Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2202
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 lip 2020, 0:36

To jest raczej zagranie związane z wyborami, żeby TVPis i inne związane z nimi media przestały naskakiwać na Trzaskowskiego, że „w Warszawie jeździ niemiecki przewoźnik z ćpunami za kierownicą” i on nic z tym nie robi. Także po wyborach wznowią kontrakt, a przez te 4-5 dni to „jakoś to będzie”. Wspomaganie się Scaniami z Grodzia czy innymi okolicznymi PKSami może się zdarzyć, ale w momencie zerwania kontraktu.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lip 2020, 5:34

SławekM pisze:
07 lip 2020, 23:05
fraktal pisze:
07 lip 2020, 23:00
I kto nim pojedzie? Przecież są wakacje, urlopy....
No jak to kto. Rezerwowi co siedzą na zajezdniach... Takie luźne dywagacje, że ok. 20 brygad może uda się obsadzić. Ale ok. 100 setki już nie. Chyba, że zobaczymy stado Minibusów, Bagsów, Stalków, PKSów (PKS Grójec jest moim mocnym kandydatem!). Ogólnie jest wielka niewiadoma. Miasto PR-owo mówi, że obsłuża go inni przewoźnicy (i tu można się czepnąć, inni znaczy pozostali na sieci WTP, czy inni znaczy z łapanki?), a na razie jesteśmy w wielkiej niewiadomej. My wiemy co Arriva obsługuje, pasażerowie jutro się mocno zdziwią czemu autobusu nie ma.
Takie posty pisze osoba która ma dostęp do danych z ZTMu... Litości... MZA wyjechało za Arrive kosztem dodatków które zostały zawieszone.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 lip 2020, 6:28

Flash8222 pisze:
08 lip 2020, 5:34
SławekM pisze:
07 lip 2020, 23:05


No jak to kto. Rezerwowi co siedzą na zajezdniach... Takie luźne dywagacje, że ok. 20 brygad może uda się obsadzić. Ale ok. 100 setki już nie. Chyba, że zobaczymy stado Minibusów, Bagsów, Stalków, PKSów (PKS Grójec jest moim mocnym kandydatem!). Ogólnie jest wielka niewiadoma. Miasto PR-owo mówi, że obsłuża go inni przewoźnicy (i tu można się czepnąć, inni znaczy pozostali na sieci WTP, czy inni znaczy z łapanki?), a na razie jesteśmy w wielkiej niewiadomej. My wiemy co Arriva obsługuje, pasażerowie jutro się mocno zdziwią czemu autobusu nie ma.
Takie posty pisze osoba która ma dostęp do danych z ZTMu... Litości... MZA wyjechało za Arrive kosztem dodatków które zostały zawieszone.
Nie muszę być takim jasnowidzem jak Ty. Ale scenariusz z tzw. "turystykami", teoretycznie byłby możliwy. Jak już się czepiamy, to nie wszystkie dodatki zawieszono.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 lip 2020, 8:26

Ma ktoś listę linii, które (do wczoraj) obsługiwała Arriva? ewentualnie jak ktoś widział luki w kursach.
Rzecznik ZTM mówi że zabrakło im około 80 brygad, mi na razie nie udało się zauważyć na realbusie luk, ale z pewnością coś przegapiłem.
Update: luki są, ale na bardzo wielu liniach, nawet tych na codzień nie obsługiwanych przez Arrivę, głównie w dodatkach.
Ciekawe, czy ludzie to zauważą i czy jest tłok.

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 08 lip 2020, 8:36

michael112 pisze:
08 lip 2020, 8:26
Ma ktoś listę linii, które (do wczoraj) obsługiwała Arriva? ewentualnie jak ktoś widział luki w kursach.
Rzecznik ZTM mówi że zabrakło im około 80 brygad, mi na razie nie udało się zauważyć na realbusie luk, ale z pewnością coś przegapiłem.
Update: luki są, ale na bardzo wielu liniach, nawet tych na codzień nie obsługiwanych przez Arrivę, głównie w dodatkach.
Ciekawe, czy ludzie to zauważą i czy jest tłok.
Bo zostały zawieszone dodatki na rzecz zastępstw za Arrive.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lip 2020, 8:50

MJ pisze:
08 lip 2020, 0:36
To jest raczej zagranie związane z wyborami, żeby TVPis i inne związane z nimi media przestały naskakiwać na Trzaskowskiego, że „w Warszawie jeździ niemiecki przewoźnik z ćpunami za kierownicą” i on nic z tym nie robi.
Nie róbmy też z Arrivy świętej firmy, tam niestety zdarzały się dziwne akcje na przykład z czasem pracy i brakiem wymaganego odpoczynku. Firmy mi w ogóle nie żal, szkoda mi tylko kierowców, którzy sumiennie wykonywali swoją pracę, a teraz to wszystko uderza także w nich.

Przy okazji okazało się, że MZA może wystawić na 503 elektryki bez marudzenia, gdy z nie ma rezerwowych wozów.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 08 lip 2020, 10:22

Kolej potrafi "na już" załatwić zapociągi. Może najwyższy czas w tym trybie pozyskać dodatkowych kilkanaście autobusów na przykład jako podwykonawstwo KM albo SKM. ZTM za wszelką cenę będzie się bronił wysłania autobusów bez niskiej podłogi i wyświetlaczy ale czy w takich okolicznościach ma to jakiś sens?

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 08 lip 2020, 10:28

Są wakacje, rozkłady są pocięte, w kraju jest bardzo dużo wolnych niskopodłogowych autobusów z wyświetaczami. Pozostaje pytanie czy jest ktokolwiek zdolny do dogadania się z miejskimi przewoźnikami z różnych miast w sprawie wypożyczenia autobusów (co już wydaje się kosmicznie trudne) i także zapewnienia kierowców.
Zabawne byłoby to, że gdyby udało się coś takiego zrealizować, zapewne duża część z tych kierowców to byliby kierowcy z Arrivy i ZTM płaciłby wysoką, awaryjną stawkę za pracę kierowców, których chciał się pozbyc.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 08 lip 2020, 10:32

lublin42 pisze:
08 lip 2020, 10:22
Kolej potrafi "na już" załatwić zapociągi. Może najwyższy czas w tym trybie pozyskać dodatkowych kilkanaście autobusów na przykład jako podwykonawstwo KM albo SKM. ZTM za wszelką cenę będzie się bronił wysłania autobusów bez niskiej podłogi i wyświetlaczy ale czy w takich okolicznościach ma to jakiś sens?
Rzeczywiście zapociągi gdzie dziadtransy ciągają kierowców za kółkiem 15 godzin dziennie, płacąc pod stołem albo minimalną (większość dogadana jest na dniówki), i nawet obecność konduktora nie przeszkadza w wydmuchaniu 1,5 promila (jak ostatnio pod Hajnówką) to dobry przykład :)

Paweł D.
Posty: 5251
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 lip 2020, 10:43

Ale jaka kolej? Ile razy wstrzymany był ruch na linii sochaczewskiej to żaden "za pociąg" nie był uruchomiony. Chyba że to "na już" to planowane wcześniej wyłączenie ruchu.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 625
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 08 lip 2020, 11:46

px33 pisze:
08 lip 2020, 10:28
Są wakacje, rozkłady są pocięte, w kraju jest bardzo dużo wolnych niskopodłogowych autobusów z wyświetaczami. Pozostaje pytanie czy jest ktokolwiek zdolny do dogadania się z miejskimi przewoźnikami z różnych miast w sprawie wypożyczenia autobusów (co już wydaje się kosmicznie trudne) i także zapewnienia kierowców.
(...)
Pierwszy zgrzyt w tej sytuacji to system biletowy, ale jak się uprze to to może być akurat ostatni z problemów ZTMu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

karollowegrzyn
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37

Post autor: karollowegrzyn » 08 lip 2020, 12:15

A ja chciałbym aby wrzucili na jakieś linie Ikarusy, wspomnienia :). Współczucia dla normalnych kierowców Arrivy. Nie dość, że im obcięli pensję to teraz jeszcze to...

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 08 lip 2020, 13:26

Obydwaj naćpani kierowcy mają poniżej 30 lat. Z kolei ZTM wiedząc, że zawieszając umowę z Arrivą musi zastąpić aż tyle brygad, mógł jednak ograniczyć zawieszenie umowy w ten sposób, aby autobusy mogły prowadzić tylko osoby w wieku powyżej 30 lat. Ograniczyłoby to dzisiejsze problemy z taborem.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 lip 2020, 13:30

szparag pisze:
08 lip 2020, 13:26
Obydwaj naćpani kierowcy mają poniżej 30 lat. Z kolei ZTM wiedząc, że zawieszając umowę z Arrivą musi zastąpić aż tyle brygad, mógł jednak ograniczyć zawieszenie umowy w ten sposób, aby autobusy mogły prowadzić tylko osoby w wieku powyżej 30 lat. Ograniczyłoby to dzisiejsze problemy z taborem.
Zejdz na ziemię Chłopie, co Ty za dyrdymały wypisujesz (-(

Paweł D.
Posty: 5251
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 lip 2020, 13:56

Prawo zakazuje dyskryminacji ze względu na wiek. Albo masz uprawnienia albo nie.

ODPOWIEDZ