Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 lis 2016, 17:56

alpino575 pisze:MAN nie wystartuje, ponieważ nie oferuje pełnej kabiny, której MZA wymagają.
Jak Michalczewski (w końcu) wygra przetarg na 50 brygad ZTM i wybierze MANa to mają być z dużą kabiną.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 lis 2016, 17:59

alpino575 pisze:MAN nie wystartuje, ponieważ nie oferuje pełnej kabiny, której MZA wymagają.
To jak dopuszczą MAN-a jeżeli uwalą wreszcie PKS GM? Jak wygra Michalczewski to teoretycznie będą Lionsy - wtedy chyba MAN wysili się na dużą kabinę?

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 lis 2016, 18:03

Czego się nie robi dla swoich "ukochanych" klientów. ;)

alpino575
Posty: 31
Rejestracja: 11 wrz 2016, 21:57

Post autor: alpino575 » 16 lis 2016, 19:50

Możliwe, chociaż czy ZTM wymaga pełnej kabiny? Bo Michalczewski zapewne ma to gdzieś. Możliwe, że coś takiego zrobią, oczywiście nie za darmo. Zauważcie, że nigdzie nie ma MANa z pełną kabiną, jak i nie oferuje takowej. Nawet Lionsy z 2010 roku nie mają pełnej, mimo że wtedy to już był niejaki standard, a przynajmniej już raczkował.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 16 lis 2016, 19:54

alpino575 pisze:Możliwe, chociaż czy ZTM wymaga pełnej kabiny?
Załącznik nr 1 do SIWZ, punkt 26.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lis 2016, 22:09

SławekM pisze:
alpino575 pisze:MAN nie wystartuje, ponieważ nie oferuje pełnej kabiny, której MZA wymagają.
Jak Michalczewski (w końcu) wygra przetarg na 50 brygad ZTM i wybierze MANa to mają być z dużą kabiną.
Tu mi kaktus wyrośnie :) Dla MZA niechcieli zrobić dużej kabiny to uwaga by zrobili dla ITSu. Poza tym odbywają się ciche spotkania i już kilka razy przedstawiciel Solarisa wizytował u kierownictwa ITSu.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 mar 2017, 11:20

Opinia o solbusach w Białej Podlskiej:
http://www.bialapodlaska24.info/wiadomo ... ,p23440177
Przy okazji wiceprezydent miasteczka z rozbrajającą szczerością mówi o przeprowadzeniu przetargu w taki sposób, żeby solbus nie wygrał :-D
Może szefostwo MZA weźmie od kolegów z Białej Podlaskiej lekcje w tej delikatnej kwestii :D ?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 mar 2017, 6:11

fraktal pisze:Ale pewnie Mercedes Conecto wymogi doświadczenia by spełnił. :P
Drugą generację da się załatwić na poziomie przetargu - nie oferują CNG, wystarczy takie kupić razem z ON w ramach jednego zamówienia. Zresztą, nowy przetarg MZA jest ewidentnie nastawiony (ale nie ustawiony!) ba Solarisy. Więc nie ma mowy o Solbusach czy innych Mazach. Z innych producentów to tylko może zgłosić ofertę Evobus na Citaro, czy też Scania (w obu przypadkach bardzo mało prawdopodobne), a Man raczej przez kabinę odpada. Chyba, że nagle stwierdzą, że mogą. Bo jednak w PKS-ie GM będzie 5 Manów jeździć. Tak czy siak o Solbusy nie trzeba się bać. No chyba, że nagle Autosan ofertę przygotuje, wtedy teoretycznie miałbymałe szanse.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 mar 2017, 22:11

zxcvbnm pisze:Man raczej przez kabinę odpada.
No kurwa żesz mać. Ile razy można wam powtarzać, że punktacja kabiny to jest ułamek całej punktacji.
15/12/2005-12/7/2019

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 17 mar 2017, 12:29

TLG pisze:No kurwa żesz mać. Ile razy można wam powtarzać, że punktacja kabiny to jest ułamek całej punktacji.
Punkt 26.14 załącznika nr 1 do SIWZ pisze:Dostęp do kabiny prowadzącego pojazd z wydzielonym wejściem dla prowadzącego przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie, z zachowaniem minimalnej szerokości wejścia dla pasażerów 550 mm oraz zalecanymi dodatkowymi drzwiami wewnętrznymi z przestrzeni pasażerskiej.
Zatem: duża kabina jest wymagana, a nie dodatkowo punktowana.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 mar 2017, 13:10

I nie jest to nowość oidp, zatem, Tramlogu, gdzie się podziała twa słynna czujność? :term:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 mar 2017, 17:56

Jak brzmiał punkt o osobnych drzwiach do kabiny w SIWZ do wcześniejszych przetargów? Też drzwi kierowcy miały być sterowane osobno i niezależnie? A jeśli tak to czemu jeżdżą wozy które tego warunku nie spełniają?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 17 mar 2017, 18:03

Emyl pisze:I nie jest to nowość oidp, zatem, Tramlogu, gdzie się podziała twa słynna czujność? :term:
Chyba rzeczywiście czas odejść.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 19 mar 2017, 10:22

Może to zły wątek, ale...

Wczoraj miałem okazję jechać Solbusem MZA (nr taborowy 1222) i przyuważyłem, że wokół przycisku otwierania środkowych drzwi, odłazi już lakier.
Jakby się 'zabawić' to jednym pociągnięciem można by oderwać całkiem spore kawałki.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 29 kwie 2017, 19:57

A w Częstochowie cudowna hybryda CNG spaliła się doszczętnie.

ODPOWIEDZ