byłaby prawdziwa to szkoda tak sobie myślę. Bądź co bądź przez ponad 6 lat te wozy były na jednej zajezdni i chyba wozy będące ciągle na jednej zajezdni są w lepszym stanie. A chyba dałoby się je utrzymać, skoro chociażby Solarisy 81xx są od dostawy ciągle (bez przerwy) na Woronicza.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 07 mar 2019, 21:17

beni pisze:
07 mar 2019, 12:36
Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Silniki padają i są w miarę na bieżąco regenerowane zarówno w Jelczach jak i NG313. Wiele egzemplarzy jest świeżo po wymianie silnika. Np. obecnie 3341 stoi bez silnka.
Paliwożerność mastero nie wiem skąd wziąłeś, normy są niższe niż na SU12. Przykładowo w poniedziałek jeździłem 4907 na 134 to przy w miarę dynamicznej jeździe zamknął się w 30l/100km.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 mar 2019, 21:41

konri pisze:
07 mar 2019, 21:17
beni pisze:
07 mar 2019, 12:36
Zapomniałeś o jednej rzeczy MAN NG313 100 razy lepiej wykonany niż wyrób z Jelcza. To raz silniki MAN-a są w miarę tanie do napraw i lepiej wytrzymują większe przebiegi, natomiast silniki w M121 Iveco zbliżają się do granicy żywota czyli około 1 mln km, i koszty napraw są przeogromne, do tego robią się strasznie paliwo żerne. NG313 kilka zejdzie ot tak ale pożegnania ich nastąpią jak dotrą elektryki 18m. Stąd decyzja że NG313 jeszcze trochę pociągną. Zaś SU15 idą bo są jak kula u nogi ni to przegub ni solówka. A tak przeguby wejdą za SU15 i będzie dobrze dla planujących.
Silniki padają i są w miarę na bieżąco regenerowane zarówno w Jelczach jak i NG313. Wiele egzemplarzy jest świeżo po wymianie silnika. Np. obecnie 3341 stoi bez silnka.
Paliwożerność mastero nie wiem skąd wziąłeś, normy są niższe niż na SU12. Przykładowo w poniedziałek jeździłem 4907 na 134 to przy w miarę dynamicznej jeździe zamknął się w 30l/100km.
Pewnie chcą jelczyki sprzedać do mniejszych miast - możliwe, że nawet KMŁ kupi niektóre i przejmie całe 110. ;)

Poza tym jelcze z tyłu mają schody i tu może jest problem.

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 07 mar 2019, 22:13

A nie jest to przypadkiem kwestia części zamiennych dla Jelczy?
Producenta dawno nie ma (a przynajmniej jego oddziału produkującego autobusy).

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 07 mar 2019, 23:57

Czy posiada ktoś informacje co się dzieje z Autosanami z firmy EEC ??
#5690 07.11.1997-10.09.2013

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 08 mar 2019, 0:11

Jalerb pisze:
07 mar 2019, 22:13
A nie jest to przypadkiem kwestia części zamiennych dla Jelczy?
Producenta dawno nie ma (a przynajmniej jego oddziału produkującego autobusy).
Jest w tym jakaś prawda. Części typowo jelczańskie są coraz trudniej dostępne.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 08 mar 2019, 12:28

5690 pisze:Czy posiada ktoś informacje co się dzieje z Autosanami z firmy EEC ??
W tygodniu wyprowadzili je wszystkie i postawili na łączce między małą i dużą Przyczółkową. Wczoraj zabrali ostatnie, nie wiem, dokąd pojechały.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 mar 2019, 8:25

konri pisze:
08 mar 2019, 0:11
Jalerb pisze:
07 mar 2019, 22:13
A nie jest to przypadkiem kwestia części zamiennych dla Jelczy?
Producenta dawno nie ma (a przynajmniej jego oddziału produkującego autobusy).
Jest w tym jakaś prawda. Części typowo jelczańskie są coraz trudniej dostępne.
To jak się skieruje do kasacji ileś tam Jelczy to będą dawcy. ;) Stalowa miałaby skasować więcej solówek niż dostanie?

MATik
Posty: 35
Rejestracja: 07 kwie 2018, 13:40

Post autor: MATik » 09 mar 2019, 8:49

Jest jasny komunikat, że wszystkie Jelcze idą do kasacji w tym roku.

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 09 mar 2019, 9:10

8034 odstawiony, ostatni wyjazd 017/171 01.03

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 mar 2019, 15:25

MATik pisze:
09 mar 2019, 8:49
Jest jasny komunikat że wszystkie jelcze idą do kasacji
Tylko jaką wartość ma taka informacja, jak później życie pokazuje co innego?

ODPOWIEDZ