Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2021, 16:34

I deszczu, który zmywa pył z powietrza ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2021, 20:38

konri pisze:
15 lip 2021, 15:36

Proponujesz jeszcze bardziej chory system, w którym Audi Q7 ważące nawet 2.5t ma płacić za każdy przejechany kilometr?
Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.
Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2021, 9:26

Akcyza w paliwie powinna zniechęcać do spalania paliwa, a zebrane stąd pieniądze być przeznaczone na transformację energetyczną (albo i ogólne wydatki budżetowe).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 20 lip 2021, 0:49

Glonojad pisze:
17 lip 2021, 20:38
konri pisze:
15 lip 2021, 15:36

Proponujesz jeszcze bardziej chory system, w którym Audi Q7 ważące nawet 2.5t ma płacić za każdy przejechany kilometr?
Oczywiście, bo niszczy nawierzchnię dużo bardziej, niż ważąca tonę z groszami Fabia. Prawo czwartej potęgi.
Wystarczająco dużo jest podatków w cenie paliwa.
Bynajmniej, istniejące nie pokrywają zupełnie kosztów budowy i utrzymania dróg krajowych, a na utrzymanie dróg wojewódzkich i niżej nie mają przełożenia wcale. Nie ma bardziej sprawiedliwego systemu, niż opłata za kilometr i masę. Opłaty w paliwie powinny stać się tak naprawdę podatkiem od emisji - elektryki też zużywają nawierzchnię, a na budowę i utzymanie dróg nie płacą nic.
Takie całkowite nic to jednak nie prawda. Przewoźnicy za każdy autobus płacą podatek od środków transportu, który zasila miejską kasę. Dla elektryka to 792 zł, dla diesla 1296 zł rocznie.

michał1984
Posty: 3302
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 14 wrz 2021, 18:45

Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 wrz 2021, 19:00

michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 wrz 2021, 20:12

Walas pisze:
14 wrz 2021, 19:00
michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak
Dziś na 721 szaleje 😄
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 wrz 2021, 21:08

Jak to będzie wyglądać po zmianie na nowy system? Przewoźnicy będą mogli użyć logów z systemów informacji (a jeśli tak, to online czy offline), czy zainstalują jakieś nowe dedykowane lokalizatory, czy wyposażą kierowców w dodatkowe telefony?

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 15 wrz 2021, 9:49

Zapewne zostaną zainstalowane dedykowane urządzenia - chyba, że są one w pojazdach już zainstalowane, jak np. w Arrivie gdzie wszystkie pojazdy mają od dawna urządzenia TomTom służące analizie stylu jazdy kierowców które zostały również certyfikowane na eToll.

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 wrz 2021, 20:07

Prawdę mówiąc, patrząc na zestaw danych, widzę tylko pojedyncze, raczej rozwiązywalne, problemy żeby dopiąć to do istniejących systemów informacji online. W takim R&G brakuje głównie wysyłania danych co 5 sekund i timestampowania danych czasem z GPS (gdzie to drugie pewnie można olać i oznaczać czasem systemowym, z ew. odjętymi sekundami)

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 16 wrz 2021, 9:40

To w Warszawie realizuje system GenesisMobo który jest obowiązkowy we wszystkich nowych pojazdach (czyt. u ajentów i w nowych wozach MZA).
Skrócone parametry pracy pojazdy (czas UNIX, lokalizacja, prędkosć numer taborowy, użycie przycisku alarmowego) są raportowane on line co 2 sekundy więc chyba dałoby się to wykorzystać.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 wrz 2021, 21:14

Walas pisze:
14 wrz 2021, 19:00
michał1984 pisze:
14 wrz 2021, 18:45
Czyżby 7724 dostał viaTOLL jakoś ostatnio widziałem go na 112 :-k
Tak
Nie prawda, 7724 nie ma ViaTOLLa. Próbnie został założony mu E-Toll.

michał1984
Posty: 3302
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 06 lip 2023, 14:21

Które bociany mają viaTOLL?
7800,01,02,03,04,33,52,53,55,67 tyle rzuciło mi się w oczy na obsłudze 145,bo chyba jedyna wymaga tego urządzenia?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

px33
Posty: 1581
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 06 lip 2023, 14:40

Minimum dwa różne systemy raportujące na żywo położenie z GPS-u nie wystarczają i trzeba dodawać jeszcze jedno pudełko i jedną transmisję do płatnych dróg?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 06 lip 2023, 14:46

px33 pisze:
06 lip 2023, 14:40
Minimum dwa różne systemy raportujące na żywo położenie z GPS-u nie wystarczają i trzeba dodawać jeszcze jedno pudełko i jedną transmisję do płatnych dróg?
System e-TOLL wymaga homologowanych urządzeń pokładowych - jest tego kilkadziesiąt podmiotów mających dopuszczenie systemu, więc na pewno któryś z dostawców systemu GPS do pojazdów te dane jest w stanie przekazywać do KAS.

ODPOWIEDZ