Kierowcy się mogą przenieść, gdzie chcą, ale wozów przenieść nie można nigdzie, bo to nie miasto jest ich właścicielem.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Przykłady z innych miast pokazują, że chaos (jeżeli w ogóle) występuje tylko w pierwszych dniach. Później jest już tylko lepiej. Myślisz, że Olsztyn płacze po KDD, a Lublin po PKS Zielona Góra i Warbusie? Ciekawym przykładem był też Irex jeżdżący po całej bydgoskiej sieci, w związku ze strajkiem w MZK. Oczywiście na początku siatka połączeń była mocno zredukowana, ale z dnia na dzień uzupełniana o kolejne kursy, tabor oraz kierowców ściąganych z całej Polski. My mamy o tyle łatwiej, że w skali całej sieci działalność Michalczewskiego jest pomijalna. I nie, nie realizuje pełnego planu nawet w weekendy, choć ma tylko 13 brygad, a w DP jest tylko gorzej. To czego mi brakuje to inicjatywy po stronie organizatora, wzorem rzeszowskiego ZTM, gdzie MPK w piątek musi już podać na cały kolejny tydzień ilu kierowców brakuje, a listę niezrealizowanych kursów wybiera organizator, a nie przewoźnik i są niezmienne, a nie jak u nas, codziennie inne brygady i linie. Co więcej MPK musiało wskazać jakie działania podjęło w celu rozwiązania problemów kadrowych i w jakim terminie rozwiążą całkowicie problem. Czy pani prezes Michalczewska też co tydzień jest pytana jakie działania podjęła w celu zapewnienia pełnej obsługi brygadowej i w jakim terminie zacznie realizować wszystkie kursy, a jeżeli nie to dlaczego?MJ pisze: ↑30 paź 2022, 21:05Nie jest to co prawda co 5 minut, ale jest kilka linii które spełniają jeden i/lub drugi wymóg np. 118, 123, 179, 226 czy 338.
Obecnie zerwanie kontraktu to byłaby najgorsza opcja. W MZA są dni że brakuje po 10 kierowców na zmianę, a co dopiero nagle zorganizować 20 u wszystkich przewoźników gdzie każdy chyba teraz ma zmniejszony plan. Wydaje mi się że ZTM wychodzi z założenia z którego ja też bym wychodził, że lepiej mieć takiego przewoźnika który nie wyjedzie pełnym planem ale czymś tam wyjedzie (a może w jakieś dni i pełnym). Niż nagle pozbywać się go i szukać zastępstwa gdzie u każdego są braki.fraktal pisze: ↑30 paź 2022, 20:41Raczej Michalczewska poszłaby do sądu. Ale dla pasażerów, konsekwencje mogłyby być dużo poważniejsze dla pasażerów, gdyby nie było komu jeździć (część kierowców na pewno do Arrivy nie przejdzie, pytanie jak duża), po drugie byłby problem z taborem -Mobilis niby ma rezerwę hybrydowych MANów, ale ciekawe, po jakiej stawce za wozokm chcieliby jeździć, bo raczej nie muszą jeździć za tyle, Ile wynosi podstawowa stawka w kontrakcie.
Ashir ma rację. Te 20 brygad jest pomijalne w skali całej sieci. Brakuje inicjatywy albo w ogóle chęci po stronie ZTM do rozwiązania problemu. Skoro ITS obsługuje raptem 20 brygad, to można dać mu do obsługi po jednej brygadzie na 20 różnych liniach. Jeśli nie wyjedzie jedna brygada na 6-12 obsługujących daną linię będzie to mniejszy problem niż gdy wyjeżdżają 2 z 6. Ale "niedasie".
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Pytanie, czy braki w realizacji kursów to rzeczywiście aż taki problem. To, że się wozy nie pokazują w aplikacji - a na tym część userów bazuje - nie znaczy, że ich fizycznie nie ma na mieście. Na przykład w czerwcu notorycznie nie wszystkie wozy Michalczewskiego na 110 się pokazywały, ale normalnie jeździły na mieście. Na razie mamy tylko opis poniedziałkowej sytuacji podany przez ashira. A tak to zazwyczaj jeśli nawet wóz nie wyjeżdża, są zastępstwa. Nawiasem mówiąc, ciekawe, że na takich brygadach, jak 705+110 czy 736 praktycznie nigdy nie było zastępstwa - a startują one praktycznie spod zajezdni.kocur pisze: ↑31 paź 2022, 10:12Ashir ma rację. Te 20 brygad jest pomijalne w skali całej sieci. Brakuje inicjatywy albo w ogóle chęci po stronie ZTM do rozwiązania problemu. Skoro ITS obsługuje raptem 20 brygad, to można dać mu do obsługi po jednej brygadzie na 20 różnych liniach. Jeśli nie wyjedzie jedna brygada na 6-12 obsługujących daną linię będzie to mniejszy problem niż gdy wyjeżdżają 2 z 6. Ale "niedasie".
Chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego na 110, 705 i 736 nie zdarzają się zastępstwa? Otóż te brygady robią najwięcej kilometrów.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To chyba oczywiste że jeśli operator, a nie organizator, wybiera która brygada zostanie bez obsady, to wybierze tę najmniej opłacalną, a więc z najmniejszą liczbą km.
Szpiegowska informacja od kierowcy ITS
Ponoć stacja benzynowa Michalczewskiego z końcem pażdziernika została zamknięta.
Firma Avia która miała ajencie się wycofała i ponoć ma być inny ajent na Płochocińskiej 33
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
^^ Arriva =/= Avia
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
PGNiG przy Kasprzaka.michael112 pisze: ↑03 lis 2022, 22:45To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
Właśnie widziałem ostatnio rano pędzącą tam Scanie, ale to przypuszczałem raczej, że chodzi o awarię ich stacji
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chodzi o zewnętrzną/ogólno dostępną stację benzynowąmichael112 pisze: ↑03 lis 2022, 22:45To gdzie się będą tankować?
P.S. O ile wiem, Arriva tylko podnajmowała tamtą bazę.
Arriva tankuje się wewnątrz bazy i stacja jest własnością firmy Michalczewski, podobnie jak ta zewnętrzna, tyle że tam była pod szyldem firmy Avia
Kontynuuję z sąsiedniego wątku:
W trzecim kwartale przegubowa Arriva jeździła za 10,21 zł/km, a przegubowy Mobilis za 11,13 zł/km netto.
Stawka Michalczewskiego wzrosła najbardziej, aż do 10,12 zł/km
px33 pisze: ↑04 lis 2022, 18:52A to uwzględnia waloryzacje? Bo odnoszę wrażenie że w dzisiejszym klimacie, a już szczególnie przy gazowcach, waloryzacja jest istotnym parametrem.Akurat Mobilis i tak nie ma złej stawki, wypuszcza Conecta za 9,45 zł/wzkm, a taka Arriva za przegubowe gazowce dostaje jedynie 8,15 zł/wzkm. Dla porównania, MZA jeździ za 10,82.
ZTM opublikował zaktualizowane stawki, zwaloryzowane nadzwyczajnie z powodu wzrostu cen.
W trzecim kwartale przegubowa Arriva jeździła za 10,21 zł/km, a przegubowy Mobilis za 11,13 zł/km netto.
Stawka Michalczewskiego wzrosła najbardziej, aż do 10,12 zł/km
Dobrze rozumiem, że Mobilis jeździ przegubami za większą stawkę niż MZA?alojz pisze: ↑08 lis 2022, 19:29Kontynuuję z sąsiedniego wątku:ZTM opublikował zaktualizowane stawki, zwaloryzowane nadzwyczajnie z powodu wzrostu cen.
W trzecim kwartale przegubowa Arriva jeździła za 10,21 zł/km, a przegubowy Mobilis za 11,13 zł/km netto.
Stawka Michalczewskiego wzrosła najbardziej, aż do 10,12 zł/km
Nie, MZA też miało waloryzację stawki.