Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 cze 2020, 22:17

Niestety to jest czarny dzień dla całej komunikacji, dla wielu lat budowania zaufania i pewnie też dla Rafała Trzaskowskiego w tym trudnym tygodniu. Ogólnie to powinien być też absolutny koniec arrivy, mimo że to wszystko trochę przypadkowe.
ŁK

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 26 cze 2020, 22:34

Tylko moje pytanie jest takie.
Jak firmy przewozowe oraz ZTM mają kontrolować czy kierowca jest na prochach?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 cze 2020, 22:36

vernalisadonis pisze:
26 cze 2020, 22:34
Tylko moje pytanie jest takie.
Jak firmy przewozowe oraz ZTM mają kontrolować czy kierowca jest na prochach?
Może warto zadać pytanie dlaczego był na prochach?
Może jest trochę prawdy w tym co wczoraj napisał Pan Walas że kierowca prosił o zostanie na rezerwie z powodu złego stanu zdrowia.
W żadnym wypadku nie usprawiedliwiam i nie popieram spożywania narkotyków (-(

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 26 cze 2020, 22:54

Łukasz pisze:
26 cze 2020, 22:17
Niestety to jest czarny dzień dla całej komunikacji, dla wielu lat budowania zaufania i pewnie też dla Rafała Trzaskowskiego w tym trudnym tygodniu. Ogólnie to powinien być też absolutny koniec arrivy, mimo że to wszystko trochę przypadkowe.
Dlaczego koniec Arrivy. Z całym szacunkiem gościu zatrudniając się u nich dostarczył wymagane świadectwo o niekaralność, aktualne badania itp. to go zatrudnili. Pracodawca trudniący się transportem i zatrudniający kierowców i tu leży błąd w przepisach KP powinien mieć za pośrednictwem Policji wgląd do historii jego uprawnień do kierowania pojazdem. To po pierwsze. Po drugie nie ma w przepisach póki co uprawnień do badania narkotestem ba nawet przepisy RODO teoretycznie zabraniają sprawdzania alkomatem przez pracodawcę. W myśl przepisów badanie alkomatem mogą przeprowadzić tylko służby do tego uprawnione w przypadku podejrzenia że pracownik jest pod wpływem pracodawca ma obowiązek wezwać policję. A że wyrywkowe kontrole są prowadzone to tylko wola kierowców i motorniczych że dmuchają dobrowolnie dla świętego spokoju.

"Pracodawca ma prawo do egzekwowania od pracowników respektowania zakazu spożywania alkoholu w miejscu pracy i nakazu stawiania się do zakładu wyłącznie w stanie trzeźwości. Weryfikacja tego może następować poprzez wykonania badania alkomatem, na które pracownik powinien wyrazić zgodę. W przypadku braku zgody badanie powinni wykonać wezwani do zakładu pracy funkcjonariusze policji.

Warunkiem przeprowadzenia badania stanu trzeźwości pracownika jest podejrzenie o jego nietrzeźwości. Zwrócić uwagę należy, że podejrzenie takie musi być uzasadnione, co oznacza, że zachowanie pracownika musi nasuwać wątpliwości co do jego trzeźwości. Natomiast stosowanie praktyki związanej z przeprowadzeniem badania trzeźwości wobec losowo wybranych pracowników co do zasady należy stanowczo odradzić, albowiem brak jest ku temu przesłanki legalizującej. Nawet jeśli pracownik wyrazi zgodę na wyrywkowe badania stanu trzeźwości, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można uznać, iż udzielona zgoda nie będzie nosiła znamion dobrowolności, a co za tym idzie będzie nieskuteczna."


Jedynie co jest legalne to blokady alkoholowe w autobusach.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 cze 2020, 23:00

Jurand pisze:
26 cze 2020, 22:36
Może warto zadać pytanie dlaczego był na prochach?
Może jest trochę prawdy w tym co wczoraj napisał Pan Walas że kierowca prosił o zostanie na rezerwie z powodu złego stanu zdrowia.
W żadnym wypadku nie usprawiedliwiam i nie popieram spożywania narkotyków (-(
Coraz więcej okoliczności pogrąża tego kierowcę. Ustalono też, że pomimo młodego wieku był w przeszłości karany aż 13 razy za wykroczenia w ruchu drogowym. :-?

A tutaj macie ciekawy artykuł dotyczący samego wypadku:
http://www.brd24.pl/wp-content/uploads/ ... ckiego.pdf

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 26 cze 2020, 23:05

No i miał też zabrane prawo jazdy na jakiś czas.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 cze 2020, 23:08

Każdy ma prawo przekraczać tyle razy, ile nie przekroczy limitu punktów karnych. Jeśli chcemy liczyć „razy”, to zlikwidujmy punkty i liczmy razy - albo zróbmy jak w Singapurze, że kolejne punkty przedłużają znowu ważność poprzednich o rok.

Na D chyba trzeba mieć chwilę prawko, 13 razy to raz na kwartał - nie jest to jakoś mega często. No ok, mam PJ i dostałem punkty 2 razy w życiu, z tego raz z wątpliwej winy, ale nawet jak zabierają prawko za 50+, to jest to ów kwartał.
ŁK

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 26 cze 2020, 23:12

Filmik który już opisywałem że lekko odbił w lewo tuż przed samym zjazdem potwierdza ashir ten dokument dlatego poszedł po absorberze prawą stroną ( NIE LEWĄ ) i wybił się do góry gdyby prędkość była mniejsza to może druga oś by nie wyszła za krawędź i w tedy by zawisł a tak cały bok wyszedł członu A za krawędź estakady i spadł na prawy bok. Gdyby szedł cały czas prosto po pasie do skrętu w prawo, lewą stroną ewentualnie zahaczył by o absorber i uderzył centralnie przodem w bariery estakady schodzącej na dół. No ale ponoć się nie znam. Dwa kierowca ciężarówki z kontenerem na śmieci który odbił lekko w lewo na lewy skrajny pas w chwili uderzenia 9931 w absorber jest jako świadek plus pomagał rannym na kilku filmikach też go widać w pomarańczowym kombinezonie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 cze 2020, 23:14

ashir pisze:
26 cze 2020, 23:00
Jurand pisze:
26 cze 2020, 22:36
Może warto zadać pytanie dlaczego był na prochach?
Może jest trochę prawdy w tym co wczoraj napisał Pan Walas że kierowca prosił o zostanie na rezerwie z powodu złego stanu zdrowia.
W żadnym wypadku nie usprawiedliwiam i nie popieram spożywania narkotyków (-(
Coraz więcej okoliczności pogrąża tego kierowcę. Ustalono też, że pomimo młodego wieku był w przeszłości karany aż 13 razy za wykroczenia w ruchu drogowym. :-?

A tutaj macie ciekawy artykuł dotyczący samego wypadku:
http://www.brd24.pl/wp-content/uploads/ ... ckiego.pdf
Trudno się nie zgodzić, kierowca pogrążył się sam, gdyby nie te ciągle wychodzące jego historie, mógłby pogrążyć pracodawcę :-k

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 cze 2020, 23:19

beni pisze:
26 cze 2020, 23:12
Filmik który już opisywałem że lekko odbił w lewo tuż przed samym zjazdem potwierdza ashir ten dokument dlatego poszedł po absorberze prawą stroną ( NIE LEWĄ ) i wybił się do góry gdyby prędkość była mniejsza to może druga oś by nie wyszła za krawędź i w tedy by zawisł a tak cały bok wyszedł członu A za krawędź estakady i spadł na prawy bok. Gdyby szedł cały czas prosto po pasie do skrętu w prawo, lewą stroną ewentualnie zahaczył by o absorber i uderzył centralnie przodem w bariery estakady schodzącej na dół. No ale ponoć się nie znam. Dwa kierowca ciężarówki z kontenerem na śmieci który odbił lekko w lewo na lewy skrajny pas w chwili uderzenia 9931 w absorber jest jako świadek plus pomagał rannym na kilku filmikach też go widać w pomarańczowym kombinezonie.
Marnujesz się w tych Tramwajach (-(
Z Twoją wiedzą powinieneś gdzie indziej pracować 8-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 cze 2020, 9:39

vernalisadonis pisze:
26 cze 2020, 22:34
Jak firmy przewozowe oraz ZTM mają kontrolować czy kierowca jest na prochach?
beni pisze:
26 cze 2020, 22:54
A że wyrywkowe kontrole są prowadzone to tylko wola kierowców i motorniczych że dmuchają dobrowolnie dla świętego spokoju.
Z powszechniejszym alkoholem jest tak, że pracodawca może chcieć skontrolować pracownika i ten nie powinien odmówić badania - bo ciężar dowodu, że się jest zdolnym do pracy, spoczywa na pracowniku, a zatem odmowa świadczy to na jego niekorzyść. I np. w mojej firmie (350+ etatów) BHPowiec ma na stanie certyfikowany alkomat, ale jakby miały być konsekwencje takiego badania, to i tak byłaby wezwana policja.
Jurand pisze:
26 cze 2020, 22:36
Może warto zadać pytanie dlaczego był na prochach?
Może jest trochę prawdy w tym co wczoraj napisał Pan Walas że kierowca prosił o zostanie na rezerwie z powodu złego stanu zdrowia.
Może mówił, że źle się czuje, bo był naćpany. To takie plotkowanie.
Należy sprawdzić, czy nie pracował też gdzie indziej - dla innego ajenta / MZA, ale tak naprawdę gdziekolwiek.
Polsatnews pisze:Uzyskaliśmy całość dokumentacji pracowniczej zarówno z ZDM,
Co ma do zatrudniania ZDM? Powiedzcie, że chodziło o ZTM.

Pamiętajmy, że to pojedynczy przypadek.
Bardziej martwi, jak policja robi akcję sprawdzania stanu technicznego i zabiera serię dowodów rejestracyjnych (kiedy ostatnio było coś takiego?).
ashir pisze:
26 cze 2020, 23:00
A tutaj macie ciekawy artykuł dotyczący samego wypadku:
http://www.brd24.pl/wp-content/uploads/ ... ckiego.pdf
Dziękuję, to wygląda znacznie profesjonalniej niż bajki b. Wynika z niego, że ten absorber powinien być na o wiele większą energię, powiedzmy 28 t x (60 km/h)^2, jeżeli miałby chronić przed tego typu wypadkiem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5476
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 cze 2020, 14:01

Najgorzej będą mieli teraz młodzi, początkujący kierowcy, bo już media huczą o zatrudnianiu kierowców bez doświadczenia. Oby wszyscy wyciągnęli z tego właściwe wnioski, że prowadzenie autobusu to nie zabawa i fotki za kierownicą. I trzeba się dobrze zastanowić, gdy ktoś się decyduje na ten zawód

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 cze 2020, 14:21

fraktal pisze:
27 cze 2020, 14:01
Najgorzej będą mieli teraz młodzi, początkujący kierowcy, bo już media huczą o zatrudnianiu kierowców bez doświadczenia. Oby wszyscy wyciągnęli z tego właściwe wnioski, że prowadzenie autobusu to nie zabawa i fotki za kierownicą. I trzeba się dobrze zastanowić, gdy ktoś się decyduje na ten zawód
To gdzie niby młodzi kierowcy mają zdobyć doświadczenie?
Kierowca był po akademii Arrivy, skoro firma zainwestowała w jego uprawnienia, to zapewnić mu musiała zatrudnienie. Pracował od maja ubiegłego roku, co miesiąc oddając firmie ratę za prawo jazdy. W ten sposób nabył doświadczenie, tylko czy rok to dużo, czy mało aby je zdobyć :-k
Jakich kierowców sobie ZTM życzy w takim razie?
Przecież wiedzieli że zarówno Arriva, jak i wszyscy inni przewożnicy (łącznie z MZA), zatrudniają kierowców prosto po kursie, a teraz nagle co, szukają kozła ofiarnego że nie wiedzieli?
Ciekawe ilu obecnie kierowców bez doświadczenia zatrudniają warszawscy przewożnicy i czy będą teraz konsekwencję, no bo skoro ZTM twierdzi że to niedopuszczalne :roll:
TW też szkolą motorkowych i co, niby gdzie mają zdobyć doświadczenie, jak nie w TW?
Emocje opadną i będzie znów to samo.
Teraz Policja z psami szuka na zajezdniach narkotyków, czy to ma sens (-(

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 cze 2020, 17:44

Czy uważacie że tylko młodzi wiekiem są bez doświadczenia??
Popatrzcie na ludzi w tramwajowych "eLkach", popatrzcie na Autosany Lider A10 różnych OSK, przewijają się tam także ludzie 45+

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 cze 2020, 18:07

:arrow:
tomstak pisze:
27 cze 2020, 17:44
Czy uważacie że tylko młodzi wiekiem są bez doświadczenia??
Popatrzcie na ludzi w tramwajowych "eLkach", popatrzcie na Autosany Lider A10 różnych OSK, przewijają się tam także ludzie 45+
Młodzi stażem to miałem na myśli.
W tym przypadku akurat kierowiec był młody zarówno wiekiem jak i stażem.

ODPOWIEDZ