Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 26 lut 2021, 22:08

reserved pisze:
26 lut 2021, 13:55
MJ pisze:
26 lut 2021, 11:47
Ano nie. Jak zwykle przejmują się nie tym co trzeba. W Mobilisie nawet możesz być ukarany jadąc MANem w sweterku z logiem "Mobilis Group" zamiast "Mobilis". Dlatego warszawski zbiorkom wygląda jak wygląda. :D
Bardziej zabawne jest to, że jeżdżąc hybrydowym MANem muszę mieć eleganckie czarne półbuty, ale już Mercedesa bądź Solarisa mogę prowadzić w adidasach. :P
Dlatego podziwiam wszystkich kierowców ajentów.
Wymagania od czapy, a płaca i warunki gorsze.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2021, 22:13

reserved pisze:W Mobilisie zwracają za kupno obuwia, przy czym nie więcej niż 100 zł.

Ale dla mnie jest to absurdalne bo: 1. nikt butów nie widzi, a 99% pasażerów ma gdzieś co ma kierowca na nogach, 2. kierowca powinien się czuć przede wszystkim swobodnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo innym w pracy. A nie każdy dobrze się czuje w takim obuwiu. :)
To i tak dobrze, bo
pracodawca nie ma obowiązku ponoszenia kosztów ubioru pracownika, jeśli może być on wykorzystywany także w innych sytuacjach życiowych.
https://inforfk.pl/cykle-tematyczne/tre ... pracy.html


https://poradnikpracownika.pl/-kiedy-pr ... dress-code
Ponadto pracodawca może egzekwować przestrzeganie zasad ubioru zapisanych w regulaminie przez stosowanie kar takich jak obniżenie premii uznaniowej, udzielenie upomnienia lub nagany. W szczególnych sytuacjach pracodawca może zwolnic pracownika dyscyplinarnie - kiedy nieodpowiedni strój pracownika mógł zagrozić interesom firmy i wpłynąć negatywnie na jej wizerunek.
Czyli jeśli mobilis nie dostaje kasy za kurs wykonany w odpowiednim obuwiu, to jest to IMO podstawa do penalizacji.

Ale:
Ważne, aby strój służbowy był dostosowany do charakteru pracy i zajmowanego stanowiska. Powinien także powalać na swobodne poruszanie się w trakcie wykonywanej pracy.
Wszystko zatem śliskie i wszystko zależy.
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2021, 22:40

konri pisze:
26 lut 2021, 22:08
Wymagania od czapy, a płaca i warunki gorsze.
To wszystko jest coś za coś. Bo na przykład w zamian nie jesteś tylko numerkiem, a człowiekiem którego się szanuje. Jest więc inna atmosfera pracy. Można też ułożyć grafik pod siebie, o co w MZA bardzo ciężko. Są plusy i minusy. Co komu pasuje. Ale fakt, zarobki są niefajne...

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lut 2021, 22:46

Łukasz pisze:
26 lut 2021, 22:13
reserved pisze:W Mobilisie zwracają za kupno obuwia, przy czym nie więcej niż 100 zł.

Ale dla mnie jest to absurdalne bo: 1. nikt butów nie widzi, a 99% pasażerów ma gdzieś co ma kierowca na nogach, 2. kierowca powinien się czuć przede wszystkim swobodnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo innym w pracy. A nie każdy dobrze się czuje w takim obuwiu. :)
To i tak dobrze, bo
pracodawca nie ma obowiązku ponoszenia kosztów ubioru pracownika, jeśli może być on wykorzystywany także w innych sytuacjach życiowych.
Ślub może być taką sytuacją jedynie. :term:

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 28 lut 2021, 21:30

reserved pisze:
26 lut 2021, 21:47
Na jednym kontrakcie bo Mercedesy i Solarisy są ze starych kontraktów, gdzie nawet znajomości języka polskiego u kierowców nikt nie wymagał.
No coś chyba Ci się pomerdało, bo ostatni kontrakt bez znajomości języka to były U18.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 lut 2021, 22:10

marcus pisze:
28 lut 2021, 21:30
reserved pisze:
26 lut 2021, 21:47
Na jednym kontrakcie bo Mercedesy i Solarisy są ze starych kontraktów, gdzie nawet znajomości języka polskiego u kierowców nikt nie wymagał.
No coś chyba Ci się pomerdało, bo ostatni kontrakt bez znajomości języka to były U18.
Co nie oznacza że na wspomnianych przez Reserveda kontraktach nie jeżdzą Ukraińcy ze słabą znajomością języka polskiego (-(

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 lut 2021, 22:24

Powinni mieć certyfikat B1 (komunikatywny).

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 01 mar 2021, 7:13

fraktal pisze:
28 lut 2021, 22:24
Powinni mieć certyfikat B1 (komunikatywny).
No mieć to zapewne mają tylko ciekawe jak go uzyskali 🤣

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 01 mar 2021, 11:38

konri pisze:
26 lut 2021, 22:08
Wymagania od czapy, a płaca i warunki gorsze.
Jeżeli schludny ubiór, bycie miłym dla pasażera czy informowanie niewidomych to wymagania od czapy :roll:

Płaca to oczywistość, ale warunki to według mnie dyskusyjne. Wyposażenie pojazdów o wiele lepsze, procedury techniczne również, pakiety socjalne chyba ciekawsze (nie wiem co MZA rozumie przez opiekę medyczną - może ktoś z obecnych tu drajwerów napisze). Różnica dla MZA to na pewno fakt, że co do toalet zakładają, że muszą być na każdym krańcu, a nie tylko na jednym (no ale z tego korzystają też ajenci mający umowy z MZA). Nie wiem co tu jeszcze o warunkach można powiedzieć, no ale to dość szerokie pojęcie.

Szczególnie dla kogoś kto korzysta regularnie z lekarzy specjalistów możliwość korzystania z lekarza takiego Polmedu w Mobilisie czy PZU w Arriva to jednak też jest konretna kasa.

W każdym razie co do obuwia - według umów ma być czarne, i nie może być typu sportowego. Łatwe, proste i jednocześnie wygodne dla kierowcy. No chyba, że ktoś jest Sebkiem który lubi chodzic w maratonach. Wtedy warto zastanowić się nad zmianą pracy.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 01 mar 2021, 15:24

Snake.Griffin pisze:
01 mar 2021, 11:38
W każdym razie co do obuwia - według umów ma być czarne, i nie może być typu sportowego. Łatwe, proste i jednocześnie wygodne dla kierowcy. No chyba, że ktoś jest Sebkiem który lubi chodzic w maratonach. Wtedy warto zastanowić się nad zmianą pracy.
Jako pasażerowi ważniejsze jest dla mnie aby kierowca bezpiecznie prowadził auto niż to czy ma czarne, niesportowe buty. A jako kierowca nie wyobrażam sobie jazdy w butach innych niż sportowe.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 01 mar 2021, 16:06

Jurand pisze:
01 mar 2021, 7:13
fraktal pisze:
28 lut 2021, 22:24
Powinni mieć certyfikat B1 (komunikatywny).
No mieć to zapewne mają tylko ciekawe jak go uzyskali 🤣
Testy kompetencji przeprowadza ZTM, więc skoro mają certyfikat, to znaczy że znajomość języka jest zgodna z wymaganiami Najwspanialszego Organizatora™.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 02 mar 2021, 1:26

Snake.Griffin pisze:
01 mar 2021, 11:38
konri pisze:
26 lut 2021, 22:08
Wymagania od czapy, a płaca i warunki gorsze.
Jeżeli schludny ubiór, bycie miłym dla pasażera czy informowanie niewidomych to wymagania od czapy :roll:
Tak, wymaganie czarnych lakierków jest od czapy.
Pasażerom zależy na tym, żeby autobus był na czas, kierowca jechał płynnie i było w nim ciepło zimą/chłodno latem.
Nikogo poza ZTM-em nie interesuje jakimi butami kierowca wciska dwa pedały.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 mar 2021, 9:52

marcus pisze:
01 mar 2021, 16:06
Jurand pisze:
01 mar 2021, 7:13

No mieć to zapewne mają tylko ciekawe jak go uzyskali 🤣
Testy kompetencji przeprowadza ZTM, więc skoro mają certyfikat, to znaczy że znajomość języka jest zgodna z wymaganiami Najwspanialszego Organizatora™.
ZTM nie przeprowadza (już) testów kompetencji językowych. Nie wiedzą tego u Najwspanialszego Operatora?

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 02 mar 2021, 10:02

konri pisze:
02 mar 2021, 1:26
Snake.Griffin pisze:
01 mar 2021, 11:38

Jeżeli schludny ubiór, bycie miłym dla pasażera czy informowanie niewidomych to wymagania od czapy :roll:
Tak, wymaganie czarnych lakierków jest od czapy.
Pasażerom zależy na tym, żeby autobus był na czas, kierowca jechał płynnie i było w nim ciepło zimą/chłodno latem.
Nikogo poza ZTM-em nie interesuje jakimi butami kierowca wciska dwa pedały.
Polecam trampki Nike SB w kolorze granatowym. Idealne, wygodne.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 mar 2021, 12:50

Ktoś może wie co się dziś dzieje w Wołominie, że wszystkie L-ki (L35, L36, L37, L38) mają problemy z kursowaniem? Jakaś kontrola ITD czy co, że tyle utrudnień jednocześnie :-k

ODPOWIEDZ