Numery taborowe wozów zgłoszonych do systemu opłat viaTOLL

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 19:10

5744 pisze:
02 mar 2021, 18:30
Na linii 703 i 706 viaTOLL jest potrzebny?
Na 706 na pewno nie ma, ale z tego co słyszałem to wystawiają tam wozy z ViaTollem w razie gdyby coś się stało i były przekierowania.

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 02 mar 2021, 19:13

713 nie 703 źle napisałem
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 02 mar 2021, 19:28

Na 713 z tego co słyszałem to jest potrzebny.

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 02 mar 2021, 19:31

Dzięki za odpowiedź 😃
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 mar 2021, 6:34

MJ pisze:
02 mar 2021, 19:10
5744 pisze:
02 mar 2021, 18:30
Na linii 703 i 706 viaTOLL jest potrzebny?
Na 706 na pewno nie ma, ale z tego co słyszałem to wystawiają tam wozy z ViaTollem w razie gdyby coś się stało i były przekierowania.
Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. ZTM każe kierowcy jechać inną trasą, a kierowca, że niekoniecznie, bo Viaboxa nie ma. Operatorzy mają narzucony obowiązek posiadania boxów we wszystkich autobusach, czy tylko w tych obsługujących określoną pulę tras?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 mar 2021, 6:47

Tylko w wybranych.

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 mar 2021, 14:10

Szeregowy_Równoległy pisze:
07 mar 2021, 6:34
MJ pisze:
02 mar 2021, 19:10


Na 706 na pewno nie ma, ale z tego co słyszałem to wystawiają tam wozy z ViaTollem w razie gdyby coś się stało i były przekierowania.
Ciekawe jak to wygląda od strony formalnej. ZTM każe kierowcy jechać inną trasą, a kierowca, że niekoniecznie, bo Viaboxa nie ma. Operatorzy mają narzucony obowiązek posiadania boxów we wszystkich autobusach, czy tylko w tych obsługujących określoną pulę tras?
Można w ogóle oczekiwać od kierowcy autobusu miejskiego, żeby wiedział, które drogi alternatywne są płatne? To raczej wiedza na poziomie dyspozytora - czy to u przewoźnika czy w ZTM.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 mar 2021, 14:41

Gdyby za kierownicę posadzili pasażera, to może i nie, ale kierowca odpowiedniej kategorii ma obowiązek znać prawo. A które drogi to powinien się zapytać.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 mar 2021, 9:23

Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać. Mnie ciekawi co innego, ktoś poruszył tutaj tę kwestię: Organizator nakazuje jechać trasa objazdową, wóz nie ma viaskrzynki, bo na linii, którą obsługiwał, mieć jej nie musiał. To jakoś umowa z MZA reguluje? Poza MZA ajenci chyba mają boxy we wszystkich autobusach, więc ajentów temat nie dotyczy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jurand
Posty: 1059
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 mar 2021, 10:00

Szeregowy_Równoległy pisze:
09 mar 2021, 9:23
Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać. Mnie ciekawi co innego, ktoś poruszył tutaj tę kwestię: Organizator nakazuje jechać trasa objazdową, wóz nie ma viaskrzynki, bo na linii, którą obsługiwał, mieć jej nie musiał. To jakoś umowa z MZA reguluje? Poza MZA ajenci chyba mają boxy we wszystkich autobusach, więc ajentów temat nie dotyczy.
Od jakiegoś czasu jeden z wozów su12 Arrivy nie ma i lata na stałe 176.
Temat zgłaszany i wpisywany w książkę serwisową i nic, nadal bez viaskrzynki.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 mar 2021, 12:01

Ale to raczej wyjątek. Jedna sztuka na cały kontrakt, o której wszyscy wiedzą. Niemniej w razie konieczności objazdu, albo zwykłego ściągnięcia na zetkę, mógłby być problem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 09 mar 2021, 17:04

ashir pisze:
07 mar 2021, 6:47
Tylko w wybranych.
Oczywiście, że nie - operatorzy prywatni mają mieć we wszystkich pojazdach.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 mar 2021, 18:33

Ale MZA nie musi.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 11 mar 2021, 21:10

Szeregowy_Równoległy pisze:
09 mar 2021, 9:23
Przecież płatne odcinki są oznakowane, a znajomości znaków drogowych od kierowcy można wymagać.
Objęcie drogi płatnością ViaToll oznakowane jest dopiero po wjeździe na tą drogę (znak T-34). Przed wjazdem oznakowania o tym nie ma. Trzeba po prostu znać która droga jest tą płatnością objęta. Co dziwne kara za niewniesienie opłaty wynosi 3000zł/każdą bramownicę, czyli kilka razy więcej niż najwyższy mandat za stworzenie zagrożenia w ruchu.

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 11 mar 2021, 21:55

Czy to możliwe, żeby 5870 miał viaTolla? Według realbusa już kilka razy, w tym dziś, pojawił się na porannym dodatku na 186.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ