Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Jeżeli przewoźnik nie jest w stanie zapewnić godziwych zarobków dla pracowników, to nie powinno być dla niego miejsca na rynku. Braki kadrowe nie są jak widać tymczasowe, a ich przyczyna jest dobrze znana, tylko w dyskusji zupełnie pominięta.
To wciąż zaskakujące, że bardziej opłaca im się płacić kary za utracone kursy (nie wiem jaką wysokość mają na tych kontraktach ale pewnie nie są niskie) niż stanąć na rzęsach żeby ogarnąć sobie kierowców, którzy by wykonali te kursy. Jakieś koszty stałe i tak ponoszą (autobusów, bazy), więc niewykonanie kursów raczej uszczupla niż powiększa ich budżet.
Dla mnie to największym absurdem jest podział brygad. Skoro już od dawna wiadomo, że jest to niepewny przewoźnik, to powinien dostać maksymalnie po 2-3 brygady (zamiast wszystkich) na liniach o dużej częstotliwości które są pokrywalne przez inne linie albo można wybrać alternatywne trasy dojazdu do celu. Obecnie to jest kpina z pasażerów dojeżdżających z osiedli z których nie mają innej opcji jak na przykład Białołęka Dworska w przypadku 152 czy chociażby miejscowości położonych wzdłuż trasy 736. Ktoś kto decyduje o podziałach powinien już dawno dostać ostro po tyłku i najlepiej codziennie dojeżdżać sobie takim 152 do pracy czy innych miejsc.ashir pisze: ↑24 paź 2022, 20:43Tak.
Aktualna obsługa:
DP - 21 brygad w zmianie A i 22 brygady w zmianie B
5/110; 71, 72/705+110+705
1, 2, 3, 4, 05, 06/152
1, 2, 3, 4, 05, 06/212
1, 2, 3, 4, 06, 07(B)/226
1/736
DŚ - 13 brygad
1, 2, 3, 4/152
1, 2, 3, 4, 5/156
1, 2, 3, 4/212
Noc - 2 brygady
1/N14; 124/N64+N14
(...)
Znasz linię solówkowe o wysokich częstotliwościach?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Np. 179 i niech dojeżdża z Płochocińskiej.
Tak to niestety bywa, gdy o wygranej w przetargu decyduje najniższa cena - oferenci czasem źle szacują stawki i tak jest w wielu branżach usługowych.px33 pisze: ↑28 paź 2022, 13:57To wciąż zaskakujące, że bardziej opłaca im się płacić kary za utracone kursy (nie wiem jaką wysokość mają na tych kontraktach ale pewnie nie są niskie) niż stanąć na rzęsach żeby ogarnąć sobie kierowców, którzy by wykonali te kursy. Jakieś koszty stałe i tak ponoszą (autobusów, bazy), więc niewykonanie kursów raczej uszczupla niż powiększa ich budżet.
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?
Ciekawa sugetia. Dlaczego ZTM miałby ponosić jakiekolwiek konsekwencje rozwiązania umowy - uzasadnionego, zgodnego z jej zapisami?
Dokumentacja przetargowa jest wciąż dostępna:
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... a-lini-103
Dokumentacja przetargowa jest wciąż dostępna:
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... a-lini-103
Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.michael112 pisze: ↑30 paź 2022, 19:24Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?
A za ile wg Ciebie miałby Mobilis jeździć? Za mniej, czy za więcej?
Michalczewski ma obecnie stawkę 7,35 zł/km netto.
Mobilis hybrydowy - 8,87 zł/km netto.
Michalczewski ma obecnie stawkę 7,35 zł/km netto.
Mobilis hybrydowy - 8,87 zł/km netto.
Nie jest to co prawda co 5 minut, ale jest kilka linii które spełniają jeden i/lub drugi wymóg np. 118, 123, 179, 226 czy 338.
Obecnie zerwanie kontraktu to byłaby najgorsza opcja. W MZA są dni że brakuje po 10 kierowców na zmianę, a co dopiero nagle zorganizować 20 u wszystkich przewoźników gdzie każdy chyba teraz ma zmniejszony plan. Wydaje mi się że ZTM wychodzi z założenia z którego ja też bym wychodził, że lepiej mieć takiego przewoźnika który nie wyjedzie pełnym planem ale czymś tam wyjedzie (a może w jakieś dni i pełnym). Niż nagle pozbywać się go i szukać zastępstwa gdzie u każdego są braki.fraktal pisze: ↑30 paź 2022, 20:41Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.michael112 pisze: ↑30 paź 2022, 19:24Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?
U mnie w firmie jest tak, że jak jest jakaś sytuacja nagła, której trzeba zaradzić, wtedy nie obowiązują stawki kontraktowe za usługę, tylko możemy podać teoretycznie dowolną cenę - oczywiście taką, która będzie do zaakceptowania przez klienta, chyba że czegoś nie chcemy wykonać, wtedy daje się cenę zaporową. Podobnie może być w przypadku wykonywania usługi ponad plan - w końcu potrzeba na przykład dodatkowych kierowców, którym trzeba zapłacić na przykład za nadgodziny.
Ale ewentualne rozwiązanie umowy z Michalczewskim nie będzie sytuacją nagłą, a zaplanowaną. Póki co, nie ma chyba do tego podstaw.
Wchodzi w grę wogóle np. przeniesienie wozów i kierowców do Grodzia, czy w takiej ewentualności musi być nowy przetarg?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2