Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 31 paź 2022, 0:35

zxcvbnm pisze:
30 paź 2022, 21:33
Wchodzi w grę wogóle np. przeniesienie wozów i kierowców do Grodzia, czy w takiej ewentualności musi być nowy przetarg?
Kierowcy się mogą przenieść, gdzie chcą, ale wozów przenieść nie można nigdzie, bo to nie miasto jest ich właścicielem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 paź 2022, 2:53

MJ pisze:
30 paź 2022, 21:05
pawcio pisze:
30 paź 2022, 14:05
Znasz linię solówkowe o wysokich częstotliwościach?
Nie jest to co prawda co 5 minut, ale jest kilka linii które spełniają jeden i/lub drugi wymóg np. 118, 123, 179, 226 czy 338.
fraktal pisze:
30 paź 2022, 20:41
Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.
Obecnie zerwanie kontraktu to byłaby najgorsza opcja. W MZA są dni że brakuje po 10 kierowców na zmianę, a co dopiero nagle zorganizować 20 u wszystkich przewoźników gdzie każdy chyba teraz ma zmniejszony plan. Wydaje mi się że ZTM wychodzi z założenia z którego ja też bym wychodził, że lepiej mieć takiego przewoźnika który nie wyjedzie pełnym planem ale czymś tam wyjedzie (a może w jakieś dni i pełnym). Niż nagle pozbywać się go i szukać zastępstwa gdzie u każdego są braki.
Przykłady z innych miast pokazują, że chaos (jeżeli w ogóle) występuje tylko w pierwszych dniach. Później jest już tylko lepiej. Myślisz, że Olsztyn płacze po KDD, a Lublin po PKS Zielona Góra i Warbusie? Ciekawym przykładem był też Irex jeżdżący po całej bydgoskiej sieci, w związku ze strajkiem w MZK. Oczywiście na początku siatka połączeń była mocno zredukowana, ale z dnia na dzień uzupełniana o kolejne kursy, tabor oraz kierowców ściąganych z całej Polski. My mamy o tyle łatwiej, że w skali całej sieci działalność Michalczewskiego jest pomijalna. I nie, nie realizuje pełnego planu nawet w weekendy, choć ma tylko 13 brygad, a w DP jest tylko gorzej. To czego mi brakuje to inicjatywy po stronie organizatora, wzorem rzeszowskiego ZTM, gdzie MPK w piątek musi już podać na cały kolejny tydzień ilu kierowców brakuje, a listę niezrealizowanych kursów wybiera organizator, a nie przewoźnik i są niezmienne, a nie jak u nas, codziennie inne brygady i linie. Co więcej MPK musiało wskazać jakie działania podjęło w celu rozwiązania problemów kadrowych i w jakim terminie rozwiążą całkowicie problem. Czy pani prezes Michalczewska też co tydzień jest pytana jakie działania podjęła w celu zapewnienia pełnej obsługi brygadowej i w jakim terminie zacznie realizować wszystkie kursy, a jeżeli nie to dlaczego?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 31 paź 2022, 10:12

Ashir ma rację. Te 20 brygad jest pomijalne w skali całej sieci. Brakuje inicjatywy albo w ogóle chęci po stronie ZTM do rozwiązania problemu. Skoro ITS obsługuje raptem 20 brygad, to można dać mu do obsługi po jednej brygadzie na 20 różnych liniach. Jeśli nie wyjedzie jedna brygada na 6-12 obsługujących daną linię będzie to mniejszy problem niż gdy wyjeżdżają 2 z 6. Ale "niedasie".
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 31 paź 2022, 10:44

kocur pisze:
31 paź 2022, 10:12
Ashir ma rację. Te 20 brygad jest pomijalne w skali całej sieci. Brakuje inicjatywy albo w ogóle chęci po stronie ZTM do rozwiązania problemu. Skoro ITS obsługuje raptem 20 brygad, to można dać mu do obsługi po jednej brygadzie na 20 różnych liniach. Jeśli nie wyjedzie jedna brygada na 6-12 obsługujących daną linię będzie to mniejszy problem niż gdy wyjeżdżają 2 z 6. Ale "niedasie".
Pytanie, czy braki w realizacji kursów to rzeczywiście aż taki problem. To, że się wozy nie pokazują w aplikacji - a na tym część userów bazuje - nie znaczy, że ich fizycznie nie ma na mieście. Na przykład w czerwcu notorycznie nie wszystkie wozy Michalczewskiego na 110 się pokazywały, ale normalnie jeździły na mieście. Na razie mamy tylko opis poniedziałkowej sytuacji podany przez ashira. A tak to zazwyczaj jeśli nawet wóz nie wyjeżdża, są zastępstwa. Nawiasem mówiąc, ciekawe, że na takich brygadach, jak 705+110 czy 736 praktycznie nigdy nie było zastępstwa - a startują one praktycznie spod zajezdni.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 paź 2022, 12:03

Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego na 110, 705 i 736 nie zdarzają się zastępstwa? Otóż te brygady robią najwięcej kilometrów.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 31 paź 2022, 12:20

To chyba oczywiste że jeśli operator, a nie organizator, wybiera która brygada zostanie bez obsady, to wybierze tę najmniej opłacalną, a więc z najmniejszą liczbą km.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 03 lis 2022, 12:45

fraktal pisze:
31 paź 2022, 0:35
zxcvbnm pisze:
30 paź 2022, 21:33
Wchodzi w grę wogóle np. przeniesienie wozów i kierowców do Grodzia, czy w takiej ewentualności musi być nowy przetarg?
Kierowcy się mogą przenieść, gdzie chcą, ale wozów przenieść nie można nigdzie, bo to nie miasto jest ich właścicielem.
Szpiegowska informacja od kierowcy ITS
Ponoć stacja benzynowa Michalczewskiego z końcem pażdziernika została zamknięta.
Firma Avia która miała ajencie się wycofała i ponoć ma być inny ajent na Płochocińskiej 33

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 lis 2022, 22:45

To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 lis 2022, 22:59

^^ Arriva =/= Avia

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 03 lis 2022, 23:14

michael112 pisze:
03 lis 2022, 22:45
To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
PGNiG przy Kasprzaka.

Właśnie widziałem ostatnio rano pędzącą tam Scanie, ale to przypuszczałem raczej, że chodzi o awarię ich stacji
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 lis 2022, 23:45

alojz pisze:
03 lis 2022, 22:59
^^ Arriva =/= Avia
Byłem przekonany że to literówka.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 lis 2022, 5:35

michael112 pisze:
03 lis 2022, 22:45
To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
Chodzi o zewnętrzną/ogólno dostępną stację benzynową #-o
Arriva tankuje się wewnątrz bazy i stacja jest własnością firmy Michalczewski, podobnie jak ta zewnętrzna, tyle że tam była pod szyldem firmy Avia

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lis 2022, 19:29

Kontynuuję z sąsiedniego wątku:
px33 pisze:
04 lis 2022, 18:52
Akurat Mobilis i tak nie ma złej stawki, wypuszcza Conecta za 9,45 zł/wzkm, a taka Arriva za przegubowe gazowce dostaje jedynie 8,15 zł/wzkm. Dla porównania, MZA jeździ za 10,82.
A to uwzględnia waloryzacje? Bo odnoszę wrażenie że w dzisiejszym klimacie, a już szczególnie przy gazowcach, waloryzacja jest istotnym parametrem.
alojz pisze:
04 lis 2022, 19:08
Uwzględnia. W marcu Arriva jeździła za 7,45 zł/km, Mobilis za 8,58 zł/km (to są stawki netto).
ZTM opublikował zaktualizowane stawki, zwaloryzowane nadzwyczajnie z powodu wzrostu cen.
W trzecim kwartale przegubowa Arriva jeździła za 10,21 zł/km, a przegubowy Mobilis za 11,13 zł/km netto.
Stawka Michalczewskiego wzrosła najbardziej, aż do 10,12 zł/km

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 08 lis 2022, 23:23

alojz pisze:
08 lis 2022, 19:29
Kontynuuję z sąsiedniego wątku:
px33 pisze:
04 lis 2022, 18:52

A to uwzględnia waloryzacje? Bo odnoszę wrażenie że w dzisiejszym klimacie, a już szczególnie przy gazowcach, waloryzacja jest istotnym parametrem.
alojz pisze:
04 lis 2022, 19:08
Uwzględnia. W marcu Arriva jeździła za 7,45 zł/km, Mobilis za 8,58 zł/km (to są stawki netto).
ZTM opublikował zaktualizowane stawki, zwaloryzowane nadzwyczajnie z powodu wzrostu cen.
W trzecim kwartale przegubowa Arriva jeździła za 10,21 zł/km, a przegubowy Mobilis za 11,13 zł/km netto.
Stawka Michalczewskiego wzrosła najbardziej, aż do 10,12 zł/km
Dobrze rozumiem, że Mobilis jeździ przegubami za większą stawkę niż MZA?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 lis 2022, 0:27

Nie, MZA też miało waloryzację stawki.

ODPOWIEDZ