Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lut 2021, 20:13

Ja nie rozumiem dlaczego w ogóle miałaby być rozważana zmiana układu wnętrza?

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 lut 2021, 20:59

fraktal pisze:
25 lut 2021, 20:03
Flash8222 pisze:
25 lut 2021, 11:02
Jakim cudem nie rozumiecie tego, że 9955 nie może mieć innego układu wnętrza? Ma mieć zgodny z SIWZ jaki był w przetargu na te wozy oraz z pierwszym certyfikowanym wozem w tym przetargu...
Mógłby mieć, gdyby ZTM wyraził zgodę. Nie rozumiem, co tu jest do rozumienia. A ja po prostu zapytałem, czy ewentualnie nie jest przewidziana jakaś zmiana. Kolega chudy5d odpowiedział, że układ siedzeń jest bez zmian,za co bardzo dziękuję, więc nie wiem po co drążyć temat. A Ty, Flash, pomyśl sobie, jak przełożyć układ siedzeń z12-metrowego Solarisa na 12-metrowego MANa. Oba typy pojazdów zamówił PKS Grodzisk w ramach tego samego przetargu i jakoś ZTM sobie poradził z tym faktem.
No ba.
ZTM nawet sobie poradził z układem siedzeń w miejscu dla wózków jaki zaproponowała Arriva w Otokarze (-(

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 26 lut 2021, 9:27

fraktal pisze:
25 lut 2021, 9:46
Snake.Griffin pisze:
25 lut 2021, 9:02
Jak układ siedzeń może być inny skoro SIWZ przetargu jest jeden i niezmienny od lat, a projekt pojazdu scertyfikowany przez ZTM?
W przegubowych elektrykach MZA IV generacji jest trochę inny uklad w przedniej części, więc jak widać może być.
Elektryk MZA nie ma absolutnie nic do wozów z kontraktu Arriva - ZTM na przeguby.

ashir pisze:
25 lut 2021, 10:47
W sekcji B też jest minimalnie inny. ;-)
Elektryk nie ma złącza gazowego NGV w tym miejscu.
fraktal pisze:
25 lut 2021, 20:03
Mógłby mieć, gdyby ZTM wyraził zgodę. Nie rozumiem, co tu jest do rozumienia. A ja po prostu zapytałem, czy ewentualnie nie jest przewidziana jakaś zmiana. Kolega chudy5d odpowiedział, że układ siedzeń jest bez zmian,za co bardzo dziękuję, więc nie wiem po co drążyć temat. A Ty, Flash, pomyśl sobie, jak przełożyć układ siedzeń z12-metrowego Solarisa na 12-metrowego MANa. Oba typy pojazdów zamówił PKS Grodzisk w ramach tego samego przetargu i jakoś ZTM sobie poradził z tym faktem.
To nie jest "wyrażenie zgody", a cała procedura opisana na 50 stronach SIWZ (Załącznik numer 2 do Umowy). PKS Grodzisk Mazowiecki musiał przeprowadzić dwie osobne procedury dopuszczenia pojazdów przez ZTM (kolejne pojazdy z serii w ramach kontraktu sprawdza się tylko pod wzgledem zgodności z pierwszym pojazdem).

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lut 2021, 10:09

ashir pisze:
25 lut 2021, 20:13
Ja nie rozumiem dlaczego w ogóle miałaby być rozważana zmiana układu wnętrza?
Bo w wozach Arrivy przez ten dodatkowy rząd siedzeń po lewej stronie od drzwi jest mniejsza odległość pomiędzy siedzeniami na tzw. siedzeniach specjalnych dla inwalidów, co ma znaczenie, gdy ktoś ma kule. ZTM też chyba to zauważył, skoro w elektrykach dla MZA - nowszych - zostało to zmienione. Dlatego zapytałem, jak będzie w tym nowym wozie Arrivy.
Snake.Griffin pisze:
26 lut 2021, 9:27
To nie jest "wyrażenie zgody", a cała procedura opisana na 50 stronach SIWZ (Załącznik numer 2 do Umowy). PKS Grodzisk Mazowiecki musiał przeprowadzić dwie osobne procedury dopuszczenia pojazdów przez ZTM (kolejne pojazdy z serii w ramach kontraktu sprawdza się tylko pod wzgledem zgodności z pierwszym pojazdem).
OK, dziękuję za wyjaśnienie. W czasach szkolnych często słyszałem powiedzonko "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu". Chyba nikt z pracowników organizatora go w życiu nie słyszał.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 26 lut 2021, 11:47

fraktal pisze:
26 lut 2021, 10:09
OK, dziękuję za wyjaśnienie. W czasach szkolnych często słyszałem powiedzonko "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu". Chyba nikt z pracowników organizatora go w życiu nie słyszał.
Ano nie. Jak zwykle przejmują się nie tym co trzeba. W Mobilisie nawet możesz być ukarany jadąc MANem w sweterku z logiem "Mobilis Group" zamiast "Mobilis". Dlatego warszawski zbiorkom wygląda jak wygląda. :D

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2021, 13:55

MJ pisze:
26 lut 2021, 11:47
Ano nie. Jak zwykle przejmują się nie tym co trzeba. W Mobilisie nawet możesz być ukarany jadąc MANem w sweterku z logiem "Mobilis Group" zamiast "Mobilis". Dlatego warszawski zbiorkom wygląda jak wygląda. :D
Bardziej zabawne jest to, że jeżdżąc hybrydowym MANem muszę mieć eleganckie czarne półbuty, ale już Mercedesa bądź Solarisa mogę prowadzić w adidasach. :P

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lut 2021, 14:29

reserved pisze:
26 lut 2021, 13:55
MJ pisze:
26 lut 2021, 11:47
Ano nie. Jak zwykle przejmują się nie tym co trzeba. W Mobilisie nawet możesz być ukarany jadąc MANem w sweterku z logiem "Mobilis Group" zamiast "Mobilis". Dlatego warszawski zbiorkom wygląda jak wygląda. :D
Bardziej zabawne jest to, że jeżdżąc hybrydowym MANem muszę mieć eleganckie czarne półbuty, ale już Mercedesa bądź Solarisa mogę prowadzić w adidasach. :P
Słyszałem, że nie trzeba mieć półbutów, można mieć kryte czarne sznurowane. Ale sam fakt, że musimy (my, faceci) rozmawiać o kroju butów już jest z deka dziwny. Buty to buty i tle. :razz:

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lut 2021, 15:13

reserved pisze:
26 lut 2021, 13:55
MJ pisze:
26 lut 2021, 11:47
Ano nie. Jak zwykle przejmują się nie tym co trzeba. W Mobilisie nawet możesz być ukarany jadąc MANem w sweterku z logiem "Mobilis Group" zamiast "Mobilis". Dlatego warszawski zbiorkom wygląda jak wygląda. :D
Bardziej zabawne jest to, że jeżdżąc hybrydowym MANem muszę mieć eleganckie czarne półbuty, ale już Mercedesa bądź Solarisa mogę prowadzić w adidasach. :P
To jakiś chyba ponury żart co piszecie (-(

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2021, 15:24

W sensie że widać w manie?
ŁK

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lut 2021, 16:26

Łukasz pisze:
26 lut 2021, 15:24
W sensie że widać w manie?
Inny kontrakt. Zastanawiam się tylko nad tym, że jeżeli pracodawca kierowcom butów nie daje, to czy w ogóle organizator może konķretnego rodzaju obuwia wymagać.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lut 2021, 17:16

fraktal pisze:
26 lut 2021, 16:26
Łukasz pisze:
26 lut 2021, 15:24
W sensie że widać w manie?
Inny kontrakt. Zastanawiam się tylko nad tym, że jeżeli pracodawca kierowcom butów nie daje, to czy w ogóle organizator może konķretnego rodzaju obuwia wymagać.
No właśnie
Arriva dopóki dawała buty to wymagała, teraz z tym nie ma problemu i nikt się o obuwie nie czepia, bo ich po prostu przewożnik nie daje.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 26 lut 2021, 18:58

fraktal pisze:
26 lut 2021, 16:26
Zastanawiam się tylko nad tym, że jeżeli pracodawca kierowcom butów nie daje, to czy w ogóle organizator może konķretnego rodzaju obuwia wymagać.
Nie wiem jak jest teraz ale dawno temu pracując w pewnej restauracji wymagany był określony rodzaj obuwia, a za jego zużycie przysługiwał ekwiwalent do wynagrodzenia.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2021, 20:53

W Mobilisie zwracają za kupno obuwia, przy czym nie więcej niż 100 zł.

Ale dla mnie jest to absurdalne bo: 1. nikt butów nie widzi, a 99% pasażerów ma gdzieś co ma kierowca na nogach, 2. kierowca powinien się czuć przede wszystkim swobodnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo innym w pracy. A nie każdy dobrze się czuje w takim obuwiu. :)

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 26 lut 2021, 21:22

reserved pisze:
26 lut 2021, 20:53
Ale dla mnie jest to absurdalne bo: 1. nikt butów nie widzi, a 99% pasażerów ma gdzieś co ma kierowca na nogach, 2. kierowca powinien się czuć przede wszystkim swobodnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo innym w pracy. A nie każdy dobrze się czuje w takim obuwiu. :)
W Arrivie na gazowcach nikt żadnych półbutów nie wymagał, a to kontrakt późniejszy niż na hybrydy. Wystarczyło mieć po prostu buty czarne sznurowane, więc to trochę dziwne, jeśli wymagają ich tylko w Mobilisie i to na jednym kontrakcie.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lut 2021, 21:47

Na jednym kontrakcie bo Mercedesy i Solarisy są ze starych kontraktów, gdzie nawet znajomości języka polskiego u kierowców nikt nie wymagał.

ODPOWIEDZ