Zapowiedzi przystankĂłw w autobusach - automat czy nie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

petrosj
Posty: 52
Rejestracja: 18 kwie 2011, 22:03
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: petrosj » 27 sty 2012, 13:30

W autobusach, SKM, tramwajach funkcjonuje system zapowiedzi przystanków. W jaki sposób on funkcjonuje > Czy kierowca przed przystankiem cos naciska i wywołuje nastepny komunikat ? A moze DZIEJE SIE TO AUTOMATYCZNIE PO ZAMKNIĘCIU DRZWI ?
Kiedys obserwowałem prace kierowcy i nie zauwazylem aby cokolwiek naciskał czy przełączał przed kolejnym komunikatem. Ale automatycznie tez nie mozliwe, bo gdyby kierowca ponownie otworzyl drzwi po zamknieciu np. w celu wpuszczenia dodatkowej osoby - caly system brałby w łeb ......
Nie chce mi sie wierzyc zeby w autobusie fukcjonował GPS i sam sygnalizował zblizanie sie do kolejnego przystanku.....

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |3 Lut 2012|, 2012 08:44 ]
Korekta tytułu.
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php

sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 27 sty 2012, 13:35

A jednak będziesz musiał uwierzyć. Działa to na zasadzie zaprogramowania w oparciu o pozycję GPS. Otwieranie drzwi nie ma na to wpływu. W przypadku błędu lub jakiegoś zawieszenia sygnału kierowca zawsze może ręcznie dokonać korekty przystanku + lub -.
Należy to jednak robić na postoju bo inaczej sterownik wariuje i przerzuca za dużo przystanków.

P.S.
Witam kolegę z OSR2

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 27 sty 2012, 13:35

Licznik przejechanych metrów i dane o odległościach międzyprzystankowych umieszczone w sterowniku. To chyba wszystko w temacie :P

petrosj
Posty: 52
Rejestracja: 18 kwie 2011, 22:03
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: petrosj » 27 sty 2012, 14:40

no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php

sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio

Walas
Posty: 17080
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 27 sty 2012, 14:49

petrosj pisze:no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
Czasami jest tak, że odległość jednego przystanku od drugiego jest źle wymierzona. Tak jest np. na 182(->Dw. Zachodni), że jak podeźdzasz na Al. Wielkopolski to ogłasza następny przystanek Pomnik Lotnika a na Pomniku Lotnika Wawelską ;-)
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

petrosj
Posty: 52
Rejestracja: 18 kwie 2011, 22:03
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: petrosj » 27 sty 2012, 16:10

jakoś nadal nie chce mi sie wierzyć, żeby to była prawda z tym sterowaniem komunikatami przez GPS, odnosze wrazenie, ze to sciema albo ktos mnie świadomie wkręca i w kącie ryje ze śmiechu :)))
W Szwajcarii, Francji, Japonii owszem, ale kurka wodna nie u nas ... na koncu swiata :)
--------------------------------------------------
Zapraszam na RADIO AMI Akcja*Muzyka*Inspiracja na http://radioami.fresh.yt/news.php

sam odsłuch - http://radioami13.panelradiowy.pl/radio

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 27 sty 2012, 16:18

Że właśnie moja racja jest racja najmojsza ;>

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 27 sty 2012, 16:28

JKTpl pisze:Licznik przejechanych metrów i dane o odległościach międzyprzystankowych umieszczone w sterowniku.
Wszystko wyjaśnione, petrosj, czego oczekujesz więcej? Przecież ten system działa tak nie od wczoraj.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sty 2012, 16:32

petrosj pisze:no tak, ale istnieją zespoły przystanków istniejące prawie w tym samym miejscu i to szczegolnie w centrum miasta, gdzie panuje szczegolne zagęszczenie - np. w rejonie Dworca Centralnego funkcjonuja przystanki o nazwie Emilii Plater, Dworzec Centralny. Jak to jest ze system sie nie pomyli ?
A co ma się mylić? Jak jedzie z Centrum do Centralnego, to ma wgrane, że jak minie Centrum, to ma np. 845 metrów do Centralnego (o istnieniu Emilii Plater nie ma pojęcia, bo i skąd - chyba, że następny po Centralnym jest Emilii Plater, ale to mu się od zera liczy). Jak przejedzie 845 metrów minus ileś, to mówi "Przystanek Dw.Centralny". Potem na przykład czeka do otwarcia drzwi albo przejechania iluś tam metrów, albo i nie czeka - i wie, że za 493 metry ma Żelazną, to mówi Żelazna.

Akurat na Wileńskim spotkanie w 135 "Następny przystanek Os.Majdańska" też jest możliwe.
ŁK

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 sty 2012, 16:44

petrosj pisze:jakoś nadal nie chce mi sie wierzyć, żeby to była prawda z tym sterowaniem komunikatami przez GPS, odnosze wrazenie, ze to sciema albo ktos mnie świadomie wkręca i w kącie ryje ze śmiechu :)))
W Szwajcarii, Francji, Japonii owszem, ale kurka wodna nie u nas ... na koncu swiata :)
Z tego co wiem w Opolu zapowiedzi działają właśnie we współpracy z GPS. Nie jesteśmy aż takim zadupiem świata, przynajmniej w temacie zapowiedzi przystankowych :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sty 2012, 17:20

Wszystkie nowo wdrażane systemy są oparte o GPS bo rozwiązuje sporo problemów, a już nie jest droższy (zliczanie przebytej drogi czasami jest instalowane awaryjnie i używane w przypadku jazdy w tunelu, ewentualnie uzgodnienia przy przystankach leżących na różnych wysokościach). Po dołożeniu do tego modułu komunikacji przez port RS232 do radiotelefonu albo wlutowany modem 3G mamy bazę pod system sterowania ruchem.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 27 sty 2012, 18:04

Szeregowy_Równoległy pisze:Z tego co wiem w Opolu zapowiedzi działają właśnie we współpracy z GPS. Nie jesteśmy aż takim zadupiem świata, przynajmniej w temacie zapowiedzi przystankowych
Zdaje się, że w moim Koninie zapowiedzi w nowych Solarisach też są oparte na GPS, co powoduje sporo problemów w centrum miasta. Otóż jest tak, że przy dworcu PKP są dwa przystanki w przeciwnych kierunkach obok siebie. Efekt jest taki, że jak się wyjeżdża z dworca, to pani zapowiadająca lubi podać następny przystanek w kierunku A (czyli we właściwym), po chwili zapowiedzieć jednak następny przystanek w kierunku B, żeby przy podjeżdżaniu na przystanek zapowiedzieć znowu poprawnie. Nie wiem, czy to działa na wszystkich liniach, ale ja widziałem coś takiego dwukrotnie na linii jadącej jednokierunkowo (zamiast krańca z jednej strony objeżdża osiedle i wraca prawie tą samą trasą jako ten sam kurs, pewnie stąd błędy).

Da się zrozumieć to, co napisałem? :D

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sty 2012, 18:09

A system śledzący tramwaje i wyświetlający "Linia niedostępna" na tablicach w Jerozolimskich to nie jest oparty na GPS? Podobno dlatego je gubi, bo GPS nie widzi sygnału wśród wysokich budynków.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 sty 2012, 18:18

KwZ pisze:A system śledzący tramwaje i wyświetlający "Linia niedostępna" na tablicach w Jerozolimskich to nie jest oparty na GPS? Podobno dlatego je gubi, bo GPS nie widzi sygnału wśród wysokich budynków.
Prognoza niedostępna. ;-)

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sty 2012, 18:51

bepe pisze:Otóż jest tak, że przy dworcu PKP są dwa przystanki w przeciwnych kierunkach obok siebie. Efekt jest taki, że jak się wyjeżdża z dworca, to pani zapowiadająca lubi podać następny przystanek w kierunku A (czyli we właściwym), po chwili zapowiedzieć jednak następny przystanek w kierunku B, żeby przy podjeżdżaniu na przystanek zapowiedzieć znowu poprawnie. Nie wiem, czy to działa na wszystkich liniach, ale ja widziałem coś takiego dwukrotnie na linii jadącej jednokierunkowo (zamiast krańca z jednej strony objeżdża osiedle i wraca prawie tą samą trasą jako ten sam kurs, pewnie stąd błędy).
Widać ktoś nie pomyślał o takiej sytuacji i zrobił system jednocześnie zbyt skomplikowany i za mało skomplikowany. Przełączanie kierunku jazdy w trakcie realizacji jazdy na podstawie jednego przystanku to absurd, to powinno być raczej robione na podstawie trzymania się poprawnej trasy w zadanym kierunku (ścieżka na mapie z oznaczonym kierunkiem jazdy odcinka), jednocześnie pomyśleli o przełączaniu przystanków w obrębie całego kółka. Dopóki nie ma zjazdu z wytyczonej trasy (wliczając w tę trasę też kierunek jazdy oczywiście) system nie powinien ustawiać widmowych przystanków.
KwZ pisze:Podobno dlatego je gubi, bo GPS nie widzi sygnału wśród wysokich budynków.
Brawo... Wystarczyło połączyć (choćby i po Wifi) tablice z pojazdami, wtedy nawet przy burzy słonecznej i awarii GPS dostajemy system o dokładności do kilometra i do 2-3 minut, przy okazji oznaczenie przyjazdu tramwaju na przystanek byłoby superdokładne.

ODPOWIEDZ