Rozdysponowanie taboru

Moderatorzy: JacekM, Dantte

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lip 2021, 12:19

Moim zdaniem w ogóle nie ma takiej potrzeby.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 16 lip 2021, 14:26

man1956 pisze:
16 lip 2021, 11:25
A poza tym do obsługi 106 potrzeba nie 5, tylko 8 wozów...
Zgadza się sorry, na DS spojrzałem :)
To że w praktyce nie daje rady ich tyle jeździć to wiadomo, też wystarczy spojrzeć, że praktycznie codziennie są przeguby na 174 czy 218, bo Solbusy 12m idą na zastępstwa za elektryki.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 18 lip 2021, 15:07

wincenty pisze:
09 lip 2021, 13:05
927 pisze:
09 lip 2021, 11:43
Na R1 dziś zameldowały się następujące Solbusy:
2007, 2008, 2009, 2010.
Był też 2020 ale wraca na Kleszczową po badaniu technicznym.
A to ciekawe, że w przeciwieństwie do solarisów nie zjeżdżają z linii do nowego domku, tylko przejeżdżają z zajezdni do zajezdni.
Na pewno Solarisy nie zjechały bezpośrednio z linii na drugą zajezdnię. Każda zajezdnia ma na swoim stanie kasowniki i przed przenosinami kasowniki oraz sterownik są demontowane.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 lip 2021, 18:55

Zjeżdżały bezpośrednio z linii.

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 18 lip 2021, 20:10

Wszystkie Solbusy przegubowe z wyjątkiem 2005 już są na R-1 Woronicza.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 lip 2021, 11:08

Przenoszenie solowych elektryków na potrzeby obsługi linii 106 to pomysł absolutnie fatalny. Skończy się brakami wozów na 222 i 251. Już lepiej byłoby przenieść obsługę linii 106 na R-1. Nie bardzo po drodze, ale przynajmniej wszystkie elektryki byłyby na jednej zajezdni i można by było jakoś zarządzać ich wykorzystaniem. 178 też ma średnio po drodze na R-1, ale jakoś tam jest obsługiwane.
I powinni w końcu jak najszybciej ujednolicić pantografy wszystkim elektrykom, włącznie z Ursusami. Przestało by mieć znaczenie czy wyjeżdża Solaris czy Ursus.
No i na koniec, zabrać elektryka TVNowi.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 19 lip 2021, 14:49

106 na Woronicza byłoby akurat proste logistycznie do rozwiązania. Wyjazdy i zjazdy jako 136.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 lip 2021, 14:57

bartoni722 pisze:
19 lip 2021, 14:49
106 na Woronicza byłoby akurat proste logistycznie do rozwiązania. Wyjazdy i zjazdy jako 136.
I będzie tak jak ze 178 i 222 z elektrykami w postaci Solbusów (-(
I podobnie jak na 116 , 128, 175 i 180 że zamiast Elektriczek jeżdżą wszelkiej maści Eco diesle, a nowe i stare gazowce spotkać można wszędzie tylko nie na TK🤔
Może by warto było zakład R11 skierować do obsługi części brygad na Trakcie wozami CNG.

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 19 lip 2021, 15:59

Problemem ostatnim ze 178 i 222 są ładowarki, odpowiednio na Konwiktorskiej gdzie ładowanie Ursusów odbywa się tylko z kabla, na Spartańskiej natomiast ostatnio dość często ładowarka odmawia posłuszeństwa, a że gwarancja się skończyła to i naprawy tej ładowarki są za każdym razem płatne a ładowarka się sypie i częsciej jest niesprawna niż sprawna.
Dlatego też coraz częściej można zauważyć na 178 Solbusy i na 222 wozy spalinowe. Część elektryków z 222 ładuje się też podczas przerw na postój na zajezdni R1.

Odnośnie obsługi linii gdzie jeżdzą przegubowe elektryki, to już jakiś czas temu pisałem, iż obsługa tych linii powinna być mieszana i tak na co drugiej brygadzie powinny jeżdzić autobusy gazowe.



[/quote]
I będzie tak jak ze 178 i 222 z elektrykami w postaci Solbusów (-(
I podobnie jak na 116 , 128, 175 i 180 że zamiast Elektriczek jeżdżą wszelkiej maści Eco diesle, a nowe i stare gazowce spotkać można wszędzie tylko nie na TK🤔
Może by warto było zakład R11 skierować do obsługi części brygad na Trakcie wozami CNG.
[/quote]

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 lip 2021, 11:33

Jurand pisze: I będzie tak jak ze 178 i 222 z elektrykami w postaci Solbusów (-(
I podobnie jak na 116 , 128, 175 i 180 że zamiast Elektriczek jeżdżą wszelkiej maści Eco diesle, a nowe i stare gazowce spotkać można wszędzie tylko nie na TK🤔
Może by warto było zakład R11 skierować do obsługi części brygad na Trakcie wozami CNG.
Akurat na 116 Ostrobramska często wysyła gazowce oprócz elektryków.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 20 lip 2021, 12:49

fraktal pisze:
20 lip 2021, 11:33
Jurand pisze: I będzie tak jak ze 178 i 222 z elektrykami w postaci Solbusów (-(
I podobnie jak na 116 , 128, 175 i 180 że zamiast Elektriczek jeżdżą wszelkiej maści Eco diesle, a nowe i stare gazowce spotkać można wszędzie tylko nie na TK🤔
Może by warto było zakład R11 skierować do obsługi części brygad na Trakcie wozami CNG.
Akurat na 116 Ostrobramska często wysyła gazowce oprócz elektryków.
Jedyną co wychodzi z twarzą ,lecz nie zawsze 😥

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 lip 2021, 23:43

927 pisze:
19 lip 2021, 15:59
Odnośnie obsługi linii gdzie jeżdzą przegubowe elektryki, to już jakiś czas temu pisałem, iż obsługa tych linii powinna być mieszana i tak na co drugiej brygadzie powinny jeżdzić autobusy gazowe.
To by było całkowite fiasko projektu "elektryki na TK". Po to kupiono 130 nowych autobusów i sieć ładowarek żeby na połowie brygad jeździły gazowce?
Z tego co wiem, celem zakupu tych gazowców było wypuszczanie ekologicznego taboru w inne części miasta...
No chyba że to tymczasowo, do czasu uruchomienia ładowarek w Wilanowie i gdzie tam jeszcze...

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 lip 2021, 5:58

michael112 pisze:
20 lip 2021, 23:43
927 pisze:
19 lip 2021, 15:59
Odnośnie obsługi linii gdzie jeżdzą przegubowe elektryki, to już jakiś czas temu pisałem, iż obsługa tych linii powinna być mieszana i tak na co drugiej brygadzie powinny jeżdzić autobusy gazowe.
To by było całkowite fiasko projektu "elektryki na TK". Po to kupiono 130 nowych autobusów i sieć ładowarek żeby na połowie brygad jeździły gazowce?
Z tego co wiem, celem zakupu tych gazowców było wypuszczanie ekologicznego taboru w inne części miasta...
No chyba że to tymczasowo, do czasu uruchomienia ładowarek w Wilanowie i gdzie tam jeszcze...
Dobre
Uruchomienie na Wilanowie i gdzie tam jeszcze.
Te ładowarki to powinny być już gotowe przed dostawami taboru, a nie teraz kombinowanie 😥
Wóz 7100 powinien je już testować

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 21 lip 2021, 8:27

A skąd taka pewność, jak ładowarki na Wilanowie będą już działać, iż same elektryki będą jeździć ?
Przypuszczam, iż będzie jak obecnie, czyli obsada mieszana. A jak przyjdzie zima, to wìęcej spalinowców niż elektryków będzie.


Jurand pisze:
21 lip 2021, 5:58
michael112 pisze:
20 lip 2021, 23:43

To by było całkowite fiasko projektu "elektryki na TK". Po to kupiono 130 nowych autobusów i sieć ładowarek żeby na połowie brygad jeździły gazowce?
Z tego co wiem, celem zakupu tych gazowców było wypuszczanie ekologicznego taboru w inne części miasta...
No chyba że to tymczasowo, do czasu uruchomienia ładowarek w Wilanowie i gdzie tam jeszcze...

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 wrz 2021, 22:39

927 pisze:
21 lip 2021, 8:27
Przypuszczam, iż będzie jak obecnie, czyli obsada mieszana. A jak przyjdzie zima, to wìęcej spalinowców niż elektryków będzie.
Przyznam że odbieram te przewidywania z zażenowaniem. Nie wiem, gdzie by miały te elektrobusy jeździć jak nie na liniach po TK?
Obsada mieszana to przyznanie się wprost że pieniądze na zakup elektrobusów wyrzucono w błoto. I tak jest więcej autobusów niż brygad do obsadzenia, bo w międzyczasie skrócono trasę 105 na rzecz solówkowego 106.
A jeżeli autobusy zimą nie będą w stanie jeździć, to będzie kompromitacja miasta.

ODPOWIEDZ