Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 paź 2022, 13:53

Jeżeli przewoźnik nie jest w stanie zapewnić godziwych zarobków dla pracowników, to nie powinno być dla niego miejsca na rynku. Braki kadrowe nie są jak widać tymczasowe, a ich przyczyna jest dobrze znana, tylko w dyskusji zupełnie pominięta.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 paź 2022, 13:57

To wciąż zaskakujące, że bardziej opłaca im się płacić kary za utracone kursy (nie wiem jaką wysokość mają na tych kontraktach ale pewnie nie są niskie) niż stanąć na rzęsach żeby ogarnąć sobie kierowców, którzy by wykonali te kursy. Jakieś koszty stałe i tak ponoszą (autobusów, bazy), więc niewykonanie kursów raczej uszczupla niż powiększa ich budżet.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 30 paź 2022, 12:54

ashir pisze:
24 paź 2022, 20:43
Tak.

Aktualna obsługa:
DP - 21 brygad w zmianie A i 22 brygady w zmianie B
:arrow: 5/110; 71, 72/705+110+705
:arrow: 1, 2, 3, 4, 05, 06/152
:arrow: 1, 2, 3, 4, 05, 06/212
:arrow: 1, 2, 3, 4, 06, 07(B)/226
:arrow: 1/736

DŚ - 13 brygad
:arrow: 1, 2, 3, 4/152
:arrow: 1, 2, 3, 4, 5/156
:arrow: 1, 2, 3, 4/212

Noc - 2 brygady
:arrow: 1/N14; 124/N64+N14
(...)
Dla mnie to największym absurdem jest podział brygad. Skoro już od dawna wiadomo, że jest to niepewny przewoźnik, to powinien dostać maksymalnie po 2-3 brygady (zamiast wszystkich) na liniach o dużej częstotliwości które są pokrywalne przez inne linie albo można wybrać alternatywne trasy dojazdu do celu. Obecnie to jest kpina z pasażerów dojeżdżających z osiedli z których nie mają innej opcji jak na przykład Białołęka Dworska w przypadku 152 czy chociażby miejscowości położonych wzdłuż trasy 736. Ktoś kto decyduje o podziałach powinien już dawno dostać ostro po tyłku i najlepiej codziennie dojeżdżać sobie takim 152 do pracy czy innych miejsc.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2022, 14:05

Znasz linię solówkowe o wysokich częstotliwościach?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 paź 2022, 16:03

Np. 179 i niech dojeżdża z Płochocińskiej.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2022, 18:29

px33 pisze:
28 paź 2022, 13:57
To wciąż zaskakujące, że bardziej opłaca im się płacić kary za utracone kursy (nie wiem jaką wysokość mają na tych kontraktach ale pewnie nie są niskie) niż stanąć na rzęsach żeby ogarnąć sobie kierowców, którzy by wykonali te kursy. Jakieś koszty stałe i tak ponoszą (autobusów, bazy), więc niewykonanie kursów raczej uszczupla niż powiększa ich budżet.
Tak to niestety bywa, gdy o wygranej w przetargu decyduje najniższa cena - oferenci czasem źle szacują stawki i tak jest w wielu branżach usługowych.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 30 paź 2022, 18:37

ashir pisze:
30 paź 2022, 16:03
Np. 179 i niech dojeżdża z Płochocińskiej.
Skoro PKS GM może to niech Michalczewski też dojeżdza, już na 178 do Ursusa jeżdzili :idea:

michael112
Posty: 2819
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 paź 2022, 19:24

Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 paź 2022, 19:44

Ciekawa sugetia. Dlaczego ZTM miałby ponosić jakiekolwiek konsekwencje rozwiązania umowy - uzasadnionego, zgodnego z jej zapisami?

Dokumentacja przetargowa jest wciąż dostępna:
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2017/1 ... a-lini-103

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2022, 20:41

michael112 pisze:
30 paź 2022, 19:24
Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?
Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 paź 2022, 21:03

A za ile wg Ciebie miałby Mobilis jeździć? Za mniej, czy za więcej?

Michalczewski ma obecnie stawkę 7,35 zł/km netto.
Mobilis hybrydowy - 8,87 zł/km netto.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 30 paź 2022, 21:05

pawcio pisze:
30 paź 2022, 14:05
Znasz linię solówkowe o wysokich częstotliwościach?
Nie jest to co prawda co 5 minut, ale jest kilka linii które spełniają jeden i/lub drugi wymóg np. 118, 123, 179, 226 czy 338.
fraktal pisze:
30 paź 2022, 20:41
michael112 pisze:
30 paź 2022, 19:24
Swoją drogą, wie ktoś jakie kary i inne konsekwencje by mógł ponieść ZTM gdyby się zdecydował na zerwanie kontraktu z tym przewoźnikiem?
Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.
Obecnie zerwanie kontraktu to byłaby najgorsza opcja. W MZA są dni że brakuje po 10 kierowców na zmianę, a co dopiero nagle zorganizować 20 u wszystkich przewoźników gdzie każdy chyba teraz ma zmniejszony plan. Wydaje mi się że ZTM wychodzi z założenia z którego ja też bym wychodził, że lepiej mieć takiego przewoźnika który nie wyjedzie pełnym planem ale czymś tam wyjedzie (a może w jakieś dni i pełnym). Niż nagle pozbywać się go i szukać zastępstwa gdzie u każdego są braki.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2022, 21:10

alojz pisze:
30 paź 2022, 21:03
A za ile wg Ciebie miałby Mobilis jeździć? Za mniej, czy za więcej?

Michalczewski ma obecnie stawkę 7,35 zł/km netto.
Mobilis hybrydowy - 8,87 zł/km netto.
U mnie w firmie jest tak, że jak jest jakaś sytuacja nagła, której trzeba zaradzić, wtedy nie obowiązują stawki kontraktowe za usługę, tylko możemy podać teoretycznie dowolną cenę - oczywiście taką, która będzie do zaakceptowania przez klienta, chyba że czegoś nie chcemy wykonać, wtedy daje się cenę zaporową. ;) Podobnie może być w przypadku wykonywania usługi ponad plan - w końcu potrzeba na przykład dodatkowych kierowców, którym trzeba zapłacić na przykład za nadgodziny.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 paź 2022, 21:20

Ale ewentualne rozwiązanie umowy z Michalczewskim nie będzie sytuacją nagłą, a zaplanowaną. Póki co, nie ma chyba do tego podstaw.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2223
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 paź 2022, 21:33

Wchodzi w grę wogóle np. przeniesienie wozów i kierowców do Grodzia, czy w takiej ewentualności musi być nowy przetarg?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ