Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 lis 2022, 19:24

Jurand pisze:
14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Lektura dokumentacji którą tu podlinkowałem 2 tygodnie temu powinna dać Ci odpowiedź na to pytanie.

https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... a-lini-103

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 lis 2022, 12:36

Pomogę
Obrazek

Przy czym nie wiem czy któryś z tych warunków został już spełniony

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lis 2022, 13:12

Wygląda na to, że raczej nie.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 lis 2022, 13:38

Najbliżej chyba do punktów 5) lub 7), ale nie mam pojęcia, jakie wartości braków odnotowywano.
Przede wszystkim, nie wiem jak liczyć. Jeśli za podstawę przyjąć 25 brygad, to 40% z tego to jest 10, czyli jak zjedzie do 15 to by była podstawa. Niemniej w międzyczasie ZTM coś tam im obniżał i w ten sposób sam sobie obniża próg konieczny do rozwiązania umowy, jeśli dobrze kombinuję.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 lis 2022, 14:01

To jeszcze odpowiem na swoje pytanie odnośnie kar za brak kursów. Załącznik 4 ( https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... _umowy.pdf ), jeśli dobrze go czytam, za niewykonane kursy przyznaje ujemne punkty jakościowe i za utraty ponad 5% można dostać -5000 pkt (tabela 3.2). -5000 punktów przekłada się na redukcję całej stawki wzkm o 5% (tabela 2.4), przy czym już jeden dodatkowy stracony punkt obcina ją o zatrważające 10%. Z drugiej strony, można zyskać do 2000 za punktualność, więc tak czy tak można szeroko strzelić, że ITS ma bazową stawkę obniżoną o 4-10%. No i oczywiście nie dostaje kasy za niewykonane kursy.

Spróbuję to sobie rozrysować, ale odnoszę wrażenie, że to rozwiązanie jest trochę zbyt przyjazne dla przewoźnika, szczególnie przy dużej utracie.
I może przetarg był pisany w innym czasie i przy innych problemach, ale kompletnie nie rozumiem fetyszu certyfikacji. Wypuszczenie pojazdu bez "certyfikacji" (czyli pewnie w najmniej drastycznym przypadku, kiepskiego wizualnie albo z layoutem na tablicy przesuniętym o 5 pikseli...) kosztuje 10 tysięcy złotych za dzień, czyli w 100% odstrasza przed wypuszczeniem takiego pojazdu. Kierowca bez certyfikatu to 3 tysiące - czyli lepiej zgubić kurs, w zasadzie bez dalszych konsekwencji, niż postarać się i znaleźć kierowcę z łapanki, z korzyścią dla pasażerów.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 lis 2022, 14:28

I z karami wyszło mi mniej więcej coś takiego:

https://imgur.com/a/ipi3uIp

Przy założeniu, że karą jest procent stawki za wykonane (czyli 100%-utrata) kursy, dla wariantu w którym przewoźnik wchodzi w próg 10% i dla niemal gwarantowanego progu 5%. Przy niskich utratach przyjąłem rosnącą korektę jakościową zbliżoną do tej z tabeli czyli na poziomie 1-4%. I dla porównania 3 warianty karania za każdy utracony kurs.

KR88
Posty: 167
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 15 lis 2022, 14:43

Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów 😂)

Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 15 lis 2022, 15:02

KR88 pisze:
15 lis 2022, 14:43
Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę...

Pan M. czyli ojciec Pani M. ?
KR88 pisze:
15 lis 2022, 14:43
Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
O dziwo razie płaci i od dłuższego czasu nie widać zatorów w tej materii.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2022, 15:03

KR88 pisze:
15 lis 2022, 14:43
Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów 😂)

Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 15 lis 2022, 15:14

ashir pisze:
15 lis 2022, 15:03
KR88 pisze:
15 lis 2022, 14:43
Może gdyby na rynku był ktoś kto by zastąpił ITS to wtedy ZTM by ich pożegnał. A tak to podejrzewam, że nawet nie ma kary za niewykonane kursy , żeby tylko wypuścili cokolwiek co mają. (Wielki raban wyborców warszawskich że nie ma autobusów 😂)

Gdzieś się o uszy obiło że Panią M. rzucił Pan M. zabrał ileś kasy i wyjechał za granicę... Jak Ona teraz przędzie, płaci ZUSY pracownikom?
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?
Pan K były mąż Pani M to prezes Busnex, czyli nadal w branży i zbyt daleko nie uciekł 🤐

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2022, 22:47

Jurand pisze:
14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Nawet realizacja tylko 1/30 umowy nie spowodowała rozwiązania umowy z EEC. :lol:

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 16 lis 2022, 8:13

ashir pisze:
15 lis 2022, 22:47
Jurand pisze:
14 lis 2022, 19:03
Czy braki obsady brygad przez firmę Michalczewski w ostatnich dniach, w takich ilościach, czy to nie jest przypadkiem ten moment żeby umowę rozwiązać?
Nawet realizacja tylko 1/30 umowy nie spowodowała rozwiązania umowy z EEC. :lol:
No to były inne czasy i inne powiązania(a zwłaszcza powiązania i układziki EEC) (-(

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 lis 2022, 14:10

Coraz lepsza sytuacja w ITSie.
Dziś na 156 kursują od rana brygady 1, 3 i 5 :D :D

Edit: Brygada 4 się włączyła.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 lis 2022, 20:33

Słyszałem, że Michalczewska się szarpnęła i od początku grudnia podnosi stawkę na 26 zł/h.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 lis 2022, 16:17

Jurand pisze:
15 lis 2022, 15:14
ashir pisze:
15 lis 2022, 15:03
Chyba jak już to Pan K.? Czy mowa jednak o ojcu?
Pan K były mąż Pani M to prezes Busnex, czyli nadal w branży i zbyt daleko nie uciekł 🤐
I chyba stosunki się ociepliły bo od kilku dni na bazie na Płochocińskiej stoją nowiutkie 2 elektryczne Yutongi, zapewne czekają na dostarczenie do nowego właściciela :?:

ODPOWIEDZ