Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 maja 2021, 14:36

No cóż, zatem to powtarzająca się wada oprogramowania z którym Otokar się nie uporał mimo wprowadzania aktualizacji. Ciekawe ile czasu będą odstawione.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 maja 2021, 14:50

Rozumiem, że Arriva z własnej inicjatywy postanowiła uziemić Otokary, bo na producenta nałoży karę i zrekompensuje sobie straty z powodu niewykonanych kursów? To jest jednak ajent i nie wierzę w tą szczególną troskę o bezpieczeństwo pasażerów.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 maja 2021, 15:05

ashir pisze:
25 maja 2021, 14:50
Rozumiem, że Arriva z własnej inicjatywy postanowiła uziemić Otokary, bo na producenta nałoży karę i zrekompensuje sobie straty z powodu niewykonanych kursów? To jest jednak ajent i nie wierzę w tą szczególną troskę o bezpieczeństwo pasażerów.
Obrazek
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 maja 2021, 15:14

ashir pisze:
25 maja 2021, 14:50
Rozumiem, że Arriva z własnej inicjatywy postanowiła uziemić Otokary, bo na producenta nałoży karę i zrekompensuje sobie straty z powodu niewykonanych kursów? To jest jednak ajent i nie wierzę w tą szczególną troskę o bezpieczeństwo pasażerów.
A jednak, to troska o bezpieczeństwo.
Jednak nałożenie kary i wyciągnięcie pieniędzy od producenta to nie wydaje mi się takie proste (-(

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 maja 2021, 15:24

Wiecie no, przy tak porządnej awarii jak nieprawidłowe działanie oprogramowania układu hamowania jest ryzyko np. nieprzewidzianego "skoku z wiaduktu" czy po prostu zwykłego dzwona od niewyhamowania. Decyzja naprawdę nie dziwi. W sumie tym razem trzeba przyznać plus za trzeźwość. Jakieś wnioski po poprzednich przygodach wyciągnięte.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 maja 2021, 16:35

zxcvbnm pisze:
25 maja 2021, 15:24
Wiecie no, przy tak porządnej awarii jak nieprawidłowe działanie oprogramowania układu hamowania jest ryzyko np. nieprzewidzianego "skoku z wiaduktu" czy po prostu zwykłego dzwona od niewyhamowania. Decyzja naprawdę nie dziwi. W sumie tym razem trzeba przyznać plus za trzeźwość. Jakieś wnioski po poprzednich przygodach wyciągnięte.
O jakim Ty układzie hamowania wspominasz, to nie o to tam chodzi (-X

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 maja 2021, 16:43

No jak się nie chce powiedzieć o co chodzi (skoro wykluczasz jedną z hipotez, to zakładam że wiesz), to nie ma co się dziwić spekulacjom.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 maja 2021, 16:50

Słyszałeś o czymś takim jak tajemnica zawodowa? Potwierdzam, że nie chodzi o hamulce.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 maja 2021, 16:52

Jurand pisze:
25 maja 2021, 16:35
zxcvbnm pisze:
25 maja 2021, 15:24
Wiecie no, przy tak porządnej awarii jak nieprawidłowe działanie oprogramowania układu hamowania jest ryzyko np. nieprzewidzianego "skoku z wiaduktu" czy po prostu zwykłego dzwona od niewyhamowania. Decyzja naprawdę nie dziwi. W sumie tym razem trzeba przyznać plus za trzeźwość. Jakieś wnioski po poprzednich przygodach wyciągnięte.
O jakim Ty układzie hamowania wspominasz, to nie o to tam chodzi (-X
Mówiąc szczerze, skoro pani rzecznik Arrivy udziela wypowiedzi mediom, to mogłaby się wyrażać bardziej precyzyjnie, bo usterka oprogramowania może się odnosić na przykład do informacji pasażerskiej, a wtedy argument o bezpieczeństwie pasażerów jest nieco dziwny. Dziwię się trochę, że w artykule nie dopytano, o jakie oprogramowanie chodzi.

KR88
Posty: 168
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 25 maja 2021, 17:21

Plotka głosi że drzwi się samoczynnie otwierały po zatrzymaniu pojazdu.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 maja 2021, 17:25

Jurand pisze:
25 maja 2021, 15:14
A jednak, to troska o bezpieczeństwo.
Jednak nałożenie kary i wyciągnięcie pieniędzy od producenta to nie wydaje mi się takie proste (-(
Nie takie proste, ale będzie konieczne. Skoro pojazdy są na gwarancji i z winy producenta są uziemione to z pewnością Arriva będzie się domagała odszkodowania. Ile tysięcy złotych dziennie tracą za nierealizowanie kontraktu? To nie jest instytucja charytatywna ani spółka miejska, żeby sobie pozwalać na takie asekuracyjne ruchy i straty finansowe.
fraktal pisze:
25 maja 2021, 16:52
Mówiąc szczerze, skoro pani rzecznik Arrivy udziela wypowiedzi mediom, to mogłaby się wyrażać bardziej precyzyjnie, bo usterka oprogramowania może się odnosić na przykład do informacji pasażerskiej, a wtedy argument o bezpieczeństwie pasażerów jest nieco dziwny. Dziwię się trochę, że w artykule nie dopytano, o jakie oprogramowanie chodzi.
Rzecznicy z reguły mówią ogólnie i wolą nie zdradzać szczegółów. ;)
KR88 pisze:
25 maja 2021, 17:21
Plotka głosi że drzwi się samoczynnie otwierały po zatrzymaniu pojazdu.
Byłem świadkiem takiego przypadku. :D Rzeczywiście sytuacja mogła być niebezpieczna, natomiast było to 1,5 tygodnia temu. Pytanie co się stało ostatniej nocy, że podjęto taką decyzję. Problem chyba nie pojawił się wczoraj?
alojz pisze:
25 maja 2021, 14:16
W środku nocy podjęto decyzję o wycofaniu wszystkich.
A zdarzyło się tej nocy coś szczególnego, że natychmiast wycofano wszystkie pojazdy z ruchu? Jaki by to nie był problem to wczoraj jeszcze nie występował, że mogły jeździć normalnie? A może się nasilił albo doszło do jakiegoś poważnego incydentu?

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 maja 2021, 17:45

KR88 pisze:
25 maja 2021, 17:21
Plotka głosi że drzwi się samoczynnie otwierały po zatrzymaniu pojazdu.
BINGO =D>

stołecznynocnik
Posty: 157
Rejestracja: 16 sty 2018, 18:27

Post autor: stołecznynocnik » 25 maja 2021, 17:48

To by w sumie się zgadzało, bo zdarzyło mi się jechać o 2:14 z Marysina N02 ostatnio i na Ostrobramskiej pomiędzy przystankami drzwi ot tak się otworzyły :-D :-D :-D
Operacja się udała, pacjent zmarł.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 maja 2021, 17:52

Przyznaję, dałem się wciągnąć w spekulacje i połączyłem na zasadzie syntezy usterkę oprogramowania + spekulacje o problemach z układem hamowania = awaria oprogramowania układu hamowania.
To nieźle. Ciekawe czy będą stałe przydziały zastępstw czy każdego dnia co innego. Taki stan może potrwać nawet parę miesięcy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 maja 2021, 18:00

KR88 pisze:
25 maja 2021, 17:21
Plotka głosi że drzwi się samoczynnie otwierały po zatrzymaniu pojazdu.
Dzięki, że napisałeś. Mam nadzieję, że głowy w Arrivie ci nie urwą. :)

ODPOWIEDZ