Zapowiedzi przystankĂłw w autobusach - automat czy nie
W autobusach, SKM, tramwajach funkcjonuje system zapowiedzi przystanków. W jaki sposób on funkcjonuje > Czy kierowca przed przystankiem cos naciska i wywołuje nastepny komunikat ? A moze DZIEJE SIE TO AUTOMATYCZNIE PO ZAMKNIĘCIU DRZWI ?
Kiedys obserwowałem prace kierowcy i nie zauwazylem aby cokolwiek naciskał czy przełączał przed kolejnym komunikatem. Ale automatycznie tez nie mozliwe, bo gdyby kierowca ponownie otworzyl drzwi po zamknieciu np. w celu wpuszczenia dodatkowej osoby - caly system brałby w łeb ......
Nie chce mi sie wierzyc zeby w autobusie fukcjonował GPS i sam sygnalizował zblizanie sie do kolejnego przystanku.....
[ Komentarz dodany przez: Bastian: |3 Lut 2012|, 2012 08:44 ]
Korekta tytułu.
Kiedys obserwowałem prace kierowcy i nie zauwazylem aby cokolwiek naciskał czy przełączał przed kolejnym komunikatem. Ale automatycznie tez nie mozliwe, bo gdyby kierowca ponownie otworzyl drzwi po zamknieciu np. w celu wpuszczenia dodatkowej osoby - caly system brałby w łeb ......
Nie chce mi sie wierzyc zeby w autobusie fukcjonował GPS i sam sygnalizował zblizanie sie do kolejnego przystanku.....
[ Komentarz dodany przez: Bastian: |3 Lut 2012|, 2012 08:44 ]
Korekta tytułu.
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
A jednak będziesz musiał uwierzyć. Działa to na zasadzie zaprogramowania w oparciu o pozycję GPS. Otwieranie drzwi nie ma na to wpływu. W przypadku błędu lub jakiegoś zawieszenia sygnału kierowca zawsze może ręcznie dokonać korekty przystanku + lub -.
Należy to jednak robić na postoju bo inaczej sterownik wariuje i przerzuca za dużo przystanków.
P.S.
Witam kolegę z OSR2
Należy to jednak robić na postoju bo inaczej sterownik wariuje i przerzuca za dużo przystanków.
P.S.
Witam kolegę z OSR2
no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Czasami jest tak, że odległość jednego przystanku od drugiego jest źle wymierzona. Tak jest np. na 182(->Dw. Zachodni), że jak podeźdzasz na Al. Wielkopolski to ogłasza następny przystanek Pomnik Lotnika a na Pomniku Lotnika Wawelskąpetrosj pisze:no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
jakoś nadal nie chce mi sie wierzyć, żeby to była prawda z tym sterowaniem komunikatami przez GPS, odnosze wrazenie, ze to sciema albo ktos mnie świadomie wkręca i w kącie ryje ze śmiechu ))
W Szwajcarii, Francji, Japonii owszem, ale kurka wodna nie u nas ... na koncu swiata
W Szwajcarii, Francji, Japonii owszem, ale kurka wodna nie u nas ... na koncu swiata
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php
sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio
A co ma się mylić? Jak jedzie z Centrum do Centralnego, to ma wgrane, że jak minie Centrum, to ma np. 845 metrów do Centralnego (o istnieniu Emilii Plater nie ma pojęcia, bo i skąd - chyba, że następny po Centralnym jest Emilii Plater, ale to mu się od zera liczy). Jak przejedzie 845 metrów minus ileś, to mówi "Przystanek Dw.Centralny". Potem na przykład czeka do otwarcia drzwi albo przejechania iluś tam metrów, albo i nie czeka - i wie, że za 493 metry ma Żelazną, to mówi Żelazna.petrosj pisze:no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
Akurat na Wileńskim spotkanie w 135 "Następny przystanek Os.Majdańska" też jest możliwe.
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Z tego co wiem w Opolu zapowiedzi działają właśnie we współpracy z GPS. Nie jesteśmy aż takim zadupiem świata, przynajmniej w temacie zapowiedzi przystankowychpetrosj pisze:jakoś nadal nie chce mi sie wierzyć, żeby to była prawda z tym sterowaniem komunikatami przez GPS, odnosze wrazenie, ze to sciema albo ktos mnie świadomie wkręca i w kącie ryje ze śmiechu ))
W Szwajcarii, Francji, Japonii owszem, ale kurka wodna nie u nas ... na koncu swiata
Wszystkie nowo wdrażane systemy są oparte o GPS bo rozwiązuje sporo problemów, a już nie jest droższy (zliczanie przebytej drogi czasami jest instalowane awaryjnie i używane w przypadku jazdy w tunelu, ewentualnie uzgodnienia przy przystankach leżących na różnych wysokościach). Po dołożeniu do tego modułu komunikacji przez port RS232 do radiotelefonu albo wlutowany modem 3G mamy bazę pod system sterowania ruchem.
Zdaje się, że w moim Koninie zapowiedzi w nowych Solarisach też są oparte na GPS, co powoduje sporo problemów w centrum miasta. Otóż jest tak, że przy dworcu PKP są dwa przystanki w przeciwnych kierunkach obok siebie. Efekt jest taki, że jak się wyjeżdża z dworca, to pani zapowiadająca lubi podać następny przystanek w kierunku A (czyli we właściwym), po chwili zapowiedzieć jednak następny przystanek w kierunku B, żeby przy podjeżdżaniu na przystanek zapowiedzieć znowu poprawnie. Nie wiem, czy to działa na wszystkich liniach, ale ja widziałem coś takiego dwukrotnie na linii jadącej jednokierunkowo (zamiast krańca z jednej strony objeżdża osiedle i wraca prawie tą samą trasą jako ten sam kurs, pewnie stąd błędy).Szeregowy_Równoległy pisze:Z tego co wiem w Opolu zapowiedzi działają właśnie we współpracy z GPS. Nie jesteśmy aż takim zadupiem świata, przynajmniej w temacie zapowiedzi przystankowych
Da się zrozumieć to, co napisałem?
Widać ktoś nie pomyślał o takiej sytuacji i zrobił system jednocześnie zbyt skomplikowany i za mało skomplikowany. Przełączanie kierunku jazdy w trakcie realizacji jazdy na podstawie jednego przystanku to absurd, to powinno być raczej robione na podstawie trzymania się poprawnej trasy w zadanym kierunku (ścieżka na mapie z oznaczonym kierunkiem jazdy odcinka), jednocześnie pomyśleli o przełączaniu przystanków w obrębie całego kółka. Dopóki nie ma zjazdu z wytyczonej trasy (wliczając w tę trasę też kierunek jazdy oczywiście) system nie powinien ustawiać widmowych przystanków.bepe pisze:Otóż jest tak, że przy dworcu PKP są dwa przystanki w przeciwnych kierunkach obok siebie. Efekt jest taki, że jak się wyjeżdża z dworca, to pani zapowiadająca lubi podać następny przystanek w kierunku A (czyli we właściwym), po chwili zapowiedzieć jednak następny przystanek w kierunku B, żeby przy podjeżdżaniu na przystanek zapowiedzieć znowu poprawnie. Nie wiem, czy to działa na wszystkich liniach, ale ja widziałem coś takiego dwukrotnie na linii jadącej jednokierunkowo (zamiast krańca z jednej strony objeżdża osiedle i wraca prawie tą samą trasą jako ten sam kurs, pewnie stąd błędy).
Brawo... Wystarczyło połączyć (choćby i po Wifi) tablice z pojazdami, wtedy nawet przy burzy słonecznej i awarii GPS dostajemy system o dokładności do kilometra i do 2-3 minut, przy okazji oznaczenie przyjazdu tramwaju na przystanek byłoby superdokładne.KwZ pisze:Podobno dlatego je gubi, bo GPS nie widzi sygnału wśród wysokich budynków.