Nie.KwZ pisze:A system śledzący tramwaje i wyświetlający "Linia niedostępna" na tablicach w Jerozolimskich to nie jest oparty na GPS?
Zapowiedzi przystankĂłw w autobusach - automat czy nie
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jak inaczej tramwaj stwierdza pozycję, skoro nie ma radia krótkiego zasięgu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Własciwie to system moze funkcjonowac dwojako - albo autobus ma odbiornik GPS podobny jak w nawigacji samochodowej, system komputerowy autobusu ma wgraną mapę Warszawy ze współrzędnymi wszystkich przystanków, I po "najechaniu" na okreslone współrzędne (lub pole powierzchni określone przez współrzedne), system wygłasza określony komunikat.
Albo - autobus, tramwaj, SKM nie posiada odbiornika GPS, tylko ma wgraną mapę z zakodowanymi wszystkimi liniami komunikacyjnymi. Kierowca programuje tylko współrzędne pozycji początkowej (na pętli), a potem system sam rozpoznaje pozycję autobusu, tramwaju czy pociagu na wytyczonej konkretnej trasie po liczbie przejechanych kilometrów wyznaczanych przez standardowy licznik odległosci.
Ten drugi sposób znakomicie bedzie sprawdzał sie w tunelach (gdzie łączność GPS jest ograniczona), ale moze niedokładnie mierzyc odleglość - gdy autobus bedzie czesto zmienial pasy ruchu lub gdy pojedzie chocby minimalnym objazdem, od razu pojawia sie błedy
System z GPS sprawdzi sie w przypadku objazdu, czy też nieprostolinijnej jazdy po jezdni, ale nie zapowie przystanu, gdy pojazd wjedzie do tunelu.
Ciekawe jaki system działa w Warszawie ? Moze inny w tramwajach i pociagach a inny w autobusach (nie maja stałej marszruty). Moze ktos sie orientuje ?
Albo - autobus, tramwaj, SKM nie posiada odbiornika GPS, tylko ma wgraną mapę z zakodowanymi wszystkimi liniami komunikacyjnymi. Kierowca programuje tylko współrzędne pozycji początkowej (na pętli), a potem system sam rozpoznaje pozycję autobusu, tramwaju czy pociagu na wytyczonej konkretnej trasie po liczbie przejechanych kilometrów wyznaczanych przez standardowy licznik odległosci.
Ten drugi sposób znakomicie bedzie sprawdzał sie w tunelach (gdzie łączność GPS jest ograniczona), ale moze niedokładnie mierzyc odleglość - gdy autobus bedzie czesto zmienial pasy ruchu lub gdy pojedzie chocby minimalnym objazdem, od razu pojawia sie błedy
System z GPS sprawdzi sie w przypadku objazdu, czy też nieprostolinijnej jazdy po jezdni, ale nie zapowie przystanu, gdy pojazd wjedzie do tunelu.
Ciekawe jaki system działa w Warszawie ? Moze inny w tramwajach i pociagach a inny w autobusach (nie maja stałej marszruty). Moze ktos sie orientuje ?
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
- kulikowski
- Posty: 891
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec