Tabor na liniach strefowych uzupełniających

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 lip 2022, 9:14

Mietek pisze:
19 lip 2022, 9:11
W zeszłym roku zakończyła się poprzednia umowa na obsługę linii L39 przez Polonusa. Ostatnie miesiące starego kontraktu to niemal codzienne odwoływania kursów L39. Byłem przekonany, że startujący w nowym przetargu Polonus na obsługę tej linii z powodu braku wiarygodności i złego doświadczenia nie wygra kolejnego przetargu. Okazało się, że jednak wygrał, chyba przydałoby się CBA, aby prześwietlić wybór firmy Polonus.
Czy ktoś wie, czy Polonus płaci kary za brak realizacji kontraktu, jeśli tak, na co idą te pieniądze, czy nie można opłacić za to innego przewoźnika?
O to to właśnie
Też chciałbym wiedzieć na co pieniądze z kar są przeznaczane i dlaczego nie na obsługę zastępczą?
Firmie Michalczewski kilka miesięcy temu obniżono plan brygadowy z 25 do 21 brygad w DP i inni przewożnicy za nich jezdzili, czemu podobnie nie można zrobić z Polonusem, skoro ciągle brygady wypadają i kursy są odwoływane (-(

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lip 2022, 9:35

W przypadku Michalczewskiego plan spadł i poziom kar również, ale problemu w żaden sposób to nie rozwiązało. Jak były braki kadrowe tak dalej są. Świetnie, że ZTM najbardziej chroni finanse przewoźnika. :roll:

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 lip 2022, 10:50

ashir pisze:
19 lip 2022, 9:35
W przypadku Michalczewskiego plan spadł i poziom kar również, ale problemu w żaden sposób to nie rozwiązało. Jak były braki kadrowe tak dalej są. Świetnie, że ZTM najbardziej chroni finanse przewoźnika. :roll:
Problemu nie rozwiązano, bo przy tych stawkach płacowych w tej firmie dobrze już nie będzie.
Plan spadł, poziom kar też, ale spadła też ilość wzkm, a właśnie z tych wzkm ajenci się muszą utrzymać.
Kiedyś sama Pani Michalczewska powiedziała że dla 20 brygad to się nie opłaca utrzymywać zajezdni.
Teraz niestety musi, a ilość kadry pracowniczej musi utrzymywać na tym samym poziomie, ale i tak problem się rozwiązuje sam, bo tej kadry i tak brakuje (-(

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 19 lip 2022, 14:02

Mietek pisze:
19 lip 2022, 9:11
(...) Byłem przekonany, że startujący w nowym przetargu Polonus na obsługę tej linii z powodu braku wiarygodności i złego doświadczenia nie wygra kolejnego przetargu. Okazało się, że jednak wygrał, chyba przydałoby się CBA, aby prześwietlić wybór firmy Polonus. (...)
Kompletnie nie tak działa pzp...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lip 2022, 18:17

Jurand pisze:
19 lip 2022, 10:50
Problemu nie rozwiązano, bo przy tych stawkach płacowych w tej firmie dobrze już nie będzie.
Plan spadł, poziom kar też, ale spadła też ilość wzkm, a właśnie z tych wzkm ajenci się muszą utrzymać.
Kiedyś sama Pani Michalczewska powiedziała że dla 20 brygad to się nie opłaca utrzymywać zajezdni.
Teraz niestety musi, a ilość kadry pracowniczej musi utrzymywać na tym samym poziomie, ale i tak problem się rozwiązuje sam, bo tej kadry i tak brakuje (-(
No dobrze, ale pani prezes Michalczewska w zajezdni na Płochocińskiej ma nie tylko swoje autobusy, ale również te Arrivy, a kiedyś też SHP, a nawet odbywała się giełda ptactwa ozdobnego (to chyba już przeszłość?) co z pewnością robiła i robi dalej odpłatnie. A czy jeżeli przy 20/19 brygadach Michalczewski ma dalej regularny problem w obsadzeniu brygad to gdyby miał do obsadzenia 25 brygad i teoretycznie do przejechania więcej wzkm to wystawiłby więcej brygad? Co z tego, że teoretycznie było więcej wzkm do przejechania, jak i tak ajent nie był w stanie tego wyjeździć, ale za to kary były wyższe. :) W oddziale radomskim i wrocławskim też są takie braki kadrowe?

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 lip 2022, 22:31

Kiedys były dodatkowe pieniądze z giełdy ptactwa w soboty i samochodowej w niedzielę, do tego z SHP i stacja paliw ogólnodostępna i dodać trzeba jeszcze OSK i umowę z UP na szkolenie kierowców i hotel robotniczy.
A jak brakowało kierowców i mechaników to Pan Michalczewski z Radomia przywoził busa ludzi na delegacje i tłukli tygodniami linię 152 żeby się nie zagubić. Teraz chyba tak się nie daje?
Nowy przetarg to wtopa.
Owszem są zapewne spore pieniądze z Arrivy i nawet przez dłuższą chwilę SHP i Arriva razem były na Plocho33.
Jakis czas temu garazowaly też busy jakiejś firmy kurierskiej, no i stacja paliw też jest tyle że bardzo często zamknięta 🤭
Coś mi się wydaje że do Wrocławia dopłaca do interesu pomimo wygranych w sądzie 14mln?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lip 2022, 22:39

ashir pisze:
25 lip 2022, 18:17
Jurand pisze:
19 lip 2022, 10:50
Problemu nie rozwiązano, bo przy tych stawkach płacowych w tej firmie dobrze już nie będzie.
Plan spadł, poziom kar też, ale spadła też ilość wzkm, a właśnie z tych wzkm ajenci się muszą utrzymać.
Kiedyś sama Pani Michalczewska powiedziała że dla 20 brygad to się nie opłaca utrzymywać zajezdni.
Teraz niestety musi, a ilość kadry pracowniczej musi utrzymywać na tym samym poziomie, ale i tak problem się rozwiązuje sam, bo tej kadry i tak brakuje (-(
No dobrze, ale pani prezes Michalczewska w zajezdni na Płochocińskiej ma nie tylko swoje autobusy, ale również te Arrivy, a kiedyś też SHP, a nawet odbywała się giełda ptactwa ozdobnego (to chyba już przeszłość?) co z pewnością robiła i robi dalej odpłatnie. A czy jeżeli przy 20/19 brygadach Michalczewski ma dalej regularny problem w obsadzeniu brygad to gdyby miał do obsadzenia 25 brygad i teoretycznie do przejechania więcej wzkm to wystawiłby więcej brygad? Co z tego, że teoretycznie było więcej wzkm do przejechania, jak i tak ajent nie był w stanie tego wyjeździć, ale za to kary były wyższe. :) W oddziale radomskim i wrocławskim też są takie braki kadrowe?
Pewne koszty ponosisz niezależnie od tego, czy obsługujesz 20 brygad czy 120. Choćby dyspozytornia, zapewne też jakieś rozliczenia z ZTM czy nawet kadrowo-płacowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 lip 2022, 23:02

ashir pisze:
25 lip 2022, 18:17
W oddziale radomskim (...) też są takie braki kadrowe?
:arrow: Radom nie jest tu wyjątkiem, czego dowodem jest chociażby to, że część brygad linii 25 musiało przejąć MPK, bo Michalczewski nie miał ich już kim obsadzać. Na szczęście niedawno problem odchodzenia kierowców do innych firm nieco się uspokoił dzięki podwyżkom.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 lip 2022, 13:47

pawcio pisze:
25 lip 2022, 22:39
ashir pisze:
25 lip 2022, 18:17
No dobrze, ale pani prezes Michalczewska w zajezdni na Płochocińskiej ma nie tylko swoje autobusy, ale również te Arrivy, a kiedyś też SHP, a nawet odbywała się giełda ptactwa ozdobnego (to chyba już przeszłość?) co z pewnością robiła i robi dalej odpłatnie. A czy jeżeli przy 20/19 brygadach Michalczewski ma dalej regularny problem w obsadzeniu brygad to gdyby miał do obsadzenia 25 brygad i teoretycznie do przejechania więcej wzkm to wystawiłby więcej brygad? Co z tego, że teoretycznie było więcej wzkm do przejechania, jak i tak ajent nie był w stanie tego wyjeździć, ale za to kary były wyższe. :) W oddziale radomskim i wrocławskim też są takie braki kadrowe?
Pewne koszty ponosisz niezależnie od tego, czy obsługujesz 20 brygad czy 120. Choćby dyspozytornia, zapewne też jakieś rozliczenia z ZTM czy nawet kadrowo-płacowe.
Mnie to się tak trochę wydaje że wina leży też po stronie kierowców Pani Michalczewskiej.
Mają oni zapewne świadomość ile zarabiają kierowcy u innych przewoźnikow i wiedzą że zarabiają najmniej.
Jest ich garstka i na linię podobnie jak u innych ajentów wyjeżdżają wszyscy co mają lejce katD ( dyspozytorzy., INR, mechanicy, menagery i inne wynalazki)
Skoro nie są w stanie obsadzić 20 brygad to kierowcy zapewne mają ze sobą kontakt, więc co ich zatrzymuje żeby powiedzieć krótko że nie wyjeżdżamy za takie pieniądze i po prostu przyjść do pracy i zostać na bazie, może to by poskutkowało?
A tak poddają się bez walki, jakaś cześć się na takie warunki płacowe godzi i jeździ, a Ci co się nie godzili po prostu odeszli i koło się zamknęło, codziennie średnio brakuje około 10 ludzi do wyjazdu.

Moze by tą dyskusje przenieść do tematu o Ajentach?

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 27 lip 2022, 9:45

Dzisiaj rano jak co dzień około 7 udałem się na przystanek linii L39, mój autobus nie przyjechał, spojrzałem na rozkład jazdy i zdumiałem się. Linia L39, która jeszcze wczoraj kursowała przez cały dzień z częstotliwością 30 minut, kursuje teraz co godzinę. ZTM dokonał tak radykalnej zmiany bez żadnego komunikatu, badania rynku, ot tak z dnia na dzień, okazuje się, że niczego nie można być pewnym mając do czynienia z firmą ZTM. Wiarygodność tej firmy osiągnęła dno. Linia L39 jest ważną linią w Piasecznie, obsługuje znaczną część miasta. W godzinach szczytu autobusy były pełne.
Zastanawia mnie jedno, dlaczego na rozkładach linii istnieje wsteczna data dokonania zmiany częstotliwości tj. 23 lipca.
mietek

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 27 lip 2022, 10:11

Jurand pisze:
26 lip 2022, 13:47
pawcio pisze:
25 lip 2022, 22:39

Pewne koszty ponosisz niezależnie od tego, czy obsługujesz 20 brygad czy 120. Choćby dyspozytornia, zapewne też jakieś rozliczenia z ZTM czy nawet kadrowo-płacowe.
Mnie to się tak trochę wydaje że wina leży też po stronie kierowców Pani Michalczewskiej.
Mają oni zapewne świadomość ile zarabiają kierowcy u innych przewoźnikow i wiedzą że zarabiają najmniej.
Jest ich garstka i na linię podobnie jak u innych ajentów wyjeżdżają wszyscy co mają lejce katD ( dyspozytorzy., INR, mechanicy, menagery i inne wynalazki)
Skoro nie są w stanie obsadzić 20 brygad to kierowcy zapewne mają ze sobą kontakt, więc co ich zatrzymuje żeby powiedzieć krótko że nie wyjeżdżamy za takie pieniądze i po prostu przyjść do pracy i zostać na bazie, może to by poskutkowało?
A tak poddają się bez walki, jakaś cześć się na takie warunki płacowe godzi i jeździ, a Ci co się nie godzili po prostu odeszli i koło się zamknęło, codziennie średnio brakuje około 10 ludzi do wyjazdu.

Moze by tą dyskusje przenieść do tematu o Ajentach?

We Wrocławiu kierowcy chcieli zrobić protest, bo mało zarabiali i jeździli przestarzałym taborem, to szybko ich spacyfikowali.
https://gazetawroclawska.pl/strajk-kier ... 1-15835653
Większość co przeczytasz w artykule to zwyczajna prawda jest.
Co do podnoszenia i niepodnoszenia wynagrodzenia. Spójrz nawet z takiej strony. Skoro ja przedsiębiorca mam w swoich szeregach takich oddanych i lojalnych pracowników, którzy się na to godzą. To po co mam podnosić pensje? Lojalny i oddany pracownik będzie długo pracować i więcej godzić się na różne rodzaje niedostatków, niż taki co coś wymaga i się nie godzi na pewne rzeczy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 lip 2022, 11:55

Mietek pisze:
27 lip 2022, 9:45
Dzisiaj rano jak co dzień około 7 udałem się na przystanek linii L39, mój autobus nie przyjechał, spojrzałem na rozkład jazdy i zdumiałem się. Linia L39, która jeszcze wczoraj kursowała przez cały dzień z częstotliwością 30 minut, kursuje teraz co godzinę. ZTM dokonał tak radykalnej zmiany bez żadnego komunikatu, badania rynku, ot tak z dnia na dzień, okazuje się, że niczego nie można być pewnym mając do czynienia z firmą ZTM. Wiarygodność tej firmy osiągnęła dno. Linia L39 jest ważną linią w Piasecznie, obsługuje znaczną część miasta. W godzinach szczytu autobusy były pełne.
Zastanawia mnie jedno, dlaczego na rozkładach linii istnieje wsteczna data dokonania zmiany częstotliwości tj. 23 lipca.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/07/2 ... iasecznie/

Mietek
Posty: 68
Rejestracja: 08 gru 2011, 11:04

Post autor: Mietek » 27 lip 2022, 12:35

Zacytowany wyżej artykuł "Zakończenie przebudowy ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie" informuje o zmianie lokalizacji przystanków przy dworcu PKP, w ostatnim zdaniu informuje o zmianie rozkładów jazdy, w żaden sposób nie sugeruje radykalnego ograniczenia częstotliwości o 50% jednej z ważniejszych linii w Piasecznie. Znana metoda kamuflażu, preferowana przez ZTM od lat, tak jak przedłużenie metro na Górczewskiej, ma usprawiedliwiać skrócenie linii 112 do Chomiczówki.
mietek

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 lip 2022, 12:52

vernalisadonis pisze:
27 lip 2022, 10:11
Jurand pisze:
26 lip 2022, 13:47

Mnie to się tak trochę wydaje że wina leży też po stronie kierowców Pani Michalczewskiej.
Mają oni zapewne świadomość ile zarabiają kierowcy u innych przewoźnikow i wiedzą że zarabiają najmniej.
Jest ich garstka i na linię podobnie jak u innych ajentów wyjeżdżają wszyscy co mają lejce katD ( dyspozytorzy., INR, mechanicy, menagery i inne wynalazki)
Skoro nie są w stanie obsadzić 20 brygad to kierowcy zapewne mają ze sobą kontakt, więc co ich zatrzymuje żeby powiedzieć krótko że nie wyjeżdżamy za takie pieniądze i po prostu przyjść do pracy i zostać na bazie, może to by poskutkowało?
A tak poddają się bez walki, jakaś cześć się na takie warunki płacowe godzi i jeździ, a Ci co się nie godzili po prostu odeszli i koło się zamknęło, codziennie średnio brakuje około 10 ludzi do wyjazdu.

Moze by tą dyskusje przenieść do tematu o Ajentach?

We Wrocławiu kierowcy chcieli zrobić protest, bo mało zarabiali i jeździli przestarzałym taborem, to szybko ich spacyfikowali.
https://gazetawroclawska.pl/strajk-kier ... 1-15835653
Większość co przeczytasz w artykule to zwyczajna prawda jest.
Co do podnoszenia i niepodnoszenia wynagrodzenia. Spójrz nawet z takiej strony. Skoro ja przedsiębiorca mam w swoich szeregach takich oddanych i lojalnych pracowników, którzy się na to godzą. To po co mam podnosić pensje? Lojalny i oddany pracownik będzie długo pracować i więcej godzić się na różne rodzaje niedostatków, niż taki co coś wymaga i się nie godzi na pewne rzeczy.
No cóż, zapewne tak Pani Michalczewska myśli i ciekawe jak dlugo ta firma będzie się jeszcze turlać lub toczyć, bo to że się jakoś kręci powiedzieć nie można 🤭
Na takich oddanych i lojalnych pracowników to liczyła od początku kontraktu, bo wielu było zainteresowanych przejściem z Arrivy, niestety w firmie Michalczewski dyplomacja zawiodła, a wręcz przegrała z chamstwem i bezczelnością i przeszli nieliczni, w większości Ci który musieli korzystać z hotelu zakładowego lub naprawdę zdesperowani.
Jeśli artykuł który podlinkowałeś jest faktycznie prawdziwy to tylko potwierdzają się moje słowa o braku dyplomatycznego podejścia do współpracy z ludźmi przez kierownictwo firmy Michalczewski.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 lip 2022, 14:02

Mietek pisze:Zacytowany wyżej artykuł "Zakończenie przebudowy ulicy Nadarzyńskiej w Piasecznie" informuje o zmianie lokalizacji przystanków przy dworcu PKP, w ostatnim zdaniu informuje o zmianie rozkładów jazdy, w żaden sposób nie sugeruje radykalnego ograniczenia częstotliwości o 50% jednej z ważniejszych linii w Piasecznie. Znana metoda kamuflażu, preferowana przez ZTM od lat, tak jak przedłużenie metro na Górczewskiej, ma usprawiedliwiać skrócenie linii 112 do Chomiczówki.
W komunikacie podano, że od 23 lipca linia L39 będzie kursować wg. specjalnych, zaktualizowanych rozkładów jazdy. Te dwa przymiotniki już sugerują zmianę częstotliwości linii.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ