Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sty 2022, 9:19

Wciąż to może być bardziej opłacalne niż zerwanie kontraktu. Szczególnie że takie coś może mieć też konsekwencje formalne przy kolejnych przetargach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jurand
Posty: 1063
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 sty 2022, 9:34

pawcio pisze:
30 sty 2022, 9:19
Wciąż to może być bardziej opłacalne niż zerwanie kontraktu. Szczególnie że takie coś może mieć też konsekwencje formalne przy kolejnych przetargach.
Z całą pewnością
Umowa z ZTM to raz, a umowa z właścicielami zajezdni, to drugi gwózdz do trumny w przypadku zerwania kontraktu.
Do tego zapewne zamknięta furtka w przyszłych kontraktach (-(

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 sty 2022, 9:39

No i co zrobić z Autobusami, myślę że producent też się zabezpieczył na taką ewentualność. A jak Arriva je po prostu kupiła to może być strata na sprzedaży.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 sty 2022, 9:47

I rozumiem, że jakby kontrakty były długotrwale na minusie to Arriva siedziałaby cicho? Pamiętam jaki dym robił Warbus w Lublinie w sprawie waloryzacji stawki za wzkm.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 sty 2022, 10:15

Większe firmy mogą sobie pozwolić na dopłacanie do kontraktu by zostać na rynku.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 sty 2022, 10:15

Porządna niemiecka firma. Wygrała kontrakt i dotrzymuje umowy zgodnie z kontraktem. A nie polski prywaciarz, co bierze przetargi po zaniżonych cenach, a później stara się ratować.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 sty 2022, 10:53

Flash8222 pisze:
30 sty 2022, 10:15
Większe firmy mogą sobie pozwolić na dopłacanie do kontraktu by zostać na rynku.
Z rynku w Polsce to się raczej Arriva zwija.

Jurand
Posty: 1063
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 sty 2022, 11:40

ashir pisze:
30 sty 2022, 10:53
Flash8222 pisze:
30 sty 2022, 10:15
Większe firmy mogą sobie pozwolić na dopłacanie do kontraktu by zostać na rynku.
Z rynku w Polsce to się raczej Arriva zwija.
Ponoć Arriva dala teraz solidne podwyżki swoim pracownikom, zarówno kierowcom, jak i mechanikom, jak i kadrze kierowniczej, więc raczej grudniowe braki kadrowe wśród kierowców dały do myślenia i kontrakty mimo nie opłacalnych/słabo opłacalnych będą dociągnięte do końca ich umów =D>

Jurand
Posty: 1063
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 sty 2022, 11:43

KR88 pisze:
29 sty 2022, 9:37
Konkretów nie mam, tyle co zasłyszałem. Może to być równie dobrze plotka. Trzeba by się przejechać w okolice Chełmżyńskiej czy gdzie to jest i zrobić rozeznanie 😬
Przejeżdzałem dziś Chełmżyńską i melduję że oprócz nowo powstałego centrum logistycznego i kilku baz transportowych dla ciężarówek i sprzętu budowlanego, śladów nowo powstawanej zajezdni dla autobusów nie stwierdziłem :idea:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 sty 2022, 19:45

Flash8222 pisze:
30 sty 2022, 10:15
Większe firmy mogą sobie pozwolić na dopłacanie do kontraktu by zostać na rynku.
Ale w jakim celu zostać na rynku?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 31 sty 2022, 0:15

Żeby mieć nadzieję na przyszłe zyski :P

Wciąż, jeśli Arriva jeździ za podobne stawki jak inne firmy, dzięki skali działalności powinna być w stanie optymalizować koszty (i być może też zarządzać ludźmi) lepiej niż mniejsi przewoźnicy i pomimo tego osiąga gorsze wyniki niż konkurencja, to coś tu prawdopodobnie nie gra. Być może to pech (kierowca spadający z mostu, autobusy z wadliwym działaniem drzwi), może zbyt słaba umiejętność januszowania (chociaż przecież też łapali kierowców na kursy i spłatę przy pracy za niskie stawki), a może po prostu warszawski rynek rządzi się swoimi prawami?

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 31 sty 2022, 7:50

px33 pisze:
31 sty 2022, 0:15
Żeby mieć nadzieję na przyszłe zyski :P

Wciąż, jeśli Arriva jeździ za podobne stawki jak inne firmy, dzięki skali działalności powinna być w stanie optymalizować koszty (i być może też zarządzać ludźmi) lepiej niż mniejsi przewoźnicy i pomimo tego osiąga gorsze wyniki niż konkurencja, to coś tu prawdopodobnie nie gra. Być może to pech (kierowca spadający z mostu, autobusy z wadliwym działaniem drzwi), może zbyt słaba umiejętność januszowania (chociaż przecież też łapali kierowców na kursy i spłatę przy pracy za niskie stawki), a może po prostu warszawski rynek rządzi się swoimi prawami?
Wiesz jaka jest marża na takich przewozach? Ze 2-3%, jeden niedoszacowany element i kontrakt jest nie opłacalny. Także podobna stawka może nie wystarczać. Już przy którymś z przetargów był wywiad z prezesem Arrivy w którym on mówił, że ma takie doświadczenie, że ZTM zwykle zleca większą pracę przewozową niż jest zapisana jako średnia. Pewnie się przeliczył i potencjalny zysk zmienił się w stratę.
Już nie mówiąc o tym, że taki Mobilis może mieć kupę sprzętu który już się zamortyzował i nie wlicza się go w koszty, przez co kontrakty są dla niego bardziej opłacalne.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 31 sty 2022, 9:01

Czy ktoś nadzoruje linię L39? Prawie już codziennie odwoływane są kursy, taka sytuacja trwa już od kilku miesięcy, Sądziłem, że tak nierzetelny operator (PKS Polonus) nie wygra kolejnego przetargu, jednak wygrał i znowu odwołuje kursy, (w czwatrek, piątek, dzisiaj), czy ktoś nad tym panuje?
mietek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sty 2022, 9:18

alojz pisze:
28 sty 2022, 19:06
ZTM opublikował plan przetargów. W marcu ma zostać ogłoszone postępowanie na obsługę linii (patrząc na kwotę zamówienia - 100 brygad).
https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 8_01_P.pdf
Czy pamiętasz jakiej wartości był poprzedni tego typu przetarg?

Awatar użytkownika
8239
Posty: 996
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 31 sty 2022, 10:40

Trzeba by porównać z dokumentacją przetargową zamówień, które zgarnął mobilis na Mercedesy i solarisy 9-metrowe i zobaczyć jakiej wartości wówczas były. Z tego co kojarzę te obie umowy kończą się pod koniec 2023 roku i trzeba by je czymś zastąpić.

ODPOWIEDZ